Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@19:41:19 GMT

ویروس اُمیکرون چه مدت روی پوست و سطوح می‌ماند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۴۰۴

ویروس اُمیکرون چه مدت روی پوست و سطوح می‌ماند؟

دکتر حمید سوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان ماندگاری کرونای اُمیکرون بر روی سطوح و پوست، گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است.

ماندگاری ۸ روزه اُمیکرون بر روی پوست و سطوح

وی افزود: واریانت‌های قبلی کرونا هیچ کدام بیش از ۲۰ ساعت بر روی پوست و سطوح نمی‌ماندند، اما در حال حاضر تحقیقات نشان می‌دهد که اُمیکرون ممکن است حتی تا هشت روز بر روی پوست و سطوح بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوری تاکید کرد: بنابراین بهداشت دست، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و حتما برای این موارد باید پویش‌های کشوری برگزار شود که مردم از این فضای به ظاهرا عادی خارج شوند. در حال حاضر در سطح شهرها نمودی از اینکه درگیر یک واریانتی با قابلیت انتقال بسیار بالا هستیم، نمی‌بینیم که به این معناست که جامعه دارد رفتارهای عادی و طبیعی خود را پیش می‌برد و ویروس هم کار خودش را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: مردم باید شرایط جدید را به خوبی درک کرده و خود و زندگی‌شان را با شرایط اُمیکرونی که دارد به سرعت افزایش می‌یابد، منطبق کنند./ ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ا میکرون پوست و سطوح ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد