Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حدود بیست روز از بازه 28 روزه نقل و انتقالات زمستانی گذشته و تیم‌های لیگ برتری از این حیث تا به اینجای کار روزهای کم اتفاقی را تجربه کرده‌اند. جالب است بدانید تا لحظه تنظیم این گزارش فقط 14 بازیکن به صورت قرضی و قطعی بین 16 تیم لیگ برتر جابجا شده‌اند که رقم میانگین نسبتا پایینی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین حتی باشگاه‌هایی مثل مس رفسنجان که همیشه در نقل و انتقالات فعالیت بالایی داشتند نیز سنت شکنی کرده و ترجیحات خود را تغییر داده‌اند. به همین بهانه و برای بررسی آنچه در تیم های لیگ برتر گذشته با هم نگاهی می‌اندازیم به آنچه در نقل و انتقالات نیم فصل تا به امروز گذشته است.

از نکات عجیب این فصل از نقل و انتقالات عدم ورود سه تیم آلومینیوم اراک، نساجی و نفت مسجدسلیمان به بازار ترنسفر است. این تیم ها هنوز نه بازیکنی را جذب کرده‌اند و نه اجازه جدایی به مهره‌های خود داده‌اند. عجیب‌تر اینکه حتی احتمالات و شایعات نقل و انتقالاتی نیز شامل آنها نشده است.

استقلال

آبی های تحت فرمان فرهاد مجیدی که موفق شدند قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند، آنطور که باید برای ادامه راه تقویت نشده‌اند. علاوه بر جدایی بابک مرادی از این تیم و پیوستنش به هوادار، فردین رابط و محمدرضا آزادی نیز به صورت قرضی جدا شده‌اند تا سه خروجی برای آبی‌ها ثبت شود. 

نکته مهم اینجاست که مسئولان این باشگاه هنوز موفق به جذب هیچ بازیکنی نشده‌اند. این در حالی است که از صالح حردانی به عنوان محتمل‌ترین گزینه ورودی استقلال یاد میشد اما همین اتفاق هم هنوز رخ نداده تا تقویت استقلال برای حفظ صدرنشینی و در نهایت رسیدن به عنوان قهرمانی به روزهای پیش رو موکول شود.

پرسپولیس

یحیی گل محمدی ترجیح داده برای استحکام بخشیدن به تیمش را از روی خط دروازه آغاز کند. بوژیدار رادوشوویچ که بعد از چند فصل حضور در پرسپولیس تقریبا از ابتدای این فصل ساز جدایی کوک کرد، در نهایت رفتنی شد تا سرمربی پرسپولیس به فکر جذب دروازه بان بیفتد.

در این خصوص مطرح شدن اسامی دروازه‌بان های مختلف، احمد گوهری از صنعت نفت به پرسپولیس آمد تا ادامه مسیرش را در جمع قرمزهای تهرانی دنبال کند.

جذب سعید صادقی یکی از احتمالات نقل و انتقالاتی است که از راهروهای باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد که البته به دلیل مخالفت باشگاه گل گهر هنوز اتفاق خاصی در راستای تحقق آن صورت نگرفته است.

سپاهان

محرم نویدکیا که به همراه تیم محبوب خود شروع طوفانی در لیگ بیست و یکم داشت، پیش از رسیدن به نیمه‌های راه از قافله عقب ماند و چند امتیاز حساس از دست داد تا فاصله‌اش با صدر به 6 امتیاز برسد. به نظر می‌رسد این سرمربی برای نیم فصل دوم نیز با داشته های فعلی خود پیش برود چرا که یکی از اهداف نقل و انتقالاتی او تا به امروز محقق نشده است.

سعید صادقی تنها بازیکنی است که نویدکیا خواهان جذبش شد و البته مانند گل محمدی با پاسخ منفی باشگاه سیرجانی مواجه گردید. هر چند این نکته که سپاهان هیچ بازیکن خروجی هم نداشته از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه نمود.

مس رفسنجان

محمد ربیعی که در بین مربیان لیگ برتر به عنوان پدیده فصل ظاهر شده و توانسته با مس رفسنجان در رتبه چهارم جدول قرار گیرد. او که در نیم فصل با جدایی مهدی کیانی موافقت کرد، بلافاصله نسبت به جذب حسین پورامینی از پیکان اقدام نمود. هر چند این انتقال به صورت قرضی انجام شد اما ربیعی خیالش راحت است که در نیم فصل دوم جای خالی کیانی در تیمش پر است.

پیکان

مجتبی حسینی لیگ بیست و یکم را با پیکان خیلی خوب شروع کرد و تا آستانه صدرنشینی نیز پیش رفت اما به یکباره با ناکامی در نتیجه گیری مواجه شد تا در پایان نیم فصل در رتبه ششم جدول قرار گیرد. حسینی نیز هنوز چاره اندیشی مناسبی برای تقویت تیم تحت هدایتش نکرده است.

پیکانی ها نه تنها هیچ بازیکنی جذب نکردند بلکه علیرضا کوشکی را به صورت قطعی و حسین پورامینی را به صورت قرضی از دست دادند و باید دید در روزهای باقیمانده به پایان پنجره زمستانی چه خواهند کرد.

گل گهر

بدون شک جنجالی ترین تیم لیگ بیست و یکم در 16 هفته ای که از آن گذشته گل گهر است. نماینده شهر سیرجان که در پی استفاده از اریک باگناما در کمیته های انضباطی و استیناف محکوم به کسر امتیاز و جریمه نقدی گردید، کارش را در رتبه هفتم به پایان رساند و این در حالی است که اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد این تیم با 29 امتیاز در رده سوم قرار داشت.

امیر قلعه نویی تا این لحظه نه تنها هیچ بازیکنی جذب نکرده، بلکه لیست خروجی نیز ندارد و حتی با جدایی سعید صادقی که سپاهان و پرسپولیس مشتری‌اش هستند نیز مخالفت کرده است. باید دید ژنرال فوتبال ایران برای نیم‌فصل دوم چه اهداف و برنامه‌ای دارد.

با توجه به حذف گل گهر از جام حذفی، این تیم فصل جاری را تنها با جنگ در جبهه لیگ برتر دنبال خواهند کرد.

صنعت نفت آبادان

تیم بحران زده آبادانی بر خلاف نامش که عنوان نفت را یدک می‌کشد به هیچ عنوان شرایط مالی مساعد ندارد و بازیکنان و کادر فنی تیم تنها 10 درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. همین موضوع باعث شده علیرضا منصوریان سرمربی این تیم آبادان را به مقصد تهران ترک کند و برخی بازیکنان تیم به دنبال جدایی باشند.

در این بین احمد گوهری دروازه بان سابق تیم آبادان راهی پرسپولیس شد و طالب ریکانی بعد از سالها حضور در این تیم راهش را جدا کرد. البته ریکانی هنوز مقصد بعدی خود را مشخص نکرده است.

شرایط صنعت نفت به نحوی است که آنها حتی احتمال خرید بازیکن جدید را هم ندارند و باید ببینیم چه سرنوشتی در انتظار این تیم ریشه دار خواهد بود.

فولاد خوزستان

مسئولان فولاد گفته‌اند تیم را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند و به همین دلیل است که با پیوستن شیمبا به پرسپولیس مخالفت کرده‌اند. هر چند نام صالح حردانی به عنوان یکی از احتمالات خروجی فولاد قرار دارد و مذاکراتی بین این باشگاه و استقلال تهران برای معاوضه این بازیکن با آرش رضاوند و متین کریم زاده نیز در حال انجام است اما تا به این لحظه هیچ چیز نهایی نشده تا فولادی‌ها بازیکنی را از دست نداده باشند.

با نظر جواد نکونام علیرضا کوشکی مدافع ارزشمند لیگ برتر از پیکان و شهاب گردان از ذوب آهن جذب شدند تا دو ورودی فولاد لقب بگیرند.

ذوب آهن

مهدی تارتار نیم فصل اول در حد انتظار ظاهر نشد و از 16 بازی فقط 18 امتیاز کسب کرد. به نظر می‌رسد او هم موفق به انجام برنامه نقل و انتقالاتی مدنظرش نشده است چرا که نه تنها شهاب گردان از ذوب آهن جدا شده بلکه بابامحمدی و مرتضی خراسانی نیز به صورت قرضی راهی تیم های دیگری شده‌اند. جذب قرضی سعید خادم‌پور نیز تنها ورودی سبرپوشان اصفهان محسوب می‌شود.

هوادار

رضا عنایتی تیم تازه لیگ برتری خود را تا حدودی از منطقه سقوط دور کرده اما کماکان جنگ اصلی او در نیم‌فصل دوم نیز برای بقا خواهد بود. در همین راستا او بابک مرادی را از استقلال راهی تیم خود کرد و به جز دانیال کردستانی به هیچ یک از بازیکنانش نیز اجازه جدایی نداده است.

تراکتور

پرشورهای تبریز فقط 14 امتیاز کسب کرده اند و این یعنی بر خلاف انتظار هوادارانشان ظاهر شده‌اند. سعید واسعی بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره چمدانش را برای ترک تبریز بست تا تنها خروجی تیم باشد. بازگشت مهدی کیانی به این تیم نیز تنها ورودی آنها می‌باشد. البته گفته می‌شود مسئولان این باشگاه در تلاش‌اند تا روزبه چشمی از استقلال را نیز به خدمت بگیرند.

فجر سپاسی

فجر شهید سپاسی شیراز که به تازگی به لیگ برتر برگشته در نیم فصل اول فقط 2 برد کسب کرده و خطر سقوط را احساس می‌کند و این چیزی نیست که مسئولان این باشگاه می‌خواهند. به همین دلیل در جذب مهره‌های جدید نسبتا خوب عمل کرده‌اند.

رضا علیاری مدافع پیشین سایپا با عقد قراردادی به فجر پیوسته است. همچنین دانیال کردستانی که فصل قبل نقش موثری در صعود فجر به لیگ برتر ایفا نمود و ابتدای این فصل راهی هوادار شده بود، تصمیم گرفت در نقل و انتقالات زمستانی به تیم سابق خود بازگردد. طبیعتا جذب این هافبک کمک بزرگی به تقویت کمربند میانی فجر خواهد کرد.

از تیم شیرازی لیگ برتر هنوز هیچ بازیکنی جدا نشده است.

پدیده

نماینده خراسان گویا دچار مرگ مغزی شده است. آنها توانایی امتیاز گرفتن از حریفان خود را ندارند و با گذشت 16 هفته هنوز بردن حریفان را جشن نگرفته‌اند. کسب تنها 5 امتیاز یک عملکرد فاجعه بار از این تیم ثبت کرده و مشخص نیست مسئولان پدیده سقوط به لیگ یک را پذیرفته‌اند یا بقا هنوز در اندیشه های آنها جایی برای خود دارد.

جذب قرضی فردین رابط از استقلال تنها اتفاق نقل و انتقالاتی تیم مشهدی است.

هادی شاه‌مرادی

هومن جعفری کد خبر: 1128404 برچسب‌ها فوتبال ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال ایران نقل و انتقالاتی نقل و انتقالات صورت قرضی هیچ بازیکنی نیم فصل دوم هیچ بازیکن نیم فصل شده اند گل گهر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد

طی روزهای اخیر اخبار زیادی مبنی بر توافق آنتونیو کونته با ناپولی منتشر شد

طرفداری | رسانه‌های جنوب ایتالیا و رای اسپورت اصرار دارند آنتونیو کونته برای عقد قرارداد با باشگاه ناپولی به توافق رسیده اما در حال حاضر چیزی نهایی نشده است.

به گزارش متئو مورتو، شایعات نزدیک شدن آنتونیو کونته به توافق با ناپولی حقیقت ندارد. با وجود این‌که سرمربی پیشین تاتنهام از بازگشت به ایتالیا استقبال می‌کند، در حال حاضر کونته با هیچ‌یک از باشگاه‌های سری آ بحث‌های جدی نداشته است. غیر از ناپولی، اخیرا نام یوونتوس نیز به میان آمده بود. جانلوکا دی مارتزیو مدعی شده بود آنتونیو کونته گزینه آلترناتیو تیاگو موتا برای یووه است اما هیچ تماسی بین طرفین برقرار نشده. 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • ماروتا: همکاری اینتر و اینزاگی هنوز به میانه راه هم نرسیده است