Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:41:06 GMT

توسعه حوزه سلامت استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۷۵۵۳

توسعه حوزه سلامت استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

به گزراش خبرنگار مهر، حسن ملکی‌زاده عصر پنج‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و جلب رضایت حداکثری مردم در تمامی بخش‌های حوزه سلامت، به‌اتفاق خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل زنجیره واکسیناسیون در استان بوشهر ازجمله برنامه‌های اصلی است

وی ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر افزود: در حال حاضر اولویت اول و اصلی حوزه سلامت استان بوشهر با توجه به شیوع کرونا، پیشگیری و مقابله با این ویروس و تکمیل زنجیره واکسیناسیون است.

دکتر ملکی‌زاده با گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع سلامت و شهدای انقلاب اسلامی ادامه داد: باید به‌عنوان متولی اصلی حوزه سلامت در راه کنترل این اپیدمی تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

نگاه ویژه‌ای به حوزه بهداشت استان بوشهر و ارتقا آن داریم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت بهداشت نگاه ویژه‌ای به شبکه‌های بهداشت و درمان و تقویت سیستم بهداشتی در سراسر استان بوشهر خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه پوشش حداکثری واکسیناسیون ضروری است ادامه داد: برای ارتقا سطح سلامت در جامعه باید اهتمام ویژه به مراکز بهداشت داشته باشیم و بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

تأمین معیشت کارکنان حوزه سلامت با جدیت پیگیری می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: کارکنان حوزه سلامت در بدترین شرایط کرونایی در حال خدمت‌رسانی به جامعه هستند و پرداخت مطالبات آن‌ها کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و تأمین معیشت آنان با جدیت پیگیری می‌شود.

دکتر ملکی‌زاده با اشاره به اینکه باید با نیروها و کارکنانی به مبارزه با کرونا برویم که در حال حاضر ناراضی، نگران و دغدغه‌مند هستند، افزود: با تمام توان برای حل مشکلات و مطالبات به حق کارکنان تلاش و کارخواهیم کرد.

افزایش رضایتمندی مردم در حوزه درمان در دستور کاری دانشگاه است

دکتر حسن ملکی‌زاده عنوان داشت: در حوزه درمان طبیعتاً یکی از اولویت‌هایی برای آن در نظر گرفته‌ایم ارتقای سطح رضایتمندی مردم است که خدمات بهینه، جدیدتر و بروزتر در این عرصه ارائه بدهیم، اما باید لوازم این کار را نیز فراهم آوریم.

نقشه جامع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تدوین می‌شود

دکتر ملکی‌زاده درباره برنامه‌هایش برای حوزه آموزش چنین گفت: برای ارتقا کیفیت آموزش استفاده از روش‌های نوین در دستور کار قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم این امر را محقق کنیم به همین دلیل نقشه جامع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تدوین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کرونا موجب عقب‌ماندگی در حوزه آموزش کل کشور شده است و آموزش پزشکی در استان بوشهر نیز به دلیل اینکه تنها یک بیمارستان آموزشی داریم دچار آسیب بیشتری از کرونا شده است.

یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حوزه پژوهش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تشکر از دکتر کشمیری و سایر رؤسای پیشین دانشگاه در فراهم آوری زیرساخت‌های لازم برای حوزه پژوهش گفت: زیرساخت و زمینه بسیار خوبی در حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی داریم و ما باید به سمتی برویم که مطالعات و طرح‌های پژوهشی دانشگاه، کاربردی و با نگاه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان و جامعه باشد که نتایج آن ملموس شود.

مراکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سطح ملی و بین‌المللی شناخته‌شده هستند

دکتر حسن ملکی‌زاده با اشاره به زحمات پژوهشگران در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به فعالیت‌های پژوهشی ملی و بین‌المللی صورت گرفته می‌توان از مرکز زیست‌فناوری دریایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان بستر عظیم پژوهشی استفاده نمود.

وی ادامه داد: مرکز طب گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌تواند در بومی‌سازی درمان و شناخت بیماری‌های منطقه‌ای و بومی کمک بسیار زیادی به حوزه سلامت استان بوشهر و منطقه خلیج‌فارس نماید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از نقاط قوت دانشگاه است که دستاوردهای بی‌نظیر آن زبانزد جامعه علمی کشور شده است.

کسری بودجه به‌واسطه کرونا در حوزه سلامت برای کل کشور وجود دارد

دکتر حسن ملکی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به‌واسطه بیماری کرونا و کسری‌های بودجه در حوزه بهداشت و درمان کل کشور، در استان بوشهر نیز بدهی‌های زیادی در این حوزه داریم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات سلامت توقف‌ناپذیر است و باید برای این بدهی‌ها فکر و چاره‌ای بشود به همین دلیل باید برنامه محور باشیم و با برنامه به دنبال تأمین اعتبار لازم برای توسعه حوزه سلامت خواهیم بود امیدواریم بتوانیم آینده درخشانی برای حوزه سلامت استان بوشهر رقم بزنیم.

استان بوشهر باوجود ظرفیت‌های عظیم شایسته کمبود و عقب‌ماندگی در حوزه سلامت نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه همه ملت ایران از شمال تا جنوب یکی هستیم ولی استانی با این ظرفیت شایسته این عقب‌ماندگی و کمبودها در حوزه بهداشت و درمان نیست، خاطرنشان ساخت: استان بوشهر به‌واسطه دارا بودن منابع و ذخایر مهم گازی و نفتی و سود سرشاری که از این نعمت‌های خدادادی نصیب کشور می‌کند و باوجود موقعیت استراتژیک و مرز دریایی همواره با واژگانی، چون پایتخت انرژی، نگین، قلب و قطب اقتصاد کشور شناخته‌شده است، اما در مقابل تولید این ثروت عظیم در این استان و تأثیرگذاری شگرف آن در اقتصاد مملکت جزو استان‌های محروم است.

دکتر حسن ملکی‌زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: از همین امروز ثانیه‌شمار پایان خدمتم شروع‌شده است و از خداوند بزرگ در این مسیر توفیق خدمت شایسته به مردم شریف و نجیب استانم را خواهانم و از همه آحاد جامعه، مسئولین استانی و شهرستانی و اصحاب رسانه درخواست می‌کنم در این راه یاریگر فرزند استان خود باشند.

آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تنها با حضور اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

در این آئین دکتر حسن ملکی‌زاده به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی و از زحمات دکتر سعید کشمیری در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه تقدیر شد.

کد خبر 5416255

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس انقلاب اسلامی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا حسن ملکی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف همدان عکس استانها ایلام زنگ انقلاب گرگان امیکرون سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حوزه سلامت استان بوشهر بهداشت و درمان حوزه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت اظهار کرد: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌