Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که شهر پکن امروز جمعه اولین شهری در جهان با تجربه میزبانی هم از بازی‌های المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی با برگزاری یک مراسم افتتاحیه باشکوه برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ می شود قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و چند تن دیگر از رهبران جهان در این مراسم شرکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه د هندو، شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، افتتاحیه این بازی‌ها را در مراسمی در استادیوم ملی "آشیانه پرنده"، که پیشتر برای بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸ ساخته و راه‌اندازی شد، اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز همچون افتتاحیه سال ۲۰۰۸، مراسم افتتاحیه مجللی به کارگردانی ژانگ ییمو، فیلمساز سرشناس چینی اجرا می شود.

شی جینپینگ روز پنجشنبه در یک سخنرانی از طریق ویدئوکنفرانس خطاب به کمیته بین‌المللی المپیک گفت که جهان در حال "ورود به دوره جدیدی از تلاطم و دگرگونی و مواجهه با چالش‌های متعدد تحت تأثیر ترکیبی از تغییرات بی سابقه طی در صد سال گذشته و یک همه گیری که یک بار در هر قرن رخ می دهد، است." او اظهار کرد که شعار این بازی ها "با هم برای آینده ای مشترک" در ادامه شعار المپیک تابستانی ۲۰۰۸ یعنی "یک جهان، یک رویا" است.

از جمله رهبران خارجی که در افتتاحیه امروزحضور خواهند داشت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، عمران خان نخست وزیر پاکستان، پنج رئیس جمهور کشورهای حوزه آسیای مرکزی، حلیمه یعقوب، رئیس جمهور سنگاپور، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی خواهند بود.

آمریکا و انگلیس جزو ده‌ها کشوری هستند که به بهانه نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ، بازی‌ها را بایکوت دیپلماتیک اعلام کردند - اما ورزشکاران آنها در آن شرکت خواهند کرد. هند روز پنجشنبه اعلام کرد که به طور رسمی در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه این بازی ها حضور نخواهد داشت.

پوتین در مقاله‌ای که در خبرگزاری رسمی شینهوای چین منتشر کردگفت: روسیه شدیدا ارج می نهد که مشارکت استراتژیک جامع مبتنی بر همکاری میان روسیه و چین، با ورود به دوره‌ای جدید، به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و به الگویی از کارایی، مسئولیت‌پذیری و آرمان برای آینده تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: هماهنگی روسیه و چین در حوزه سیاست خارجی بر اساس رویکردهای نزدیک و تلاقی یافته برای حل مسائل جهانی و منطقه ای است. کشورهای ما نقش تثبیت کننده مهمی را در محیط چالش برانگیز بین المللی امروز ایفا کرده و حامی دموکراسی عالی تری در نظام روابط بین الملل با هدف عادلانه تر و فراگیرتر کردن آن هستند.

پوتین خاطرنشان کرد که هر دو کشور فعالانه در چارچوب فراگیرترین دستور کار در  بلوکهایی شامل بریکس،چارچوب روسیه- هند-چین، سازمان همکاری شانگهای و سایر چارچوب‌های چندجانبه همکاری می‌کنند.

وزارت خارجه پاکستان نیز گفت که عمران خان قرار است در جریان سفرش به چین به دیدار شی جینپینگ و لی کچیانگ، رئیس جمهور و نخست وزیر چین دیدار خواهد کرد و "کل طیف روابط دوجانبه را با تمرکز ویژه بر همکاری های تجاری و اقتصادی قوی تر از جمله کریدور اقتصادی چین-پاکستان بررسی خواهد کرد." در بیانیه ای آمده است: "آنها همچنین تبادل نظر گسترده ای در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی خواهند داشت". وی افزود که این سفر منجر به "تجدید تعهد دوجانبه برای ارتقای شراکت آهنین بین پاکستان و چین به سطوح بی سابقه جدید خواهد بود."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چين پاکستان هند شی جینپینگ ولادیمیر پوتین روسيه عمران خان رئیس جمهور بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیس جمهور ساعاتی قبل به تهران بازگشت