Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:37:42 GMT

موضوع ورود آقایان به واگن بانوان مورد غفلت قرار گرفته

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۵۴۵

موضوع ورود آقایان به واگن بانوان مورد غفلت قرار گرفته

مهدی اقراریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در راستای ایجاد فضاسازی محیطی برای واگن‌های ویژه بانوان گفت: گامی که مترو در این زمینه برداشت، اقدام مثبتی بود و یک فضاسازی مناسبی برای واگن‌های ویژه بانوان صورت گرفت؛ اما باید توجه داشت که این اقدام، اقدام آغازین است و در مرحله نخست، نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه در چهار سال گذشته این موضوع بسیار مهم که از حقوق بانوان در مترو محسوب می‌شود و مرتبط با کرامت انسانی افراد است، پایمال شده و شاهد هستیم که در واگن‌های ویژه بانوان و کودکان هم دستفروشان و هم برخی از آقایان وارد می‌شوند و فضای روانی این واگن‌ها را برای بانوان با چالش مواجه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدام بعدی که در این زمینه باید صورت گیرد، کنترل دقیق توسط مترو با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری و ممانعت از ورود آقایان به این واگن‌ها است و لازم است یک اقدام سلبی صورت گیرد.

اقراریان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شهربان در قالب یک طرح ویژه برای کنترل ورود آقایان به واگن بانوان اظهار کرد: در این زمینه جای دارد که پلیس مترو و مدیریت ایستگاه‌ها نیز فعال‌تر شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد غفلتی نسبت به موضوع کنترل ورود آقایان به واگن بانوان صورت گرفته‌است، گفت: موضوع فرهنگ‌سازی و اقدامات تبلیغی می‌تواند برای جلوگیری از ورود آقایان به واگن بانوان مؤثر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: این موضوع، جز موضوعاتی است که توسط شورای شهر تهران دنبال می‌شود و امیدواریم زودتر گزارش اقدامات صورت گرفته به صحن شورا ارائه شود.

پیش از این نیز سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از تدوین یک برنامه جامع برای حفظ کرامت بانوان در مترو توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر داده بود.

کد خبر 5416021

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی اقراریان شورای شهر تهران مترو شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش دهه فجر یوسف نوری علیرضا زاکانی نمایشگاه گردشگری نمایشگاه گردشگری تهران شرکت کروز گردشگری بهشت زهرا س ویروس کرونا دادگاه صنایع دستی ورود آقایان به واگن بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: علاوه بر خط بازار، ۴خط دیگر هم مسافران را جابه‌جا می‌کردند، از جمله «خط شاه‌عبدالعظیم» و «خط باغ‌شاه». خط شاه‌عبدالعظیم از مسیر ناصریه (خیابان ناصرخسرو فعلی)، چراغ برق (خیابان امیرکبیر) و خیابان ری می‌گذشت و به ایستگاه ماشین‌دودی ختم می‌شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

خط باغ‌شاه هم از بازار شروع می‌شد و به دروازه باغ‌شاه و روبه‌روی ساختمان مجلس فعلی‌ می‌رسید. نصرالله حدادی، تهران‌شناس، درباره چگونگی جمع‌شدن این خط که خیلی اتفاقی به‌نظر می‌آید، می‌گوید: «رضاشاه دستور برچیدن این خط را داد. او وقتی با ماشین اختصاصی از خیابان باغشاه می‌گذشت، چرخ ماشینی که او را می‌برد، در گودال مسیر واگن اسبی افتاد و ناراحتش کرد و برای همین فی‌الفور به بوذرجمهری، شهردار وقت، دستور داد تا این خط را جمع‌آوری کنند. فردای آن روز تراورس‌ها و ریل‌های آهنی از باغ‌شاه تا توپخانه را کندند و مسافران این خط را غافلگیر کردند.»

همچنین مسافرانی که از چهارراه حسن‌آباد به سمت دروازه قزوین سوار واگن اسبی می‌شدند از «خط دروازه قزوین» استفاده می‌کردند و میدان اعدام تا ماشین‌دودی هم خط بعدی بود. او در ادامه می‌گوید: «در سال ۱۳۰۸ واگن‌های اسبی جمع‌آوری شد و دولت تصمیم گرفت برای نخستین بار سرویس حمل و نقل عمومی برای شهر تهران ایجاد کند. به همین دلیل چند دستگاه اتوبوس از خارج خریداری شد. ولی تا حدود سال ۱۳۲۰ درشکه‌ها همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. تعداد اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های تهران در سال۱۳۰۰ فقط ۶۰۰ دستگاه بود که همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. در این فاصله زمانی تا سال ۱۳۲۰ تعداد اتومبیل و موتورسیکلت به ۷۰۰ دستگاه رسید و ۱۳سال بعد از آن تعداد وسایل نقلیه از مرز ۸۰هزار دستگاه گذشت.»

کد خبر 848039 برچسب‌ها هویت شهری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • معرفى قهرمانان تنيس بين المللى ساحلى در كيش
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند