Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال زنان چین با کسب پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل ژاپن تنها یک قدم تا رسیدن به قهرمانی جام ملت‌های آسیا بعد از 16 سال فاصله دارد.

به گزارش "ورزش سه" در ورزشگاه شیو چاتراپاتی پونه هند دومین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 میان تیم‌های ملی فوتبال زنان ژاپن و چین برگزار شد؛ پیش از انجام این مسابقه، تیم ملی زنان کره جنوبی با برتری مقابل فیلیپین توانسته بود خود را به فینال برساند و چشم‌انتظار رقیب خود در این مرحله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نبرد میان دو تیم پرافتخار قاره آسیا، چین با 8 قهرمانی پرافتخارترین است و چینی‌ها در مسابقه امروز به دنبال آن بودند تا بعد از 16 سال دوباره خود را به جام قهرمانی نزدیک‌تر کنند؛ اما در مقابل ژاپن در دوره گذشته بازی‌ها در سال 2014 و 2018 قهرمانی را از آن خود کرده بود و آن‌ها برای هت‌تریک در قهرمانی با انگیزه پیروزی مقابل چین پا به میدان گذاشته بودند.

 

ژاپنی‌ها از همان لحظات ابتدایی مسابقه با استراتژی تهاجمی و با هدف رسیدن به گل زودهنگام بازی را آغاز کردند و سرانجام خلق چند موقعیت پیاپی، ریکو یوئکی روی سانتر عالی هیناتا میازاوا در دقیقه 26 موفق به گلزنی شد تا شاگردان فتوشی ایکدا از حریف خود پیش بیفتند.

 

 

 

 

 

در ادامه نیمه نخست حملات ژاپنی‌ها برای رسیدن به گل‌های بعدی ادامه داشت اما ضربات آن‌ها را به دروازه چین پیدا نکرد تا نیمه نخست با مالکیت 73 درصدی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن و برتری یک گله آن‌ها به پایان برسد.

 

در آغاز نیمه دوم و در دقیقه 46، روی یک غافلگیری برای خط دفاعی ژاپن، چانگ شو وو توانست روی ارسال ژیائو گل تساوی را برای چین به ثمر برساند؛ این گل، تنها ضربه در چارچوب چینی‌ها در نیمه دوم بود، چرا که بعد از این موقعیت ژاپن برای جبران نتیجه یکپارچه حمله شد اما چند فرصت طلایی گلزنی برای سامورایی‌ها از دست رفت که بهترین آن را یوئکی در دقیقه 90 از دست داد تا بازی به وقت‌های اضافی برود.

 

در وقت‌های اضافی هم مالکیت توپ و میدان در اختیار ژاپنی‌ها بود، به طوری که آن‌ها از حیث آماری 67 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و 834 پاس در میان بازیکنان این تیم رد و بدل شده بود که یک رکورد ویژه در این دوره از جام ملت‌ها به شمار می‌رفت؛ در دقیقه 103، ریکو یوئکی درخشش امروز خود را تکمیل کرد و توانست با ضربه سر روی ارسال ضربه ایستگاهی گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

 

 

 

 

 

این گل بعد از بررسی توسط VAR پذیرفته شد تا ژاپنی‌ها از حریف خود پیش بیفتند؛ اما پایان کار این مسابقه، دبل گلزنی یوئکی نبود چرا که وانگ شِن‌شِن کاپیتان باتجربه چینی‌ها توانست در دقیقه 119 گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند تا دومین شوت در چارچوب چینی‌ها در بازی امروز هم به گل تبدیل شود و بازی به ضربات نفسگیر پنالتی‌ها برود.

 

در ضربات پنالتی چینی‌ها توانستند با نتیجه 4-3 به پیروزی برسند و بعد از 120 دقیقه نفسگیر، ژاپن قهرمان جام جهانی 2011 را از گردونه بازی‌ها خارج کنند؛ حالا تیم ملی فوتبال زنان چین بعد از 2 دوره کسب مقام سومی پیاپی و هم‌چنین 14 سال دوری از مرحله فینال، مجدداً توانست به یکقدمی جام قهرمانی برسد.

 

تیم ملی فوتبال زنان چین با این پیروزی حریف کره جنوبی در مرحله فینال جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا شد؛ مسابقه فینال جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 هند، 17 بهمن‌ماه در ورزشگاه دی وای پاتیل هند برگزار می‌شود.

فوتبال بانوان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان تیم ملی فوتبال زنان جام ملت جام ملت ها ژاپنی ها چینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند

ملی‌پوش تیراندازی ایران از صعود به فینال رقابت‌های جام جهانی در باکو باز ماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در چهارمین روز از جام جهانی در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان و در تفنگ 10 متر آقایان، امیرمحمد نکونام با امتیاز 630.2 و تنها با 0.3 اختلاف از صعود به فینال باز ماند و در جایگاه یازدهم ایستاد. در همین ماده پوریا نوروزیان امتیاز 623.1 را ثبت کرد.

از ساعتی دیگر نجمه خدمتی، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی در مرحله مقدماتی تفنگ 10 متر در خط آتش قرار می‌گیرند.

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!
  • امباپه خیال هواداران تیمش را راحت کرد
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • صعود منچستریونایتد به فینال لیگ قهرمانان اروپا با کسب پیروزی 4-1 مقابل شالکه (2011/5/4) / فیلم
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند