Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@15:56:13 GMT

۹۴ هزار خادم الشهدا در کشور ثبت نام کرده اند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۱۱۵

۹۴ هزار خادم الشهدا در کشور ثبت نام کرده اند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباس مطهری شامگاه پنجشنبه در همایش خادمان شهدا چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک چهل وسومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «حفظ انقلاب اسلامی از اصل انقلاب مشکل تر است».

وی همچنین با بیان اینکه حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، عنوان کرد: این جمله یعنی حفظ جمهوری اسلامی از نماز هم واجب تر است و همه ما باید فدای جمهوری اسلامی شویم، حتی امام زمان هم خود را فدای نظام اسلامی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور با اشاره به اینکه حاج قاسم در وصیت نامه خود به دو نعمت ولایت و جمهوری اسلامی اشاره کرده است، تصریح کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی با همان عواملی که باعث پیروزی انقلاب و سرنگونی رِژیم فاسد طاغوتی شد، همان عوامل باعث حفظ نظام می‌شود.

سردار مطهری ادامه داد: شهید سلیمانی بر این مسئله تاکید داشتند که دین خود را از الگوهای عملی رفتاری مانند شهیدان زین الدین، بقایی و دیگر شهدا گرفته‌اند که این مهم نشان دهنده اهمیت الگو گیری از شهدا است.

معنویت در قاموس شهدا چیزی جز ولایت نیست

وی مقام معظم رهبری و دبیر کل حزب الله لبنان را از مصادیق الگوهای رفتاری امروز برشمرد و گفت: خادمان شهدا باید از این الگوهای رفتاری سرمشق بگیرند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین ویژگی شهدای ما معنویت آنها بود، اظهار کرد: معنویت در قاموس شهدا چیزی جز ولایت نیست.

سردار مطهری با اشاره به علت ماندگاری نام برخی از صحابی ائمه معصومین (ع) همچون ابوذر، سلمان، عمال و مالک در طول تاریخ، انس بیشتر آن‌ها با ولی زمان را علت این ماندگاری دانست و گفت: اولین کار برای من بسیجی، خادم شهید، حزب اللهی و راوی، این است که با ولی خود انس داشته باشم و روز به روز باید بینیم ولایت از ما چه می‌خواهد.

وی در ادامه با اشاره به اندیشه‌های حضرت امام (ره) درباره انقلاب اسلامی، مطرح کرد: از نظر حضرت امام انقلاب مردم ایران منحصر به ایران نیست و این انقلاب زمینه ساز حکومت جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که در عصر حاضر اتفاق می‌افتد و چشم مسلمانان و جهانیان را روشن خواهد کرد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور ولایت، مردم و اسلام ناب را سه اصل مهم برای امتداد انقلاب اسلامی برشمرد و تقید به فراگیری مسائل شرعی و عمل به آنها و انس با روحانیت را از دیگر ویژگی‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار مطهری با بیان اینکه هرکسی به قدر وسع خود از اقیانوس شهید و شهادت درک خاص خود را دارد، گفت: شهدا در زندگی خود همه ویژگی‌ها را برای شارژ حال و آینده ما دارند.

وی ادامه داد: شهید و شهادت مانند یک اقیانوس می‌ماند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور راهیان نور را فن آوری نرم انقلاب اسلامی برای غور در اقیانوس شهید و شهادت دانست و افزود: امام (ره) فرمودند «شهید به وجه الله نظر می کند».

سردار مطهری به سخنان حاج قاسم اشاره کرد و گفت: باید شهید زندگی کنیم تا شهید شویم، پس خادمین شهدا باید بوی شهید و شهادت بدهند.

خادم الشهدا در قالب گروه جهادی به مردم خدمت کنند

وی شبکه نورانی و مردمی خادم الشهدا، وظایف این شبکه در مناطق دفاع مقدس و منطقه جغرافیایی محل سکونت را تشریح کرد و ادامه داد: باید عرصه فعالیت خادم الشهدا را گسترش دهیم زیرا یادمان‌ها گنجایش بیش از این تعداد خادم را ندارد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور با بیان اینکه تا سال ۹۸ بیش از ۷۵ هزار خادم الشهدا در کشور ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: امسال طی ده روز فرصت برای ثبت نام بیش از ۱۹ هزار نفر دیگر ثبت نام کرده‌اند که این مهم آمار خادم الشهدای در کشور را به ۹۴ هزار نفر رساند.

سردار مطهری با تإکید بر توسعه عرصه‌های فعالیت خادم الشهدا گفت: گروه‌های تخصصی راهیان نور مانند پزشکی، پرستاری مهندسی هنری رسانه تإسیسات خیاطی آشپزی و دیگر عرصه‌ها همچون دفاع مقدس در یک عرصه خدمت کنند و خادمین شهدا در قالب گروه‌های جهادی در استان‌های میزبان به یاری مردم آن منطقه بشتابند.

وی سه وظیفه شبکه مردمی خادم الشهدا را دعوت عمومی برای حضور درراهیان نور، رسیدگی به خانواده شهدا مخصوصاً خانواده شهدای مدافع حرم و توجه به گلزارهای شهدا دانست و اظهار کرد: اولویت راهیان نور امسال توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و حضور اقشار مختلف با خانواده در سرزمین نور با خودروهای شخصی است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور با اشاره به اینکه حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و زیارتگاه‌های شهدا از ۱۵ بهمن آماده پذیرایی از افراد است، تصریح کرد: سهمیه اعزام خادم الشهدا هم بر اساس نیاز این مناطق و اعلام کمیته مرکزی راهیان نور است.

سردار مطهری عنوان کرد: جذاب سازی، آسان سازی و ارزان سازی سه مإموریت سازمان اردویی و راهیان نور بسیج است.

کد خبر 5416360

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران شهید سلیمانی اردوهای راهیان نور دوران دفاع مقدس دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف عکس استانها همدان ایلام زنگ انقلاب تبریز گرگان انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی شهید و شهادت خادم الشهدا سردار مطهری دفاع مقدس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد

سردار سرتیپ حاج علی فضلی در یادمان های فکه سیدالشهدا، فکه شهید آوینی و دهلاویه حضور یافت و ضمن بیان خاطرات از همرزمانشان با زائرین،خادمین و مسئولین یادمان ها به گفتگو پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار علی فضلی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به همراه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده بازدیدی از  یادمان های شهدای جنوب کشور انجام شد.

سردار سرتیپ حاج علی فضلی در یادمان های فکه سیدالشهدا، فکه شهید آوینی و دهلاویه حضور یافت و ضمن بیان خاطرات از همرزمانش با زائرین،خادمین و مسئولین یادمان ها به گفتگو پرداخت.

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

این بازدید که در سالروز عملیات سیدالشهدا برگزار شده بود سردار فضلی و دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بین رزمندگان لشگر 10 در یادمان سیدالشهدا حضور یافتند و برای رزمندگان سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است