Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی می‌کرد، در واکنش به عملیات امروز (پنج‌شنبه) آمریکا در سوریه که منجر به مرگ سرکرده داعش شد، گفت که مرگ هر غیرنظامی در این اقدام، باید بررسی شود.

طبق گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا در سخنان امروز خود با اشاره به کشته شدن «عبدالله قرداش» موسوم به «ابوابراهیم القرشی» سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان یک عملیات نظامی در سوریه، گفت: «اگر تلفاتی از غیرنظامیان تأیید شود، حتما باید تحقیق و بررسی کاملی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از تلاش‌های سایر کشورها، از جمله اعضای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم و آماده همکاری با همه کشور‌های ذی‌نفع برای ایجاد یک واکنش مؤثر در برابر این تهدید مشترک هستیم.»

او با بیان آن‌که در چنین عملیاتی باید هدف‌گیری و اجرای دقیق برنامه به گونه‌ای باشد که غیرنظامیان کشته نشوند، افزود: «ما از سایر کشور‌هایی که مستقیم در عملیات‌های ضد تروریستی دخالت دارند، می‌خواهیم که همین رویکرد را داشته باشند. اگر اطلاعات تلفات غیرنظامی در جریان این اقدام آمریکا تأیید شود، باید موضوع تحقیقات کامل شود. این واقعیت که سرکرده داعش در روستای "اتمه" مخفی شده بود، بار دیگر به وضوح نشان می‌دهد که این منطقه در شمال سوریه، به مأمنی برای تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شده است.»

ساعاتی پیش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که در جریان عملیات نظامی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در شهر ادلب سوریه، سرکرده داعش به هلاکت رسیده است.

پس از آن منابع آگاه به شبکه العربیه اعلام کردند که برای تأیید مرگ سرکرده داعش، آزمایش دی‌ان‌ای (DNA) در حال انجام است. این منابع همچنین گفتند که در میان کشته‌شدگان عملیات ادلب ۳ زن وجود دارند که احتمالاً همسران سرکرده داعش هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماریا زاخارووا سرکرده داعش گروه های تروریستی تحولات سوریه تروریست های داعش سرکرده داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی