Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود اقبالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برای تحلیل هر بازی باید به چهار فاکتور فیزیکی، روانی، تکنیکی و تاکتیکی توجه کنیم. این چهار اصل در فوتبال مهم است و باید دید بازیکنان و تیم در چه شرایطی هستند و تا چه میزان از این فاکتورها بهره می برند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تیم ملی فوتبال ایران قبل از دیدار با امارات و قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی مشخص بود انگیزه بازیکنان در آن حدی که باید باشد، نیست و به اصطلاح سطح انگیختگی بازیکنان کاهش چشمگیری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط سرمربی تیم و کادر فنی باید بدانند از بازی و بازیکنان چه می‌خواهند و به نوعی این مساله را جبران کنند.

مدرس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: تیم ملی در دیدار برابر امارات با آرامش کامل به زمین رفت، البته تغییراتی را در تیم شاهد بودیم اما کلیت کار همان بود که باید باشد. البته در همین بازی شاهد تصمیم های اشتباه هم بودیم به عنوان مثال استفاده از نورافکن در دفاع میانی درست نبود چرا که ما بازیکن تخصصی در این پست داریم، ‌این کار هم باعث بی انگیزه شدن بازیکنان نیمکت نشین و هم باعث عدم هماهنگی در این خط خواهد شد.

اقبالی افزود: اتفاق دیگری که باعث تعجب من شد به صحنه اخراج صادق محرمی و تصمیم های پس از آن باز می گردد. برابر تیمی مانند امارات که در این دیدار توان حمله و ایجاد خطر روی دروازه ایران را نداشت چرا به دفاع رفتیم؟ این تصمیم زمانی لازم است که مقابل تیم‌هایی مانند آرژانتین، ‌ برزیل یا تیم های آمریکای جنوبی بازی می کنیم که نیازمند دفاع متراکم هستیم اما به نظرم بهتر این بود که در این بازی به جای تحکیم خط دفاعی، ‌ خط میانی یا حمله خود را تقویت می کردیم تا بازی به مراتب بهتری را از تیم ملی شاهد باشیم.  

این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: باید واقع بین بود و از منظر کارشناسی به بازی نگاه کرد. اگر بخواهیم ایرادهای بازی ایران و امارات را به دقت بررسی کنیم شاید بتوان به بیش از ۱۰ مورد اشاره کرد. همه از برد تیم ملی خوشحال هستند اما به عنوان یک کارشناس چیزهایی را می بینم که وظیفه دارم در مورد آنها صحبت کنم چرا که تا زمان داریم باید این نواقص برطرف شود تا در جام جهانی دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: وقتی بازیکنی در یک شرایط ایده آل به جای آنکه دروازه حریف را با یک ضربه باز کند، ‌ با تعلل و اشتباه توپ را کنترل و بعد هم از دست می دهد، ‌یعنی چه؟ جام جهانی به شما فرصت اشتباه نمی دهد و شاید همین تک فرصت را در طول بازی به دست بیاورید. امارات در این بازی اصلا خوب نبود و ما باید خیلی بهتر از این ها بازی می کردیم. بازیکنان باید به شرح وظایف خود، ‌ موقعیت هایی که به دست می آورند و فضای حاکم بر زمین و بازی آگاه باشند. ما در این بازی یک گل زدیم اما چند گل را هم از دست دادیم و اگر این گونه در جام جهانی به میدان برویم، بدون شک تاوان خواهیم داد.

اقبالی گفت: از سویی دیگر باید روی اعتماد به نفس بازیکنان بیشتر کار کنیم. این ها مهم است و باید کادر فنی به این مسائل توجه کند.

کارشناس فوتبال کشورمان به حضور مهدی طارمی در زمین بازی هم اشاره کرد و گفت:‌ طارمی با آن شرایط به تهران رسید و من تمام مدت نگران این بودم که او در بازی قبلی ایران با مصدومیت شدیدی مواجه شود که خدا را شکر این موضوع رخ نداد. بازیکنی مثل او که تحت فشار بوده و هر لحظه ممکن است دچار مصدومیت شود چرا دوباره به بازی گرفته می شود؟ ما روی نیمکت بازیکنانی داریم که هم سطح بازیکنان داخل زمین هستند و باید از آنها در پست های تخصصی استفاده کرد. ما از یک خطر بزرگ رهایی یافتیم و امیدواریم در ادامه راه کادر فنی و سرمربی تیم ملی به این مسائل توجه کافی داشته باشند تا در جام جهانی دچار مشکل نشویم.

تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این با پیروزی برابر عراق توانست جواز صعود به جام جهانی را کسب کند، موفق شد امارات را با تک گل مهدی طارمی شکست داده و با کسب هفتمین برد و ۲۲ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول گروه اول مستحکم‌تر کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی 2022 قطر فوتبال جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین و ریکاوری پرسپولیسی‌ها در هوای بارانی

پرسپولیسی ها در دو گروه تمرین کردند.

طرفداری | تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار برابر سپاهان، امروز به تمرین و ریکاوری پرداخت.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت پس از دیدار شب گذشته برابر سپاهان، امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی در دو گروه به تمرین و ریکاوری پرداختند.

تمرین امروز در هوای ابری و بارانی برگزار شد و ۷۵ دقیقه به طول انجامید.

بازیکنان ترکیب اصلی بازی شب گذشته، زیر نظر مربی بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند و تیم بدون مصدوم تمرین کرد.

بازیکنان در بخش‌های مختلفی شامل؛ پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفط توپ در بخشی از زمین و مینی فوتبال، شرکت داشتند.

تمرینات گروه دوم نسبتا سنگین بود و کادر فنی بر اجرای صحیح برنامه‌های تمرینی، تاکید داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی هفته بیست و ششم برابر نساجی آماده می‌شود. این بازی روز دوشنبه هفته آینده در قائمشهر برگزار خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهند!
  • الوحده در حضور احمد نوراللهی قهرمان لیگ کاپ امارات شد
  • سرخپوشان با توپ فوتبال گلف بازی کردند
  • توخل: نگران آینده بایرن نیستم
  • کلوپ: به عنوان یک پیرمرد توصیه می‌کنم لیگ برتر را از جنایت مدیران آن نجات دهید
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی
  • تمرین و ریکاوری پرسپولیسی‌ها در هوای بارانی
  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!