Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:26:05 GMT

تاثیر سینوفارم در برابر اومیکرون چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۰۸۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، شیوع اومیکرون سبب شده توجه‌ها به سمت واکسیناسیون دز سوم جلب شود، اکثر واکسن‌های موجود در ایران هم از نوع سینوفارم چینی هستند، در این میان این پرسش ایجاد شده که آیا سینوفارم در برابر اومیکرون موثر است؟ در این باره علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید:«اثربخشی کم واکسن‌ها در سویه اومیکرون فقط مربوط به سینوفارم نیست بلکه مربوط به همه واکسن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر کشورهای اروپایی که الان موارد ابتلا در آن‌ها بالا رفته از آسترانکا و فایزر استفاده کردند، بنابراین این عدم توانایی یا کاهش اثربخشی واکسن‌ها در برابر اومیکرون صرفاً مربوط به واکسن‌های داخل کشور ما نیست بلکه یک مسئله جهانی است و دنیا باید به سمت واکسن‌ها با ترکیبات جدید برود، همان‌طورکه هرسال برای آنفلوآنزا واکسن جدیدی ساخته می‌شو برای کرونا با سویه‌های متفاوت هم باید همین‌طور باشد. اما به‌واقع باید گفت طبق مطالعات انجام شده دز بوستر همین واکسن‌های موجود می‌تواند در برابر سویه اومیکرون کمک کننده باشد. درهرصورت واکسن‌های موجود در دنیا همین واکسن‌ها هستند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد و ما دو انتخاب از واکسن‌های موجود را در ایران داریم که سینوفارم و پاستوکووک هستند.»

منبع: خبر آنلاین این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا واکسن سینوفارم سینوفارم ویروس اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط حتی کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی اومیکرون است وضعیت ۲ شهرستان در گلستان قرمز شد ۶۱ فوتی جدید کرونایی ثبت شد اعلام آماده باش به بخش اطفال بیمارستان‌ ها افزایش شمار بستری‌های کرونا در گیلان عدم تزریق واکسن بردسکن را قرمز کرد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها محدودیت اقلام پیشگیری از بارداری / نسخه شفابخش افزایش جمعیت؟! تاثیر سینوفارم در برابر اومیکرون چقدر است؟ سه روش مؤثر برای حذف چربی شکم اصلاح سبک زندگی از سرطان جلوگیری می کند بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی سی تی اسکن‌ های بی‌ مورد عوارض خطرناکی دارد سود سهام عدالت را چگونه بگیریم؟ دستورالعمل‌ های بهداشتی تنها ۵۷ درصد رعایت می شود سرعت انتشار اومیکرون در کشور فراتر از پیش بینی ها است چرا در زمستان به اگزما مبتلا می شویم؟ از اسفند به بعد اوج مرگ‌ومیر ناشی از اومیکرون را خواهیم داشت چند ماده غذایی که چاقتان می کند! اگر زیاد شیر بخورید چه می شود؟! یخچال فریزر دیپوینت چند؟ + جدول سایه مذاکرات بر سر بورس سنگینی می کند حتی کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی اومیکرون است قیمت تلویزیون ال جی چند؟ (جدول) قیمت سمند روی دور گرانی (جدول) هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و دامداران ​تولید کیت های مولکولی با قابلیت تشخیص سویه جدید اومیکرون در کشور قوه قضاییه از بیکاری صدها نیروی متخصص و کارگر در کشور جلوگیری کرده است تکذیب نامه منتسب به دادستان سابق تهران درباره فیلترینگ توافق ترکیه و آنکارا برای تولید پهپاد تغییر در قانون بکارگیری سلاح چرا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ تقویت سیستم ایمنی با ۱۱ ماده غذایی برای افزایش کیفیت خواب شبانه چه کار کنیم؟ بهترین روش خشک کردن دست ها پس از شست و شو فرزندان آیت الله سیستانی در تشییع آیت الله صافی + عکس اگر کرونا گرفته‌اید، چه زمانی باید دوز تقویتی را تزریق کنید؟ پزشک متخصص زنان، پدر بیولوژیک ۲۱ کودک شد! خوراکی‌هایی که حافظه درازمدت را تقویت می‌کند شش علامت پوستی اومیکرون که نباید نادیده گرفت خانه‌ای که رهبر داعش در آن کشته شد + فیلم ۵ راه حل ساده برای مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون پاسخ اندیشکده حکمرانی شریف به اظهارات آقای دکتر درخشان علت نامگذاری لیلة الرغائب چیست؟ کابینه جانسون متزلزل شد باهنر: دیدار با روحانی برای تشکیل دولت سایه نبود یک روش شگفت انگیز برای کاهش استرس این کارها را بکنید خنگ می شوید! آیا زمان افزایش نرخ بهره اروپا فرا رسیده است؟ خطرات مرگبار تماشای تلویزیون! موافقت دولت روسیه با اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات برای نیروگاه سیریک شکنجه زن ایرانی در مرز یونان آمار عجیب ابتلای تهرانی ها به کرونا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ برترین شهرهای تجاری جهان در سال۲۰۲۲ مواد غذایی که برای مهار کردن آرتروز باید از آن‌ها دوری کنید پرداخت وام ازدواج منتفی می شود؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا واکسن سینوفارم سینوفارم ویروس اومیکرون برابر اومیکرون واکسن های موجود واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا