Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا بهرامی روز پنجشنبه در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان افزود:از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۴ هزار و ۲۵۰ فقره پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی و مختومه شده و در این مدت ۲۰۶هزار و ۸۰۶ فقره پرونده به مراجع قضایی استان وارد شده که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۸۲ هزار و ۳۰۴ فقره بود.

وی با اشاره به فعال بودن شعب شورای حل اختلاف در استان گفت: در این مدت ۵۲ هزار و ۷۲۲ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شده و بیش از ۵۲هزار و ۸۹۰ فقره پرونده در این شعب مختومه شد که از این تعداد ۱۱هزار و  ۳۶۵ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی اظهار داشت:هم‌اکنون ۸۸ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی در استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافت که این امر در راستای رعایت امانت و افزایش اطمینان در خصوص کیفیت ابلاغ است.

وی به اجرای دادرسی الکترونیکی در شعب دادگستری استان اشاره کرد و گفت: امسال پنج هزار و ۸۰۰ مورد دادرسی الکترونیکی انجام شده که بیشترین دادگاه‌های الکترونیکی برای زندانیان تشکیل شده تا از حاضر کردن زندانیان در دادگاه کم شود.

به گفته وی، در این مدت یک‌هزار و ۷۶۱ مورد رای جایگزین حبس صادر شده که نسبت به مدت مشابه ۲درصد افزایش داشت.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان هم‌اکنون بیش از ۹۷ روز است، افزود: این زمان در مدت مشابه پارسال ۱۲۱ روز بود.

وی تعداد پرونده‌های معوق در محاکم قضایی استان را ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد کاهش دارد و یک‌هزار و ۵۴۴ فقره پرونده معوقه نیز در این مدت مختومه شده است.

بهرامی افزود: در این مدت چهار هزار و ۲۸۰ مورد مرخصی و ۱۱۷مورد پابند الکترونیکی برای زندانیان استان استفاده شد و زمینه اشتغال ۵۵۰ نفر از زندانیان استان نیز فراهم شده است.

رییس کل دادگستری استان رسیدگی به مشکلات ۱۵ واحد تولیدی در ستاد حمایت قضایی و حمایت از سرمایه‌گذاران، آموزش و ارائه مشاوره به زوجین متقاضی طلاق ،برگزاری کارگاه‌های آموزشی کنترل خشم، خشونت و عواطف در معاون پیشگیری استان از دیگر اقدامات دستگاه قضا در استان دانست و گفت: با تشکیل برنامه‌های مشاوره طلاق،  ۳۲۲ پرونده منجر به طلاق به صلح و سازش رسیده است.

به گفته وی،هم‌اکنون ۴۰ درصد پست‌های قضایی استان بلاتصدی است و برای افزایش رضایتمندی مردم قضات تلاش و کوشش شبانه‌روزی دارند که احساس رضایت مردم جلب و اطاله دادرسی در کمترین زمان و بهترین کیفیت انجام شود.

رسانه‌ها در تثبیت امنیت نقش مهمی دارند 

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در برقراری ثبات و امنیت در جامعه و تثبیت آن افزود: رسانه‌ها در نهادینه کردن امنیت و کاهش مسایل قومیتی و جناحی اثرگذار هستند.

وی گفت: رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل حقوقی و قانونی نقش مهمی دارند و با توجه به مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، رسانه‌ها این مسائل را برای مردم تبیین کنند تا مردم در دام شرکت‌های تجاری متخلف و معامله‌های نادرست قرار نگیرند.

به گفته وی، با توجه به وضعیت بیمار اقتصاد کشور، مردم به دنبال کسب سود و منفعت بیشتر در قالب‌های مختلف مانند بازار طلا، خودرو، موبایل و سایر حوزه‌ها هستند که در برخی از این موارد با کلاهبرداری مواجه شده و ضرر زیان زیادی متحمل می‌شوند.

بهرامی اظهار داشت: استفاده نامتعارف از اسلحه در مراسم‌های مختلف، تهدید با اسلحه و شکار غیرمجاز در استان رو به افزایش است و این امر می‌طلبد استفاده از اسلحه فرهنگ‌سازی شود.

وی بر افزایش بهره‌مندی از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی در کاهش تخلفات و مشکلات مختلف در جامعه تاکید کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت و افزایش صلح و سازش، تشکیل پرونده در محاکم قضایی نیز کاهش می‌یابد.

افزایش پرونده‌های کیفری در استان 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: افزایش مشکلات مختلف از جمله اقتصادی و معیشتی باعث افزایش تعداد پرونده‌های کیفری شده است.

عبدالرضا علی‌محمدی افزود: با توجه به اینکه افزایش جرائم و تولید جرم حاصل یکسری عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی است باید این مسائل رسیدگی شود تا جرائم کاهش یابد و افزایش پرونده در محاکم قضایی کم شود.

وی اظهار داشت: امسال در حوزه برخورد با اراذل و اوباش، پیشگیری از وقوع جرم، حوزه بازدارندگی قضایی، پرونده‌های مفاسد اقتصادی، و مبارزه با مواد مخدر از سوی مسوولان قضایی و انتظامی  استان فعالیت‌های خوب انجام شده است.

دادستان مرکز استان با اشاره به برخی تخلفات در حوزه کلاهبرداری مالی در استان افزود: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و به دست آوردن سود بالا فریب افرادی را می‌خوردند که سود کلان می‌دهند و پیشگیری از این اقدام نیاز به فرهنگسازی دارد تا افراد دارایی و سرمایه خود را در اختیار افراد ناآشنا قرار ندهند.

علی‌محمدی افزود: در حوزه آموزش و پیشگیری در سطح جامعه باید از آموزش و پرورش، رسانه و نهادهای فرهنگی نیز کمک گرفته شود تا آموزش‌های لازم بازدارندگی به دانش‌آموزان و سایر اقشار ارائه شود.

وی به دستگیری فرد هتاک به تندیس سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: این اقدام ناشایست در استان انجام شد و شخصی که این اقدام را انجام داد در ۲۴ ساعت اولیه پس از آتش‌زدن تندیس شناسایی و در طول یک هفته در شهرستان شیراز دستگیر شد.

دادستان مرکز استان اظهار داشت: ارتباط این فرد با منافقان اثبات شده است و این فرد از طرف منافقان برای انجام این عمل ناشایست هدایت شده بود و در بازجویی اولیه همه چیز را اعتراف کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری افزود: این فرد شاغل بود و پس از ارتباطات با گروه منافقان در فضای مجازی، به این کار اقدام کرده است.

کاهش پرونده‌های فرار از خدمت سربازی  

رییس سازمان قضای نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پرونده فرار از خدمت سربازی در استان در سالجاری ۲۵ درصد کاهش داشته است.

عباس مانیان با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح براساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی در حوزه رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی نیروهای مسلح فعالیت دارد، افزود: طرح بازگشت به سنگر سربازان یک طرح ابتکاری از استان است که به سازمان قضایی کشور ارجاع داده شد و هم‌اکنون این طرح در بسیاری از استان‌های کشور در دست اجراست .

به گفته وی، در این طرح برای سربازانی که از خدمت فرار کردند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که در صورت بازگشت به محل خدمت از این  تسهیلات از جمله معافیت از کیفر و مجازات و تخفیف برخوردار خواهند شد.

دفتر نمایندگی ثبت علائم تجاری در شهرکرد افتتاح می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری نیز از افتتاح نمایندگی ثبت علائم تجاری در استان همزمان با دهه فجر در شهرکرد خبر داد و گفت: با فعال شدن این نمایندگی سفرهای غیر ضروری و مراجعه به تهران را کاهش می‌یابد.

علی اصغر سلیمان افزود: هم‌اکنون در استان ۱۹۳ دفتر اسناد رسمی، ۴۶ دفتر ازدواج، ۳۴ دفتر طلاق فعال است و مکانیزه شدن دفاتر ازدواج و طلاق در این دفاتر به منظور کاهش تخلف و خط‌زدگی در اسناد در دست انجام است.

وی از آغاز طرح عکس‌برداری و تهیه آرشیو الکترونیک از اسناد سال‌های گذشته در دفاتر اسناد رسمی استان خبر داد.

سلیمان افزود: وصول مطالبات و معوقات بانک‌ها در استان افزایش یافته است و امسال ۱۰۷ میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته وصول مطالبات انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی استان تثبیت مالکیت و  دارای سند ثبتی شده است، گفت: برای صدور سند مابقی اراضی نیز ۸۰ درصد کارهای تثبیت مالکیت از جمله نقشه‌برداری و حدنگاری توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده و پس از ارسال به اداره ثبت و اسناد منجر به سند خواهد شد.

اعطای چهار هزار و ۵۷ مورد مرخصی به زندانیان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال وبختیاری نیز گفت:امسال چهار هزار و ۵۷ مورد مرخصی به زندانیان اعطا شده است که نسبت به مدت مشابه ۳۸ درصد افزایش داشت و چهار هزار و ۲۵۰ مورد رسیدگی الکترونیکی و ۱۲۵ مورد نظارت الکترونیکی انجام شده است.

حمیدرضا حیدری به اجرای طرح مددکاری اجتماعی در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: ۶۶۵ مورد جلسه صلح و سازش بین زندانیان و شاکیان در زندان‌های استان با تلاش مددکاران انجام شده که در این مدت هشت پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال زندانیان به عنوان یکی از سیاست‌های زندان‌های کشور است، اظهار داشت: ۶۶ درصد زندانیان محکوم استان در سه بخش اشتغال داخل زندان، اشتغال در بند و اشتغال در بیرون از زندان مشغول کار هستند.

حیدری افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و حرفه‌آموزی یک‌هزار و ۴۹۷ نفر زندانی در دوره حرفه‌آموزی شرکت داشتند.

وی به اجرای طرح غربالگری روانشناسی زندانیان استان اشاره کرد و گفت:این طرح امسال در راستای آسیب‌شناسی رفتار زندانیان در بدو ورود به زندان در دست اجراست و تاکنون پنج هزار و ۲۴۶ مورد غربالگری از زندانیان در بدو ورود به زندان انجام شده است که ۱۲ درصد افرادی که در این غربالگری سنجش شدند، دارای مشکلات رفتاری و روانی بودند که ارائه خدمات روانشناسی و درمانی به این افراد آغاز شده است.

۱۲۸ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال وبختیاری گفت:امسال  ۱۲۸ زندانی جرائم مالی غیرعمد با بدهی بیش از ۲۵ میلیارد تومان با همکاری ستاد دیه، خیرین، مشارکت مددجویان و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.

حیدری افزود: امسال یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان خدمات معیشتی و حمایتی توسط انجمن حمایت از زندانیان به خانواده زندانیان ارائه داده شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۹۰ خانوار زندانی زیرپوشش این انجمن قرار دارند، گفت:از این تعداد ۶۸۰ خانواده به کمیته امداد امام و ۳۲ خانواده به بهزیستی معرفی شدند و ۱۰۰ خانواده نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

ورودی پرونده به پزشکی قانونی ۳.۲ درصد افزایش داشت

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: ورودی پرونده به پزشکی قانونی استان در سالجاری ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

حمید رضا نظیفی افزود: یک سوم پروندهای قضایی وارد پزشکی قانونی می‌شود که در سالجاری  ۲۵ هزار و ۷۳۰ پرونده در پزشکی قانونی بررسی شده که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲۴ هزار و ۹۳۳ پرونده بود.

به گفته وی، از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۳۲ پرونده مربوط به معاینات سرپایی، ۷۹۴ پرونده معاینه اجساد و ۴۰۱ پرونده در کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی بررسی شده است.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون تمام آزمایشات مورد نیاز پزرشکی قانونی به جز آزمایش ژنتیک در استان انجام می‌شود  و نیاز به ارسال نمونه آمایش به استانهای دیگر نیست.

نظیفی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱هزار و ۵۳۲ پرونده در واحد معاینات سرپایی هفت هزار و ۳۵۴ پرونده در خصوص معاینات نزاع و سه هزار و ۵۰۶ پرونده در خصوص مصدومان تصادفات بوده است، گفت: ۵۱ درصد پرونده‌های پزشکی قانونی این ۲ حوزه است که فرهنگسازی در خصوص کنترل خشم و خشونت و کاهش درگیری و تصادفات یک راهکار برای کاهش پرونده‌های این ۲ حوزه است.

وی افزود: امسال ۴۰۱ مورد کمیسیون تخصص در پزشکی قانونی استان برگزار شد که از این تعداد ۱۱۹ مورد مربوط به قصور پزشکی بوده است و از این تعداد ۴۲ مورد پزشکان محکوم و مابقی تبرئه شدند.

به گفته وی، امسال متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، زنان و زایمان، جراح عمومی و جراح پلاستیک به ترتیب بیشترین قصور پزشکی را داشتند.

اجرای طرح هر محله یک مسجد و هر مسجد یک هیات صلح

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: امسال طرح هیات‌های صلح در قالب طرح ملی صبر در استان فعال می‌شود که در این طرح هر محله یک مسجد، هر مسجد یک هیات صلح در تمام مناطق استان پیش‌بینی و اعضای تشکیل این هیات در سطح استان شناسایی شده است.

کرم شیخ‌پور از اجرای طرح میانجی‌گران در استان خبر داد و گفت: در این طرح در مراجع قضایی از میانجی‌گران استفاده می‌شود تا میانجی‌گران در کنار قضات به پرونده‌های کیفری رسیدگی کنند و پرونده‌های کیفری به صلح و سازش کشیده شود.

وی به توسعه موسسات داوری در استان اشاره کرد و گفت: از سال آینده حداقل ۱۰ درصد پرونده‌های حقوقی به موسسات داوری داده می‌شود تا خارج از نوبت دادگاه رسیدگی شود.

برچسب‌ها دادگستری شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شهرکرد چهارمحال وبختیاری دادگستری شهرکرد چهارمحال وبختیاری استان اشاره کرد و گفت چهارمحال و بختیاری چهارمحال وبختیاری نسبت به مدت مشابه درصد افزایش مدت مشابه پارسال رییس کل دادگستری پرونده های کیفری محاکم قضایی انجام شده پزشکی قانونی صلح و سازش بختیاری نیز فقره پرونده قضایی استان چهار هزار اجرای طرح انجام شد هم اکنون زندان ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات استان در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بوده، که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
اسماعیل اعرابی افزود: اداره پست در روز‌های تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری