Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا قانعی پنجشنبه در  آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد:خیلی ها تلاش کردند با مدل های مختلف بین سینمای ایران و انقلاب فاصله بیندازند، اما امروز در چهلمین جشن سینما با نسل جدیدی از سینما گران مواجه هستیم که همگام با مردم سرزمین مان به قهرمانانشان عشق می ورزند و زاویه دوربین خود را به سمت مردان و زنان گمنام و مظلوم، اما قهرمان و دلاور ایران زمین چرخانده اند و بی‌تفاوت از کنار قهرمانان خود  رد نمی شوند و رشادت ها و مردانگی ها و صلابت های آنها را به تصویر می کشند

وی با بیان اینکه سینما و قهرمان دو مقوله در هم تنیده است، ادامه داد: سینمای بدون قهرمان عموما تابلویی از خودباختگی و افسردگی را به نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز می بینیم در چهل سالگی سینمای انقلاب، قهرمانانی امیدآفرین به تصویر کشیده می شوند و سینماگران این نسل آینده ای روشن را بر افق انقلاب  ترسیم می کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: نسل جدید سینماگران و هنرمندان انقلاب امیدوارتر از گذشته به آرمان های انقلاب چشم دوخته اند و در تلاش و حرکت به  سمت و سوی خودباوری و عدالت خواهی و آزادی طلبی  قاب تصاویر خود را متمرکز می کنند. 

قانعی اعلام کرد: امشب  گرد هم آمده ایم که به پاسداشت دلاوری ها و رشادت های همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و خاصه حاج قاسم سلیمانی عزیز  و بطور ویژه قهرمانان و دلاوران حاضر در جمع  تمام قامت بایستیم و تقدیر و تشویق نماییم.

او ابراز کرد: آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فجر انقلاب اسلامی و بیست و یکمین جشنواره فجر استان فارس را خدمت همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خاصه اهالی نجیب سینما تبریک عرض می کنم.

آیین گشایش جشنواره فیلم فجر در شیراز چهاردهم بهمن ماه در حالی برگزار شد که سایه سنگین سویه اومیکرون، موجبات نگرانی کارشناسان بهداشت را نسبت به سرایت بالای این بیماری فراهم کرده و انتظار می‌رفت امسال این جشنواره تحت تأثیر افزایش سویه اومیکرون برگزار نشود یا حداقل به صورت آنلاین برگزار شود. 

اما گویا گسترش اومیکرون هم نتوانست مانع از برگزاری این رویداد مهم هنری شود و در نخستین روز از برگزاری این جشنواره، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری نشستند و آیین افتتاحیه این جشنواره که یک ساعت با تأخیر آغاز شد و همراه با نمایش و تقدیر از عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.

فیلم «۲۸۸۸» به موضوع زندگی بیژن عاصم، قهرمان و رزمنده دلاور شیرازی و از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

این فیلم ساخته کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری است که علی اکبر حیدری و کیوان علی‌محمدی به عنوان فیلمنامه نویس این اثر هستند.

فیلم «۲۸۸۸» به همت امید بنکدار و تهیه‌کننده‌گی کیوان علیمحمدی ساخته شده است. 

هادی حجازی‌فر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهران‌فر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین ناصرنصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی و هومن علایی بازیگران این فیلم هستند.

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز از تاریخ ۱۵ بهمن تا ۲۲ بهمن در شیراز برگزار می شود و در این جشنواره ۱۶ عنوان فیلم از بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

برچسب‌ها افتتاحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره فیلم فجر شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره فیلم فجر افتتاحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جشنواره فیلم فجر شیراز فارس جشنواره فیلم فجر کیوان علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش