Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - نشریه واشنگتن پست به نقل از مقامی که نامش را افشا نکرد، مدعی شد که کاخ سفید قصد دارد روسیه را به توجیه حملات به اوکراین با استفاده از «عملیات پرچم دروغین» متهم کند.

عملیات پرچم دروغین به مجموعه‌ای از عملیات‌ها گفته می‌شود که نهاد‌های نظامی، شبه‌نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی با استفاده از آن‌ها در تلاش‌اند تا نشان دهند نهاد‌هایی از کشوری دیگر این اقدامات را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال، استفاده از لباس نظامی طرف مقابل در جنگ، یک اقدام پرچم دروغین نامیده می‌شود.

واشنگتن پست مدعی است که کاخ سفید قصد دارد مدعی شود که روسیه اقداماتی از جمله «پخش تصاویری از تلفات غیرنظامیان در شرق اوکراین و در مرز روسیه» را برای برانگیختن خشم دولتِ اوکراین انجام دهد تا انگیزه‌ای برای ایجاد جنگ شود.

مقامی از آمریکا می‌گوید در تصاویری که روسیه پخش خواهد کرد، مشخص نیست تلفات واقعی باشند یا خیر.

این ادعای واشنگتن پست به دنبال ادعا‌های قبلی دولت آمریکا مبنی‌بر برنامه‌های عوامل روسی برای انجام عملیات خرابکارانه یا سایر حملات پرچم دروغین در اوکراین است. آن‌ها ادعا‌هایی مبنی‌بر سازماندهی ناآرامی‌ها با هدف سرنگونی نیرو‌های مورد حمایت آمریکا در اوکراین داشتند.

ریشه اختلافات روسیه و اوکراین، الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) است. اکنون غرب و ناتو مدعی حمله احتمالی روسیه هستند، البته مقامات روسیه بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین مبنی‌بر این‌که تجمع نیرو‌های این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین در تدارک حمله به کشور همسایه است را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش روسیه و اوکراین مناقشه اوکراین تحولات اوکراین کاخ سفید تنش روسیه و آمریکا واشنگتن پست پرچم دروغین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است