Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن، «بدر البوسعیدی» وزیر امورخارجه عمان امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با سایت «مونیتور» آمریکا تاکید کرد که کشورش با قراردادن مجدد «انصارالله» در فهرست گروه‌های تروریستی مخالف است.  

وی اظهار داشت: این اقدام (قراردادن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی) تلاش‌های سیاسی در خصوص ادامه مذاکره و یافتن راه حل سیاسی برای بحران و جنگ جاری در یمن را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البوسعیدی در این مصاحبه با بیان اینکه تروریستی بودن انصارالله را رد می‌کنیم، افزود: انصارالله بخشی از راه حل [ سیاسی یمن ] است و تروریستی بودن آن‌ها مانع حضور آن‌ها بر سر میز مذاکره می‌شود. 

وزیر امورخارجه عمان خواستار آتش بس در یمن شد. 

ابوظبی و ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان پس از اینکه نیروهای مسلح یمن در پاسخ به مشارکت امارات در این تجاوز با استفاده از حملات هوایی و تامین مالی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در یمن با سه عملیات موشکی و پهپادی گسترده عمق خاک این کشور را هدف قرار داد از  آمریکا خواستند تا انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. 

حملات هوایی نیروهای مسلح یمن به امارات، تئوری نظریه امن بودن این کشور حاشیه خلیج فارس را از بین برد و به گفته مردم محلی و اقتصاددانان این کشور پس این حملات به کشوری نا امن تبدیل شد. 

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طول نزدیک به هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است. 

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

برچسب‌ها یمن آسیای غربی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عمان امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی عربستان سعودی یمن آسیای غربی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عمان امارات متحده عربی گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرق کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز شنبه رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، چند تن از عوامل تأمین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

کد خبر 849154 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟