Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده بعد از ظهر در آئین افتتاح محور مواصلاتی ساحلی بندر ریگ به گناوه با اشاره به اینکه تحولات و خدماتی که در دوران ۴۳ سال انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور بخصوص استان بوشهر اتفاق افتاده باید با دوران ستمشاهی مقایسه کرد و به مردم اطلاع رسانی شود اضافه کرد: برابر گزارش خود آمریکایی‌ها و دوستان خاندان پهلوی، وقتی خاندان پهلوی از ایران رفتند دارایی آنها حدود ۲۵ میلیارد دلار در خارج بوده است که عدد بسیار بزرگی در آن سال است و فقط یک قلم آن جزیره‌ای در اسپانیا بوده که ۷۰۰ میلیون دلار خریداری و به نام خود آن را تملک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر افزود: شاه و همسرش در زمان فرار از ایران نزدیک ۴۰۰ چمدان که حاوی اقلام بسیار بزرگی از طلاها و جواهرات نقره و اشیا عتیقه و تجهیزات باارزشی بوده که همراه خود از ایران بردند.

وی تصریح کرد: این مطالب بسیار حائز اهمیت است و در دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تحولاتی که قبل از انقلاب و بعد از آن در کشور صورت گرفته باید به مردم و جوانان بیان کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معجزه کرده و اقدامات بسیار بزرگی انجام داده است اظهار داشت: در حالی که تا سال ۵۷، ۱۱ روستای استان بوشهر دارای برق بودند، امروز ۶۲۰ روستا و تقریباً همه روستاهای استان از نعمت برق بهره مند شده‌اند.

وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ راه روستایی استان آسفالت نبوده است اما امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه که استان در دوران قبل از انقلاب اسلامی از بزرگراه و راه‌های مواصلاتی محروم بود افزود: امروز به برکت پیروزی انقلاب حداقل نزدیک به هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده‌های بزرگراهی، دو و چهار بانده و جاده‌های اتوبان در این استان احداث شده است.

وی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان بوشهر از ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب بهره مند بوده اما امروز حدود ۳۸۰ هزار مترمکعب آشامیدنی بهره مند است و لوله کشی انجام شده است.

وی ادامه داد: به برکت نظام و دولت‌های اسلامی سد کوثر در فاصله ۳۵۰ کیلومتری و در انتهای استان کهگیلویه و بویراحمد یک لوله بزرگ آب احداث شده و استان بوشهر و بخشی از استان هرمزگان از آب آن برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب در استان بوشهر حتی یک سد وجود نداشته است اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی حداقل ۶ سد در حال بهره برداری و ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در آن دوران مگر کشور درآمد نداشته است، درآمد کشور از محل فروش نفت بسیار هنگفت و بیشترین درآمد را داشت اما صرف زندگی شخصی شاه و سردمداران حکومت ستمشاهی می شده است.

محمدی زاده افزود: در دوران ستمشاهی در استان بوشهر سیستم‌های آبیاری نوین وجود نداشت اما اکنون حداقل حدود ۴ هزار هکتار اراضی استان بوشهر تحت پوشش این روش هستند و چیزی به نام گلخانه و صنایع بسته بندی و فناوری خرما وجود نداشت.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان قبل از انقلاب در زمینه تولید گوشت و مرغ حرفی برای گفتن نداشت یادآور شد: کل واحدهای مرغداری استان بوشهر تا قبل از انقلاب تنها ۲ واحد بود و امروز ۲۱۸ واحد مرغداری در استان در حال کار هستند و ده‌ها واحد در حال ساخت است و اتفاقات مهم است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی بعد از انقلاب در استان بوشهر تصریح کرد: به برکت نظام هم اینک حداقل ۲۱۶ تخت ویژه بیمارستانی و ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و حداقل ۱۰ بیمارستان بعد از پیروزی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در ۵۳ سال حکومت پهلوی وضعیت ما این بود که ولی در ۴۳ پیروزی انقلاب که ۸ سال جنگ تحمیلی و سپس شرایط سخت تحریمی بوده، تحول اقتصادی بزرگی در کشور و استان رخ داده است گفت: تولید برق استان قبل از انقلاب فقط حدود ۴۰ مگاوات برق توسط نیروگاه حرارتی بوشهر بوده است اما امروز به برکت نظام اسلامی ۲۴۰۰ مگاوات رسیده است.

وی گفت: باید در دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب این خدمات و دستاوردهای گسترده نظام اسلامی به جوانان و مردم بازگو و اطلاع رسانی شود و این خدمات و تحولات در حالی است که جمعیت کشور از ۲۹ میلیون قبل از انقلاب به بیش از ۸۰ میلیون رسیده و تولید نفت نیز در بدترین شرایط خود است و علیرغم همه توطئه‌ها و سختی‌های ایجاد شده توسط دشمنان این اقدامات بزرگ و ارزشمند در حال انجام است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در همین شرایط تحریم و سختی و جنگ اقتصادی در استان بوشهر و در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی حداقل ۴۱۵ پروژه عمرانی افتتاح و ۵۵ پروژه جدید آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در این دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر افتتاح می‌شود که بخشی از آن در شهرستان گناوه است.

محمدی زاده افزود: در توسعه شهرک صنعتی بندر ریگ پروژه‌های خوبی انجام شده است و پروژه‌هایی نیز در حال انجام است و ما نیز از اجرای پروژه‌ها در این شهرک حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و به سرمایه گذاران توصیه می‌کنم که سرمایه خود را در همین منطقه سرمایه گذاری کنید، منابع مالی خود را در همین جا که سرزمین خود شما است سرمایه گذاری کنید.

وی گفت: ما باید زمینه و بستر را برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان و توسعه اشتغال، کارآفرینی و تولید فراهم کنیم و این در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های اصولی دولت آیت الله رئیسی است و ما هم به آن مقید هستیم و از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم.

وی پیرامون باند دوم جاده ساحلی بوشهر به گناوه گفت: در این زمینه باید بخش خصوصی وارد شود و سرمایه گذاری کند که مذاکراتی در این زمینه انجام گرفته و این سرمایه گذاری جنبه اقتصادی و سودآوری نیز خواهد داشت و می‌تواند سود سرمایه و سرمایه را برگرداند.

وی ادامه داد: پیرامون بندرگاه و امور بندری در سه بندر گناوه، بندر ریگ و دیلم گفت: مشکلات و عقب ماندگی‌هایی زیادی در زیرساخت‌ها این بنادر وجود دارد که باعث مشکلاتی برای مردم به خصوص لنج داران منطقه شده است و در سفر رئیس جمهور به استان نیز طرح جامع توسعه این بنادر مصوب و در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس قرار شد تا پایان سال مطالعات طرح‌ها تمام شود و سه مشاور در حال تکمیل مطالعات هستند.

وی گفت: عملیات اجرایی سه بندر گناوه، ریگ و دیلم در شمال استان سال آینده می‌شود که به علت وضعیت و شرایط نامناسب و بد و سخت‌تر خور و امور بندری بندر ریگ، این بندر در اولویت بیشتری در این زمینه قرار دارد.

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، فاز نخست محور ساحلی بندر ریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اجرا و باحضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

کد خبر 5416191

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر گناوه احمد محمدی زاده استاندار بوشهر دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف همدان عکس استانها ایلام تبریز گرگان زنگ انقلاب استاندار بوشهر استان بوشهر انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب امروز به برکت قبل از انقلاب سرمایه گذاری برکت نظام محمدی زاده تا قبل بندر ریگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی و توجه به اقشار کم‌بضاعت تحت پوشش نهادهای حمایتی، اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان به‌عنوان یکی از وظایف پیگیری‌کننده توسط دستگاه‌های حمایتی بوده و حمایت‌های اعتباری و پشتیبانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: در حمایت و رفع مشکلات اقشار محروم و کم‌بضاعت باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم استفاده کرد.

استاندار لرستان، اظهار کرد: لرستان دارای ثروت، سرمایه و دارایی‌های بی‌شماری اعم از آب‌وخاک، محیط جغرافیایی و مردمانی متمدن، مؤمن، شجاع و وفادار به‌نظام اسلامی است.

شفقت، گفت: حمایت از اقشار کم‌بضاعت در نظام اسلامی به‌عنوان یک وظیفه یادشده و دولت موظف به پشتیبانی از این افراد است.

وی افزود: توجه به جامعه نیازمندان و پشتیبانی از آنها در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد داشت و موظف به رعایت ضوابط هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که در بین مردم باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم دغدغه‌های را برطرف کنیم، ادامه داد: دغدغه برای برطرف‌کردن مشکلات افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت از وظایف ما است و باید طبق برنامه‌ریزی رسیدگی شود که مردم نسبت به همنوعان خود بی‌تفاوت نباشند.

شفقت، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به‌عنوان نهادهای انقلابی و حمایتی باید نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار استان اقدام کنند و ما به‌عنوان نماینده دولت وظیفه فراهم‌کردن شرایط این سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت.

وی گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید توانمندسازی افراد تحت پوشش را در دستور کار قرار دهند و این مهم در اولویت ما قرار خواهد داشت و تا ارتقای سطح برخورداری مردم افزایش یابد همچنین فراهم‌شدن فرصت سرمایه‌گذاری و ثروت سازی در مناطق محروم فراهم شود.

استاندار لرستان، افزود: این دو نهاد انقلابی در ابتدای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و نشان از اهمیت به قشر محروم دارد که در این راستا نقش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی به اقشار کم‌درآمد مهم تلقی می‌شود.

شفقت به نقش مهم بانک‌ها در حمایت از اقشار کم‌بضاعت و اشتغال و خودکفایی آنها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را به‌صورت جدی انجام دهند.

وی اظهار داشت: اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر در اولویت قرار گیرد همچنین توجه به ارتباطات و تعاملات مسئولان به خانواده‌های شهیدان فراموش نشود چرا که مجری اهداف شهدا هستیم.

استاندار لرستان، افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک همگانی رفاه اجتماعی در شأن نظام اسلامی را برای مردم لرستان فراهم کنیم.

شفقت همچنین به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان اشاره کرد و خواستار تعیین و تکلیف سریع برج‌های دوقلوی میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد شد و از مسئولان کشوری برای حضور در استان و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام دعوت کرد.

کد خبر 6088427

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند