Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@11:09:40 GMT

مالیات برای خانه‌های خالی مسکن مهر پردیس

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۷۱۵۷

مالیات برای خانه‌های خالی مسکن مهر پردیس

تین نیوز

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام اینکه در ۲ سال آینده پردیس تبدیل به شهری با تمامی امکانات زیربنایی و روبنایی خواهد شد، از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای واحدهایی که بیش از ۲ سال در پردیس خالی مانده‌اند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «پیمان پیرفرشی» در خصوص تصفیه‌خانه شماره ۲ پردیس اظهار داشت: کار روزانه در حال پیگیری است و دو لاگون تصفیه فاضلاب در اسفند و قبل از اتمام سال در پردیس راه‌اندازی می‌شود تا امکان انتقال فاضلاب میسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس توضیح داد: اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر، پروژه به پروژه، بلوک به بلوک و واحد به واحد در حال انجام است که اینکار با اولویت رفع نواقص واحدهای تحویلی، واحدهایی که در آستانه تحویل هستند، تامین منابع مالی برای تکمیل واحدهایی که در مرحله سفت کاری هستند انجام می‌شود تا مشکلات مردم حل شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس پیشرفت ۹۰ درصد به بالا دارند و در همه فازها، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، شبکه آب، شبکه فاضلاب کار شده است. همچنین برنامه‌ریزی شده تا همزمان با تکمیل واحدها، مشکلات زیرساختی نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ قرارداد مشارکتی برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس به ارزش بیش از ۴ هزار میلیاردتومان منعقد شده است، گفت: در خصوص پروژه‌های روبنایی همچون مسجد، مدرسه، درمانگاه، فضای سبز و سایر خدمات عمومی در قالب بسته‌های مشارکتی کار در حال انجام است.

پیرفرشی با تاکید بر اینکه در ۲ سال آینده که محصولات پروژه‌های مشارکتی شهر به ثمر می‌نشیند پردیس به شهری با همه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین  از تعامل مناسب با شهرداری در خصوص تحویل خدمات شهری پردیس خبر داد.

وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای خالی پردیس نیز اعلام کرد: حدود دو تا سه هزار واحد در شهر پردیس است که عموما در اختیار دلالان قرار دارد و مالکان آنها واحدها را تحویل نگرفته‌اند و این واحدها مرتب در حال خرید و فروش است و منجر به سکونت نشده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تصمیم داریم تا واحدهای مسکونی خالی پردیس که بیش از دو سال خالی باشند در قالب قانون مالیات بر خانه‌های خالی مشمول جریمه و مالیات می‌شوند. این واحدها به امور مالیات معرفی خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قانون تین مسکن مهر مسکن منابع مالی مشکلات مردم فضای سبز خرید و فروش وزارت راه و شهرسازی شرکت عمران شهر جدید پردیس مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!

به گزارش همشهری آنلاین، مسکن دولتی، یکی از سیاست‌های حمایتی است که با عناوین مختلف و در دوره‌های متوالی برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد و ضعیف واجد شرایط اجرایی شده و در هر دوره فروش امتیاز آن، به یکی از حواشی طرح تبدیل شده است.

مسکن مهر، بزرگ‌ترین طرح مسکن دولتی در تاریخ انقلاب بود که به‌واسطه قطعی بودن قیمت فروش در قراردادهای آن، بازار داغی برای فروش مجوز داشت و درصد بالایی از این طرح، توسط کسانی تحویل گرفته شد که متقاضی اولیه آن نبودند.

در نهضت ملی مسکن، به‌واسطه عقد قراردادها بر اساس هزینه تمام‌شده ساخت، رانت اختلاف قیمت آن با بازار آزاد تا حدودی حذف شده اما بازهم به دلیل مشوق‌های دولتی و کاهش هزینه نهاده‌ها در زنجیره تأمین، هزینه نهایی ساخت در آن از بازار آزاد پایین‌تر است و مثلاً متقاضیان تهرانی در شهرهای جدید می‌توانند امتیاز خود را به قیمت حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به افراد دیگر بفروشند.

نکته قابل‌توجه در فروش امتیاز مسکن دولتی این است که این واحدها با تخصیص زمین و منابع دولتی، به‌صورت یارانه‌ای احداث می‌شود و فقط کسانی واجد شرایط دریافت آن هستند که فرم جیم آنها سبز باشد؛ یعنی از زمان پیروزی انقلاب از امکانات دولتی در حوزه مسکن بهره‌مند نشده باشند و سابقه مالکیت مسکونی نیز از سال ۱۳۹۵ به بعد در سابقه آنها ثبت نشده باشد.

با این حساب، افرادی که بدون احراز شرایط مسکن دولتی نسبت به خرید امتیاز آن اقدام می‌کنند، عملاً ازنظر قانون واجد شرایط نیستند و نباید واحدی به آنها اختصاص داده شود.

پیش‌ازاین در مسکن مهر و مسکن اقدام ملی، کسانی که خواستار واگذاری امتیاز خود بودند، می‌توانستند از طریق سایت مربوطه جای خود را به خریدار جدید بدهند و فرم جیم خود را دوباره سبز کنند اما در این مورد هم خریدار جدید الزاماً باید واجد شرایط دریافت مسکن دولتی باشد.

از زمان رواج مسکن دولتی در ایران تاکنون، حتی دلالانی که به‌صورت انبوه امتیاز مسکن مهر را خریداری کردند مواخذه نشدند؛ اما به‌هرحال، متولیان نهضت ملی مسکن به‌دفعات نسبت به ممنوعیت معامله امتیاز این طرح هشدار داده‌اند و حتی بحث سلب امتیاز را نیز پیش کشیده‌اند.

نکته دیگر در نهضت ملی، تعهدنامه محضری متقاضیان در مراحل اولیه تشکیل پرونده است که می‌تواند بهانه قانونی برای سلب امتیاز فروخته شده آنها باشد.

بررسی‌های میدانی حاکی از این است که باوجود هشدارهای مکرر در مورد ممنوعیت فروش امتیاز مسکن دولتی، در شرایط فعلی امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند تهران در مراحل اولیه، از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و برای واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر تا بالای یک میلیارد تومان آگهی می‌شود. این معاملات غیرقانونی برای واحدهای نهضت ملی مسکن پردیس که نزدیک به اتمام هستند، به ۲ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

در این میان، صندوق ملی مسکن به‌عنوان یکی از متولیان تأمین، تجمیع و تخصیص منابع مالی برای نهضت ملی مسکن، چندی پیش از تلاش برای رونمایی از سامانه تأمین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم خبر داد که امکان فروش واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم عادی برای جذب منابع عمومی را میسر می‌کرد.

البته این سامانه مربوط به فروش واحدهای سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی خواهد بود؛ اما این احتمال وجود دارد که امکان نقل‌وانتقال امتیاز افراد عادی را حداقل به افراد واجدالشرایط جدید فراهم آورد.

عجالتاً، تا زمانی که تکلیف نقل‌وانتقال قانونی امتیازات مسکن دولتی مشخص نشده است، افراد بهتر است با احتساب ریسک سلب امتیاز نسبت به خرید امتیاز واحدهای نهضت ملی اقدام کنند و بدون حساب‌وکتاب وارد عمل نشوند.

کد خبر 848540 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نهضت ملی مسکن مسکن مهر مسکن

دیگر خبرها

  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است