Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۵۷ تهران روز پر هیاهویی را سپری می‌کند و در اولین لحظات امروز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، وقت خود را به اهالی رسانه اختصاص می‌دهند و در جمع کارکنان روزنامه اطلاعات به تشریح وظایف مطبوعات و اهل قلم می‌پردازند و تاکید کردند: امیدواریم در روزنامۀ اطلاعات کوشش کنید‎ ‌‏واقعیات را آنطور که هست، بازگو کنید؛ و سعی داشته باشید نوشته های شما در بطن‌‎ ‌‏انقلاب و ملت تفرقه نیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهل قلم، وظیفۀ خطیری دارند و باید هوشیار و مراقب‌‎ ‌‏باشند، چرا که یک کلمه به صورت مکتوب گاه می تواند زیانبخش باشد.‏

امام خمینی(ره): اهل قلم وظیفه خطیری دارند

ایشان ادامه دادند: اسلام دین آزادی و آزادگی است و بدیهی است مطبوعات اسلامی نیز مطبوعات‌‎ ‌‏آزادی خواهند بود. سعی کنید وقتی انقلاب ملت ما یک انقلاب اسلامی است، روزنامۀ شما نیز آینه ای‌‎ ‌‏باشد که این انقلاب را بازگو کند؛ بنابراین تمام تلاش شما باید متوجه تنویر افکار ملت از‎ ‌‏راه بیان کردن واقعیات اسلام و انقلاب ملت ایران باشد.‏

امام خمینی (ره) در ادامه با جمعی از روحانیون دیدار می‌کنند و نکات مهمی را در این سخنرانی تاکید می‌کنند.

امام خمینی(ره): مسئله جدایی دین از سیاست را با خدعه طرح کردند

امام(ره) خطاب به روحانیون می‌فرمایند: مسئله جدا بودن دین از سیاست، مسئله ای که با کمال تزویر و خدعه طرح کردند،‌‎ ‌‏حتی بر ما هم مشتبه کردند! حتی کلمۀ «آخوند سیاسی» یک کلمۀ فحش است در محیط‌‎ ‌‏ما! فلان آخوندِ سیاسی است! در صورتی که آقایان خواندند در دعاهای معتبر‏ مع ذلک از بس تزریق شده است، از بس اشتباه کاری شده است، ما خودمان‌‎ ‌‏هم باورمان آمده است که دین از سیاست جداست. آخوند در محراب برود، و شاه هم‌‎ ‌‏مشغول دزدی اش باشد! هرکس اسلام را مطالعه کرده باشد، قرآن کریم را مطالعه کرده‌‎ ‌‏باشد، کافی است که بفهمد اسلام و قرآن کریم تربیت می کند یک جامعه را در همۀ‌‎ ‌‏[‌‏شئون‌‏]‌‏.‏

ایشان افزودند: شما ملاحظه فرمودید که در این مقدار کم از زمان که طبقات مختلف با هم ائتلاف‌‎ ‌‏کردند و خدا این ائتلاف را درست کرد؛ شما ملاحظه کردید که این ائتلاف و این‌‎ ‌‏وحدت کلمۀ بین جناح معنوی و جناح مادی، بین علمای اسلام و آن طبقات دیگر ـ از هر‎ ‌‏طایفه ای باشند؛ این وحدت کلمه باعث شد که یک ملتی قیام کرد؛ و در این وحدت‌‎ ‌‏کلمه ای که این ملت دنبال کرد و قیام کرد تمام ابرقدرتهای عالَم را زمین زد، تمام توپ و‎ ‌‏تانکها را زمین زد.‏

امام خمینی (ره) همچنین در سخنرانی دیگری که در جمع کمیته استقبال داشتند بر نیرنگ عوامل امریکا در پوشش ملیت تاکید کردند و فرمودند: امروز دوباره از سر راجع به اینکه ما می خواهیم آزادی بدهیم و ما می خواهیم‌‎ ، نمی دانم، چه بکنیم، مهلت به ما بدهید! از این حرف‌هایی که همیشه شاه می‌گفت و‎ ‌‏خدعه می‌کرد و ما به آن گوش نکردیم، حالا نوکر شاه‌‏ دارد این حرف‌ها را می‌زند. این‌ها‎ ‌‏می‌خواهند همان قدرت را برگردانند. اینها نوکرهای امریکا هستند؛ اینهایند که باز منافع‌‎ ‌‏امریکا را به اسم ملیت، به اسم اسلام، به اسم قومیت، به اسم ملت، به اسم، نمی دانم، ‌‎ ‌‏خدمتگزاری، می خواهند منافع امریکا را حفظ بکنند؛ می خواهند منابع شما را به اجانب‌‎ ‌‏بدهند؛ می خواهند شما را تحت اسارت قرار بدهند.‏

یونایتد پرس: چهار و نیم میلیون نفر در اجتماع مشتاقان زیارت امام خمینی(ره) شرکت کردند

در همان روز اجتماع مشتاقان زیارت امام خمینی(ره) در مقابل محل اقامت ایشان در مدرسه رفاه برگزار می‌شود که بنابر روایت یونایتد پرس جمعیت مشتاق دیدار کننده، در بالغ بر چهار و نیم میلیون تن تخمین زده می‌شود.

بازرگان نخست‌وزیر شد

در جلسه شورای انقلاب که با حضور امام خمینی(ره) برگزار شد، به پیشنهاد اعضا و موافقت امام(ره)، مهدی بازرگان برای نخست وزیری دولت موقت انتخاب شد.
رسانه های جمعی آمریکا نیز اعلام کردند دولت آمریکا تماس خود را با محمدرضا پهلوی قطع کرده و حتی اردشیر زاهدی سفیر او را که خود را به آمریکا نزدیک می دانست، نپذیرفته است.

بختیار: اوضاع امروز نتیجه ۲۵ سال دیکتاتوری شاه است

از طرف دیگر بختیار اعلام کرد، اوضاع امروز نتیجه ۲۵ سال دیکتاتوری شاه است و حاضر به همکاری با طرفداران آیت الله خمینی(ره) است و روشن ساخت که او نه تنها وزرای طرفدار ایشان را در یک دولت ملی خواهد پذیرفت بلکه نقش ایشان را در رابطه با حل و فصل مسایل اجتماعی و مذهبی، می پذیرد.

گفتنی است، خبرگزاری مهر به مناسب فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روایات جذاب خود را به صورت روزانه منتشر می‌کند.

کد خبر 5416193 محمد مهاجرانی

منبع: مهر

کلیدواژه: قران محمدرضا پهلوی انقلاب اسلامی ایران اردشیر زاهدی قرآن کریم ایالات متحده امریکا مدرسه رفاه مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران آیت الله صافی گلپایگانی دهه فجر مقام معظم رهبری مهر انقلاب ایران شورای نگهبان ایالات متحده امریکا رئیس جمهور علی بهادری جهرمی امام خمینی محمد مخبر امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت

امروز و در دیدار معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)، کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق (ع) نصب شده بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق(ع) نصب شده است: «در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.»

کد خبر 749654

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی