Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:23:16 GMT

بحرین و رژیم صهیونیستی توافقنامه امنیتی امضا کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۷۶۲۹

بحرین و رژیم صهیونیستی توافقنامه امنیتی امضا کردند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری بحرین (بنا)، این توافقنامه امینتی امروز (پنجشنبه) در جریان دیدار «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین در منامه امضا شد.  

دو طرف روابط دوجانبه و مسیر همکاری‌های مشترک و راه‌های حمایت و توسعه این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین پس از انعقاد این تفاهمنامه امنیتی بین کشورش با رژیم صهیونیستی با چشم پوشی بر جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین گفت: رویکرد این پادشاهی مبتنی بر ایجاد ارزش‌های تفاهم، گفت‌وگو، تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز است که بهترین راه برای تحقق آرزوهای مردم برای صلح، پیشرفت و رفاه است.  

پیش از این دیدار وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی با دریادار «براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمریکا (مستقر در بحرین) درباره حفاظت از مسیرهای کشتیرانی بین المللی از خلیج فارس تا دریای سرخ گفت و گو کرد. 

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) در اولین سفر رسمی خود وارد بحرین شد.  

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد. 

به دنبال امضای این توافق در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم صهیونیستی  و بحرین توافق کردند که سفارتخانه‌های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند. 

بحرین و رژیم صهیونیستی توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه ۲۰۲۰ موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند. 

این اقدام بحرین، اعتراض مردم این کشور و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را در پی داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پلیس بحرین برای سرکوب برخی از این اعتراض ها که در منامه و شهرهایی از جمله « السانابس » و « بوری » برگزار شد از گاز اشک آور استفاده کرد. 

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین و بحرین و با سر دادن شعارهای « مرگ بر اسرائیل » و « نه به سفارت اسرائیل در بحرین اسلامی » اعتراض خود را اعلام کردند.

کاربران بحرینی همچنین با راه اندازی هشتگ « #بحرنیون_ضد_التطبیع » ( # بحرین _ علیه _ عادی سازی روابط) در شبکه‌های اجتماعی مخالفت کامل خود را با عادی سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

 شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین در واکنش به افتتاح سفارت رژیم اشغالگر در منامه در توئیتی نوشت: آنچه که با افتتاح سفارت رژیم اشغالگر قدس در منامه و سفر لاپید به بحرین در تاریخ به ثبت خواهد رسید، ننگ و جنایت آل‌خلیفه در حق اسلام، امت و ملت است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم درباره مقدار شکاف ایجاد شده بین مردم بحرین و آل خلیفه گفت: عادی سازی روابط باعث شد تا فاصله بین دولت و مردم خیلی زیاد شود.

برچسب‌ها بحرین اسرائیل آسیای غربی بنی گانتس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین اسرائیل آسیای غربی بحرین اسرائیل آسیای غربی بنی گانتس رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در غزه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوستاو پترو، رئیس جمهور کلمبیا شب گذشته در جمع حامیان فلسطین اظهارکرد: ما روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می کنیم.

وی افزود: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در غزه
  • تقدیر حماس از قطع کامل روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین