Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بورد خون آنکلوژی بالغین در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص بیماری سرطان و تاثیر کرونا بر آن پرداخت. کامران رودینی در گفت‌وگو با میزان در خصوص تاثیر کرونا بر سرطان گفت: از آنجایی که مبتلایان به سرطان فعال که در حال درمان هستند، معمولا سیستم ایمنی پایین‌تری به نسبت سایر افراد دارند ممکن است بروز بیماری کرونا در این افراد با تظاهرات بالینی بیشتری بروز پیدا کند و احتمال دارد این بیماران دچار نوع شدید‌تر کووید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر اقدامات تشخیصی بیشتری نسبت به گذشته در اختیار داریم درصد تشخیص این بیماری افزایش یافته است، سبک زندگی هم در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که ما بیشتر شاهد این بیماری هستیم و آن را بیشتر تشخیص می‌دهیم، اما اینکه شیوع کرونا عامل مستقیم این افزایش باشد از لحاظ علمی مورد تایید نیست. بیشتر بخوانید: چهار علامت خطر در امیکرون/ احتمال فروکش کردن موج ششم قبل از پایان سال
این فوق تخصص خون، سرطان و آنکلوژی بالغین در پاسخ به این سوال که آیا سن مبتلایان به سرطان در سال‌های اخیر کاهش و یا افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: برخی از سرطان‌ها بیشتر در سنین بالا خودشان را نشان می‌دهند و تعدادی دیگر هم به دلیل ژنتک قوی در بعضی اشخاص در سنین پایین‌تر بروز پیدا می‌کنند و به طور کلی نمی‌توان گفت سرطان بیشتر در چه سنی بروز پیدا می‌کنند چرا که هر نوع از این بیماری در طیف سنی خاصی بروز پیدا می‌کند و اینکه سرطان در چه سنی بروز پیدا کند بیشتر به ژنتیک افراد بستگی دارد.

این پزشک متخصص در رابطه با ابتلای بیماران مبتلا به سرطان به کرونا افزود: تعداد زیادی از این بیماران درمان می‌شوند و تعدادی از آن‌ها هم ممکن است نیازمند مراقبت‌های ویژه و درمان‌های تخصصی کووید شوند و مهم‌ترین مشکلی که ما در درمان کرونا برای این عزیزان داریم این است که اقدامات درمانی که بر بهبود سرطان آن‌ها انجام می‌شود تا زمان طی شدن دوره کووید و منفی شدن تست این بیماران به تعویق می‌افتد و از این رو واکسیناسیون این بیماران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این بیماران حتما باید ۳ دز واکسن کرونا را دریافت کنند.

نماینده بورد خون آنکلوژی بالغین در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در مورد مناسب‌ترین واکسن کرونا برای مبتلایان به سرطان توضیح داد: بهترین واکسن برای این عزیزان واکسن‌های مورد تایید کمیته واکسن و وزارت بهداشت است که در دسترس هستند. همه واکسن‌های مورد تایید اثربخشی مناسبی دارند و نمی‌توان گفت نوع خاصی از واکسن برای این بیماران بهتر است و مهم‌ترین نکته در واکسیناسیون مبتلایان به سرطان تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان کرونا امیکرون واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرطان کرونا امیکرون واکسن کرونا مبتلایان به سرطان بروز پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است