Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" موانع پیش رو نفس تولید کنندگان ایلامی را به شمارش انداخته و تولید را در آستانه تعطیلی یا "مرگ تولید" قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، در سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" موانع پیش رو نفس تولید کنندگان ایلامی را به شمارش انداخته و تولید را در آستانه تعطیلی  و"مرگ" قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبودِ "پشتیبانی"، "کلی گویی"‌ها ،"نبود اقدامات عملیاتی و کاربردی در حل مشکل تولید"، اجرایی نشدن مصوبات "کمیسیون های ستاد تسهیل" و بخشنامه‌های گاه و بی گاه " سازمان امور مالیاتی"، "تامین اجتماعی"،"گمرک" ، "بانک"،  و ... مواردی از موانع پیش روی تولید کنندگان بوده که نه تنها پشتیبانی کننده تولید نیستند بلکه مانع جدی و نفس‌گیر برای تولید در کشور و به طبع آن در استان ایلام به شمار می‌روند.

ظرفیت 10 درصدی

"سیروس فریادیان" تولید کننده ایلامی که بزرگترین و به روز‌ترین پروژه ملی با سرمایه‌گذاری ارزی حدود 10 میلیون یورویی و ریالی بیش از 400 میلیارد ریال، در ناحیه صنعتی شباب از توابع شهرستان چرداول را مدیریت می‌کند با بیان این که واحد تولیدی وی ظرفیت تولید بیش از 40 نوع محصول را دارا است به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: این واحد در شرایط که می تواند سالانه 100 میلیون لیتر انواع نوشیدنی تولید کند در شرایط فعلی با ظرفیت 10 درصدی فعال است.

500 نفر ایجاد اشتغال

وی اشتغال فعلی در واحد تولیدی خود را 80 نفر عنوان کرد و گفت: اگر موانع پیش رو برطرف شود و پشتیبانی لازم و عملی از تولید فراهم شود این واحد تولیدی می‌تواند تا 500 نفر ایجاد اشتغال کند.

فعال نبودن فاز یک و دو واحد تولیدی مورد نظر که پیش بینی "مجتمع کشت و صنعت" نیز در آن شده است. بعلت موانع پیش رو همچنان بلاتکلیف است.

به گفته "فریادی" فعال شدن فاز 1 و 2  می تواند به رونق تولید در منطقه و تحول در کشاورزی و همچنین تامین کننده مواد اولیه بسیاری از تولید کنندگان دارویی و خوراک دام نیز باشد. اما موانع و نبود پشتیبانی دولت فعلا این پروژه را در فاز 1 و 2 به کُما برده است.

صدور 1500 بخشنامه در دوسال

تولید کننده ایلامی در بیان موانع تولید به بخشنامه‌های گاه و بی گاه اشاره و نمونه آن را صدور 1500 بخشنامه در حوزه گمرک را مستند سخنان خود ذکر کرد و گفت: طی یکی دو سال گذشته بیش از 1500 بخشنامه در حوزه گمرکات صادر شده که نه‌تنها در مسیر تسهیل تولید و صادرات نیستند بلکه خود در اکثر مواقع به موانعی غیر قابل عبور تبدیل شده اند.

به گفته "فریادی" قوانین ابلاغی در بخش تولید بیشتر محدود کننده هستند تا مشوق، شاید نگاه وضع کنندگان این قوانین این نباشد اما عملا اینگونه اند،سیاست های نادرست و غیر کارشناسی توسط دولت حلقه مشکلات را برای بخش تولید تنگ تر کرده است .

این تولید کننده ایلامی به عدم اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل نیز گریزی زد و گفت: علیرغم دستور معاون دادستان کشور و مصوبات ستاد تسهیل در حوزه تولید ، برخی دستگاههای اجرایی مانند سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی،گمرک ، بانک،  و ... دنبال اجرای قوانین خود بوده و مقاومت می کنند .

صادرات به ریال جرائم با دلار

نمونه دیگری که به گفته تولید کننده ایلامی مانع از تولید است بخشنامه "عوارض و جرایم را ارزی" است که مستند به آن چه برای واحدتولیدی اش پیش آمده بیان کرد: سال 97 و 98 کمتر از 3 میلیارد تومان صادرات ریالی به عراق داشته ایم اما با تفسیر نادرست از قانون برگشت ارز حاصل از صادرات بیش از 4/5 میلیارد تومان جریمه صادر کرده اند، خودشان هم می دانند که صادرات با عراق ریالی و دستی  است اما عوارض و جرایم را ارزی محاسبه و صادر می کنند، این همراهی و تشویق است یا مانع و تنبیه؟

تامین اجتماعی و قوانین دست و پا گیر آن نیز مانع دیگر به بیان این تولید کننده ایلامی است که گفت:  ورود ماشین آلات سال 97 و نصب کامل آنها سال 98 به پایان رسیده است اما اکنون با تصویب قانون و عطف به ماسبق کردن آن تامین اجتماعی بیش از 200 میلیون تومان جریمه اضافی صادر کرده است.

وضع قوانین و بخش‌نامه‌های جزیره‌ای

"فریادی"  در پایان افزود: وضع قوانین و بخش نامه های جزیره ای همه تولید کنندگان را خسته کرده است، تغییر و افزایش لحظه ای قیمت ها توسط دولت کمر تولید را شکسته است، قوانین دست و پاگیر و غیر کارشناسی همه چیز را در بخش تولید قفل کرده است، سخنان رهبر انقلاب در باره تولید و اشتغال کجا و عملکردهای کنونی دستگاههای اجرایی کجا؟ تداوم این روند ناچارا ما را به سمت تعطیلی خواهد کشاند.

خواسته این تولید کننده آن بود که؛ تغییر کارشناسی قوانین، تسهیل امور و رفع تحریم ها ما را به آینده امیدوار می‌کند.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حامی صنعتگران استان همدان استمسئولان موانع تولید را در استان کردستان بردارندستاد رفع موانع تولید موظف به حمایت از فعالان اقتصادی در برابر تحریم شد

"حسن بهرام نیا" استاندار ایلام نیز با بیان این که " در سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بایست تمام تلاش مسئولان استان در تحقق این امر مهم باشد گفت:در این راستا عزم و اراده دولت سیزدهم جزم است .

"شهریار عباسی"  معاونت اقتصادی استاندار ایلام نیز با تاکید به رفع موانع تولید گفت: در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها، همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق این شعار مهم و راهبردی به وظایف خود عمل کنیم.

به گزارش تسنیم؛ هرچند مسئولان استانی در سخنان و برگزاری جلسات تحت عنوان جلسات " ستاد تسهیل و رفع موانع" بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید تاکید و موصوبات بی شمار را بر صفحات کاغذ می‌نگارند اما آن چه برای تولید کنندگان مهم است و کارساز "کیفیت" مصوبات است تا "کمیت".

برآیند بررسی‌ها نیز نشان از آن دارد که " ستاد تسهیل و رفع موانع"حداقل در استان ایلام نتوانسته است بین دستگاه‌های عضو هماهنگی ایجاد و موجب پوشش ضعف ها و موانع پیش روی تولید کنندگان ایلامی باشد بلکه با توسل با "برجسته سازی" در تلاش برای پوشش "ضعف‌های موجود" از دید مقامات ملی و تصمیم ساز شده است.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین اجتماعی تولید کنندگان مانع زدایی ها موانع پیش رو واحد تولیدی پشتیبانی ها موانع تولید ستاد تسهیل رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری