Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهنام خائفی‌نژاد» امروز (پنجشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه از خرداد ماه امسال به صورت رسمی و با گشایش ال. سی آغاز شد.

وی ادامه‌ داد: فعالیت اجرایی این طرح از همان زمان شروع و در سال ۲۰۲۱ نسبت به اخذ ۶.۲ میلیارد یورو از دولت روسیه اقدام شد.

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: برای امسال  صد درصد مبلغ درخواست شده مورد تایید قرار گرفته و امید است با پیگیری‌های اخیر کل این مبلغ جذب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خائفی‌نژاد اضافه‌کرد: مطابق برنامه زمانی مقرر است فاز نخست این پروژه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ وارد شبکه شود که با دریافت نقدینگی لازم امید است در زمان مقرر به مرحله بهره‌برداری برسد.

نیروگاه سیریک چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی به مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات دارد. مذاکرات اولیه و کارهای مقدماتی این نیروگاه سال ۹۵-۱۳۹۴ اتفاق افتاد و شروع عملیات اجرایی پروژه سال در خردادماه ۱۴۰۰، همزمان با گشایش ال.سی در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

در حال حاضر هم در این پروژه حدود هفت شرکت ایرانی به صورت مستقیم در حال فعالیت بوده و ۲۵۰ نفر نیروی ایرانی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، در دیدار «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر اقتصاد روسیه، طرفین ضمن بررسی وضعیت پروژه‌های مشترک از جمله نحوه استفاده از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه بر توسعه مناسبات اقتصادی در آینده تأکید کردند.

در این ملاقات که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی روسیه برگزار شد، توافقات پیشین ۲ وزارتخانه در خصوص نحوه استفاده از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

خاندوزی در این دیدار بر لزوم سرعت بخشیدن بر اجرای پروژه نیروگاه سیریک و خط آهن اینچه برون - گرمسار و همچنین سه پروژه‌ای که پیش از این مکاتبات آن از طرف وزیر اقتصاد ایران انجام شده بود، تاکید کرد.

مدرن‌سازی نیروگاه رامین اهواز، افزایش ظرفیت نیروگاه سد گتوند و همچنین تامین بخشی از هزینه فازهای ۲ و سه نیروگاه بوشهر از دیگر محورهایی بود که مورد تاکید و بررسی ۲ طرف قرار گرفت.

همچنین با توجه به هماهنگی انجام شده بین مدیران عامل راه آهن دو کشور، وزیر اقتصاد ایران بر پیشنهاد اضافه شدن پروژه خط آهن رشت-  آستارا که می تواند نقش راهبردی ویژه ای در تکمیل کریدور جنوب به شمال داشته باشد و همچنین خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو تأکید کرد.

برچسب‌ها روسیه نیروگاه حرارتی سیریک شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه نیروگاه حرارتی سیریک روسیه نیروگاه حرارتی سیریک شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی