Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس دکتر هانس کلوگ، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه در یک ارزیابی خوش‌بینانه گفت که کشورهای اروپایی فرصت منحصربه‌فردی دارند که با توجه به سه عامل سرایت کووید-۱۹ را کنترل کنند: میزان بالای ایمنی به خاطر واکسیناسیون و عفونت طبیعی، گرایش ویروس به انتشار کمتر در آب‌وهوای گرمتر و شدت کمتر عفونت ناشی از سویه اُمیکرون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلوگ گفت: «این دوره ایمنی بالاتر را باید به عنوان آتش‌بسی دید که می‌تواند به صلح بادوام منتهی شود.»

کلوگ گفت با اتمام زمستان در اغلب نقاط اروپا در هفته‌های آینده و افت طبیعی انتقال ویروس، بهار آینده «امکانی برای برای دوره‌ای طولانی از آرامش و میزان بسیار بالاتر ایمنی جمعیت در مقابل افزایش دوباره انتشار بیماری» فراهم می‌کند.

کلوگ گفت اگر سویه دیگری ظهور کند، مقامات بهداشتی در اروپا باید بتوانند آن را در کنترل نگه‌دارند، به شرطی که واکسیناسیون و تزریق دوزهای یادآور واکسن به همراه مداخلات بهداشت عمومی دیگر ادامه یابد.

او همچنین گفت برای رسیدن به چنین وضعیتی لازم است واکسن‌ها کرونا در اختیار همه افراد در سراسر اروپا و کشورهای دیگر جهان قرار گیرند. دانشمندان به طور مکرر هشدار داده‌اند که اگر اکثریت جمعیت دنیا واکسینه نشوند، کروناویروس باز هم فرصت انتشار خواهد یافت و هر انتشاری  احتمال جهش‌یافتن آن به اشکال مرگبارتر و مسری‌تر را فراهم می‌کند.

چند کشور در اروپا از جمله انگلیس و دانمارک پس از گذشتن از اوج موج کرونای اُمیکرون، تقریبا همه محدودیت‌ها را کنار گذاشته‌اند. کشورهای دیگر اروپایی از جمله اسپانیا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا از این به بعد کووید-۱۹ را به عنوان یک بیماری بوم‌گیر یا آندمیک در نظر بگیرند که می‌توان مانند آنفلوانزای فصلی آن را کنترل کرد.

در مقابل، تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ژنو هشدار داده است که جهان هنوز فاصله بسیاری تا خروج از پاندمی یا عالمگیری کرونا دارد. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حتی کشورهای با میزان بالای واکسیناسیون نباید تسلیم فشارهای سیاسی شوند همه محدودیت‌ها برای مهار شیوع کرونا یکباره کنار بگذارند.

کلوگ گفت در هفته گذشته ۱۲ میلیون مورد جدید کروناویروس در سراسر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت رخ داده است که بالاترین میزان عفونت در طول یک هفته در جریان پاندمی است. اما به گفته او، این اوج‌گیری عفونت‌ها که ناشی از سویه بسیار واگیر اُمیکرون بوده است، باعث افزایش قابل‌توجه در بستری شدن افراد در بخش مراقبت‌های ویژه نشده است.

کد خبر 654798 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل

تیم ملی فوتسال کشورمان در جدول ادواری مسابقات فوتسال جام ملتهای آسیا در آستانه 300 امتیازی شدن و رکورد 1000 گل زده قرار گرفته و در دوره بعد می تواند به هر 2 رکورد دست پیدا کند.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتسال ایران در همه زمینه ها نسبت به 3 تیم دیگر برتر آسیا در این رشته موقعیتی فوق العاده دارد.

چهار تیم ایران، ژاپن، ازبکستان و تایلند به عنوان تیمهای برتر آسیا در هر 17 دوره مسابقات جام ملتهای آسیا حضور داشته اند.

ایران 105 بار در مسابقات به میدان رفته است؛ بیشتر از ژاپن با 101 بازی، ازبکستان با 91 و تایلند با 87 بازی. ایران 98 بار برنده شده است؛ ژاپن 74 بار، ازبکستان 60 بار و تایلند 58 بار در این مسابقات برنده شده اند. ایران تنها 3 بار مساوی کرده است و ژاپن 7 بار، ازبکستان 8 بار و تایلند 7 بار در این مسابقات مساوی کرده اند. ایران 4 بار باخته است در حالی که ژاپن 20 بار، ازبکستان 23 بار و تایلند 22 بار بازنده شده اند. ایران 963 گل زده است و ژاپن 477 بار، ازبکستان 379 بار و تایلند 476 بار موفق به گشودن دروازه رقبای خود شده اند. ایران تنها 150 بار گل خورده است در حالی که ژاپن 195 بار، ازبکستان 226 بار و تایلند 242 بار دروازه خود را بازشده دیده اند. ایران 298 امتیاز گرفته است و ژاپن با 229، ازبکستان با 188 و تایلند با 181 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی