Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@15:38:16 GMT

سه ترفند مؤثر برای از بین بردن چربی شکم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۷۹۶

سه ترفند مؤثر برای از بین بردن چربی شکم

به گزارش خبرآنلاین، وجود چربی دور شکم بسیار مضر است و افرادی که دارای چربی شکمی اضافی هستند، بیشتر در معرض خطرند. از انواع چربی‌های دور شکم می‌توان به چربی احشایی اشاره کرد که یک عامل خطرساز برای دیابت نوع 2، ناراحتی قلبی و دیگر بیماری‌هاست.

راه‌هایی وجود دارند که با استناد بر یافته‌های علمی به شما کمک می‌کنند این چربی‌ها را به گونه‌ای بی‌خطر از بین ببرید و سالم‌تر زندگی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1)مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

فیبر محلول آب را جذب کرده و ژلی را تشکیل می‌دهد که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که این نوع فیبر با افزایش احساس سیری در بدن، باعث کاهش وزن می‌شود و شما به طور طبیعی کمتر غذا می‌خورید. علاوه بر این، فیبر محلول ممکن در کاهش چربی شکم مؤثر است.

یک مطالعه مشاهده‌ای روی بیش از 1100 بزرگسال نشان داد که به ازای هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول، چربی شکم در طی یک دوره 5 ساله 3/7 درصد کاهش می‌یابد.

سعی کنید هر روز غذاهایی با فیبر بالا مصرف کنید. منابع عالی فیبر محلول عبارتند از: دانه کتان، کلم بروکسل، آووکادوها، حبوبات، تمشک‌.

2) تمرینات هوازی (کاردیو) انجام دهید

ورزش هوازی (کاردیو) یک راه مؤثر برای بهبود سلامت و سوزاندن کالری است. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از مؤثرترین اشکال ورزش برای کاهش چربی شکم است. دفعات و مدت زمان برنامه تمرینی شما مهم‌تر از شدت آن است.

یک مطالعه نشان داد که زنان یائسه با انجام تمرینات هوازی به مدت 300 دقیقه در هفته، در مقایسه با زنانی که نصف این زمان (150 دقیقه) در هفته ورزش می‌کردند، چربی بیشتری در تمام نواحی بدن از دست دادند.

3) سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس می‌تواند با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول (که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود)، چربی شکم را افزایش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای کورتیزول اشتها را افزایش می‌دهد و ذخیره چربی‌های دور شکم را بیشتر می‌کند.

برای کمک به کاهش چربی شکم، فعالیت‌های لذت‌بخشی که موجب کاهش استرس میشوند، را انجام دهید تمرین یوگا یا مدیتیشن از مؤثرترین روش‌ها هستند.

منبع: Healthline / مترجم: الهه جعفرزاده

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1599441

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چاقی لاغری سلامت خانواده ورزش روزانه فیبر محلول چربی شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • این اسید لاغرتان می‌کند