Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@12:11:41 GMT

تلفات داعش در حمله به زندان حسکه سوریه به ۳۵۰ تن رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۸۹۸۵

تلفات داعش در حمله به زندان حسکه سوریه به ۳۵۰ تن رسید

منابع امنتی عراقی اعلام کردند، بیشتر از ۳۵۰ تن از عناصر داعش در تلاش برای فرار از زندان حسکه سوریه کشته شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بر اساس بیانیه منتشر شده از جانب این منابع، فرماندهی عملیات مشترک عراق تلاش اخیر داعش برای فراری دادن نیروهای از زندان حسکه سوریه را زیر نظر داشت و نیروهای امنیتی بلافاصله پس از این حادثه با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی، اقدامات لازم را برای تامین امنیت کامل مرزهای عراق آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات بدست آمده، داعش سعی داشت ۴۴۰۰ تن از نیروهایش که در این زندان، محبوس هستند را فرار دهد.

در این بیانیه آمده است، ستاد فرماندهی عملیات مشترک طبق اطلاعات دقیق جمع‌آوری شده با کمک ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد که ۳۹۰۰ تن از زندانیان داعشی حسکه به زندان امن دیگری منتقل شده‌اند و ۱۰۰ تن دیگر نیز به دلیل جراحات وارده در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

براساس این بیانیه، ۳۵۰ تن از زندانیان داعشی که در جریان حمله به زندان، اقدام به استفاده از اسلحه کردند، کشته شدند.

ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق در این بیانیه افزود که احتمال افزایش تعداد کشته‌های داعش، با تکمیل بررسی و تحقیقات وجود دارد.

به دنبال حادثه زندان حسکه،   نیروهای امنیتی عراق در یک عملیات گسترده، زندان‌های این کشور را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.

همچنین امکانات امنیتی و حفاظتی در مرز عراق با سوریه را نیز تقویت کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: ستاد فرماندهی عملیات مشترک از شجاعت و نقش طرف‌هایی که توانستند این تلاش را خنثی کنند و به حمله داعش در الحسکه پاسخ دهند، قدردانی می‌کند و همچنین به همه اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی عراق، قادر به ایمن سازی مرزها هستند و اینکه عملیات پیشگیرانه کیفی که انجام می‌دهند تأثیر زیادی در شکست تروریسم، تعقیب آن و انتقام عادلانه علیه هر کسی که سعی در دستکاری امنیت داشته باشد، داشته است.

زندان غویران واقع در استان حسکه در شمال شرقی سوریه، یکی از بزرگترین زندان‌های سوریه است که تعداد زیادی از داعشی‌ها را در خود جای داده است.   حدود ۳۵۰۰ زندانی از نیروها و رهبران داعش در این زندان بودند. حمله به این زندان یکی از بدترین حملات از زمان اعلام نابودی داعش در سوریه در مارس ۲۰۱۹ است.

این زندان در ۲۰ ژانویه مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت و به تسلط آن‌ها در آمد اما پس از مدتی نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، توانستند زندان را از داعش پس بگیرند و بر آن مسلط شوند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت داعش حسکه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فرماندهی عملیات مشترک نیروهای امنیتی زندان حسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان