Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا،حجت‌الاسلام سید محمد احمدی در نخستین همایش تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بروجن افزود: پیامبر اکرم (ص) در بدو تأسیس حکومت اسلامی بنای مسجد را پایه‌گذاری کردند و در اولین قدم برای ورود به مدینه و شکل‌دهی حکومت اسلامی، نماز جمعه را به پا داشتند از این رو مسجد و نماز جمعه از مولفه‌های اصلی حکومت اسلامی به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه مساجد در دوران انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: مساجد محل تجمع افراد متدین محسوب می‌شوند و انقلاب اسلامی نیز انقلابی دینی است که به دست افراد متدین فعال در مساجد شکل گرفت به همین دلیل با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب لازم است رویکرد به مساجد تغییر یابد و برای تقویت جایگاه و کارکردهای این اماکن دینی برنامه‌ریزی شود.

احمدی اظهار داشت: خداوند برای کسی که مسجد را خانه خود می‌داند آسایش روحی و فکری و کامیابی و رسیدن به بهشت را ضمانت کرده است.

امام‌جمعه بروجن نقش بی‌بدیل مسجد در تربیت انسان‌ها را یادآور شد و گفت: علاوه بر آنکه در مسجد زمینه یافتن دوستان خوب و فراگیری علم جدید فراهم می‌شود باید آموختن‌ها و هم‌نشینی‌ها به‌گونه‌ای رقم بخورد که اعتقادات کامل شود.

وی مسجد را مرکز همه نیکی خواند و افزود: زمانی که مسجد چنین جایگاهی داشته باشد به‌عنوان مسجد طراز شناخته می‌شود و برای نزدیک کردن مسجد به طراز اسلام لازم است به نماز جماعت در آن برپا شود که در این میان مسوولین باید موانع را برداشته و به سمت تقویت نماز جماعت در مسجد حرکت کنند.

احمدی با بیان اینکه افراد مسوول در مسجد باید بیش از دیگران اهل مسجد و نماز جماعت باشند یادآور شد: پایگاه‌های بسیج نیز در تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم‌افزایی و مشارکت فعال داشته باشند و کمبودها را جبران کنند.

امام‌جمعه بروجن جذب جوانان به مسجد را مهم دانست و گفت: هر فردی که وارد مسجد شود سلامت و رشد صحیح او تا حد زیادی تضمین می‌شود، هیات امنای مساجد میدان را برای جوانان باز نگه دارند چرا که مسجدی شدن و نمازخوان بودن جوانان و نوجوانان بزرگ‌ترین کمک در حق آنان است.

وی همچنین توفیق خدمت در مسجد را بسیار ارزشمند خواند و افزود: تلاش شود مساجد نقش موثرتری در برنامه‌ها و مناسبت‌های مردمی داشته باشند و اهل محله از سوی مسجد دیده شوند.

به روزبودن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را پویاتر می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم، انجام بسیاری از امور با سختی مواجه کرده است می‌توان با هم‌افزایی و تعامل به بهترین شکل به اهداف تعیین شده دست یافت و امور را به سرانجام رساند.

ابراهیم شریفی افزود: اگر چه چهارمحال و بختیاری به عنوان استانی کمتر برخوردار محسوب می‌شود اما استعدادها و ظرفیت‌های هنری و فرهنگی آن توانسته است بخش زیادی از کمبودها را به نوعی جبران کند که در این راستا هم‌افزایی و اتحاد در حوزه دینی و مذهبی و به کارگیری این توانایی‌ها همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌هایی را نیز شکل داده است.

وی با بیان اینکه لازم است در عرصه فرهنگ و هنر به‌روز عمل کرد، اظهار داشت: در صورتی که استفاده از ابزار نوین و برنامه‌های جدید در این حوزه نادیده گرفته شود نمی‌توان به جذب افراد و جوانان امیدی داشت.

شریفی به آمادگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای سپردن بخش عمده‌ای از امور فرهنگی به مساجد اشاره و تصریح کرد: به زودی در نشستی با مجموعه فعلان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درباره افزایش تعامل و نحوه به کارگیری مطلوب ظرفیت‌های موجود تصمیم‌گیری خواهد شد.

تمامی ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج در کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری به کار گرفته می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه بروجن نیز در سخنانی بر تقویت همگرایی و همکاری بین مجموعه‌های مدیریتی تاکید کرد و گفت: لازم است برای این منظور نشست‌های قرارگاهی به شکلی منظم برگزار شود.

اسماعیل عظیمی ایجاد محله اسلامی را نیازمند تحول و همراهی بیشتر ارگان‌ها و نهادها دانست و افزود: تعداد بسیاری از افرادی که اینک در مسوولیت های مختلف قرار گرفته‌اند در مساجد رشد یافته‌اند و اگر امروز در مسجد سرمایه‌گذاری شود به نوعی در آینده جامعه اثرگذاری‌های مثبتی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای، امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار پایگاه‌های بسیج مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری قرار گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر نیز برای رفع کمبودها، می‌توان از تمامی امکانات موجود در پایگاه‌ها برای کمک به کانون‌ها استفاده کرد.

عظیمی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی عاری از هرگونه عیب و نقصی داشته باشیم باید بیش از پیش در همراهی با یکدیگر برای پیشبرد اهداف نظام همت کنیم.

تمامی امور مساجد ذیل نظر امام جماعت اجرایی و عملیاتی شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با بیان اینکه شاکله اصلی مساجد به وجود ائمه جماعت وابسته است، گفت: تمامی امور باید ذیل نظر امام مسجد عملیاتی شود به‌ گونه‌ای که اگر امام، اجرای برنامه‌ای را به صلاح اهالی محله و مخاطبان مسجد ندانست می‌تواند آن را نادیده بگیرد.

محمدرضا مظاهری کمبود اعتبارات و تجهیزات را در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یادآور شد و افزود: در طلیعه دولت سیزدهم که با عنوان دولتی فرهنگی شناخته می‌شود و موضوع مسجدمحوری و مردمی کردن فرهنگ مطرح شده است امید می‌رود که نقش کانون‌ها در این راستا تقویت شود و کارکردهای سابق مساجد بار دیگر احیا شود.

وی همچنین به جایگاه مطلوب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بروجن در طرح ترنم فهما اشاره و تصریح کرد: مشارکت بالای بانوان در اجرای این طرح و همچنین کسب امتیازات بالا در دیگر شاخصه‌ها  موجب شده است که بروجن به‌ عنوان یکی از شهرستان‌های برتر کشوری در طرح ترنم فهما شناخته شود.

به گزارش ایرنا، در نخستین همایش تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بروجن که با حضور جمعی از مسوولان و اعضای پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان در فرهنگسرای بروجن برگزار شد از جمعی از فعالان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

برچسب‌ها بروجن مسجد انقلاب اسلامی ایران ستاد اقامه نماز کشور چهارمحال وبختیاری پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن مسجد انقلاب اسلامی ایران بروجن مسجد انقلاب اسلامی ایران ستاد اقامه نماز کشور چهارمحال وبختیاری پیامبر اکرم کانون های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه های بسیج نماز جماعت پایگاه ها یادآور شد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت