Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا، عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران، موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی، امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین و درخواست نماینده سازمان ملل برای توقف خشونت‌ها در یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا

چندین ساعت پس از کشته شدن رهبر داعش جزئیات جدیدی از عملیات آمریکا منتشر شده است.

به گزارش الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که ابتدا خبر کشته شدن "ابوابراهیم الهاشمی القرشی"، رهبر داعش را با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود، شامگاه پنجشنبه در سخنانی کوتاه در کاخ سفید تاکید کرد که عملیات کشتن القرشی با دستور وی صورت گرفته و هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این عملیات آسیبی ندیدند.

وی با قدردانی از نیروهای کرد سوریه موسوم به سوریه دموکراتیک به خاطر نقششان در این عملیات گفت که به همکاری با همپیمانانمان در ارتش عراق، نیروهای پیشمرگ و نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) ادامه می‌دهیم.

باید عنوان داشت: رهبر کشته شده داعش بر عملیات های این گروه در تمام دنیا نظارت مسنقیم داشت که آخرین آن‌ها حمله به زندان غویران در الحسکه سوریه بود که در جریان آن ده‌ها تن در درگیری داعش با کردها کشته‌ شدند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که کشورش پس از اعلام نابودی رهبر داعش در شمال سوریه، رهبران سازمان های افراطی در سراسر جهان را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

بایدن خطاب به رهبران این سازمان ها گفت: «ما شما را پیدا خواهیم کرد».

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اعلام جزئیاتی از این عملیات تاکید کرد که عملیات منجر به کشته القرشی، از طریق هلی برن نیرو و با مشارکت پهپادها و بالگردها انجام شده است.

بنا بر اعلام مقامات نظامی آمریکا برنامه ریزی برای این عملیات از چند ماه پیش صورت گرفته و از یک ماه پیش بایدن در جریان این برنامه حمله قرار گرفته بود.

مسئولان آمریکایی مدعی هستند که تلفات غیر نظامی این عملیات به خاطر این بوده که رهبر داعش پیش از دستگیری توسط آمریکایی‌ها، جلیقه انتحاری همراه خود را منفجر کرد که این امر به کشته شدن افرادی از خانواده وی از جمله زنان و کودکان شده است.

گفته شده که در این عملیات دستکم سه زن و هفت کودک کشته شدند.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده که یک بالگرد آمریکایی در این عملیات دچار مشکل شد که پس از انجام عملیات آن‌ها مجبور به منفجر کردن این بالگرد شدند.

این عملیات آن گونه که منابع محلی گفته‌اند ساعت ۱:۵ دقیقه بامداد پنجشنبه انجام شد و پس از اتمام ماموریت دستکم چهار بار ساختمانی که القرشی در آن ساکن بوده را بمباران کردند.

اذعان پنتاگون به کشته شدن کودکان
جان کربی، سخنگوی پنتاگون شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که "اقدامات بزدلانه" القرشی منجر به کشته شدن ۴ غیرنظامی از جمله همسران و دو فرزندش شد.

وی گفت که یک کودک دیگر در طبقه دوم خانه مورد هدف کشته شد اما به علت کشته شدن این کودکان اشاره‌ای نکرد.

کربی خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی موفق شدند ۱۰ نفر از جمله ۸ کودک را از طبقه اول و دوم خارج کنند.

کربی اظهار داشت که این عملیات منجر به کشته شدن ۵ تروریست به نام های القرشی، یکی از دستیارانش و همسر دستیار و همچنین دو مرد مسلح شد که بیرون از خانه بودند و درگیر تبادل آتش با نیروهای آمریکایی بودند.

وی اشاره کرد که دستیار القرشی و همسرش در طبقه دوم بر اثر گلوله سربازان آمریکایی در پاسخ به تیراندازی آنها به نظامیان آمریکایی کشته شدند.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه این عملیات طبق برنامه دو ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: جسد القرشی در محل عملیات بر اساس اثر انگشت و سپس تجزیه و تحلیل DNA شناسایی شد.

وزارت دفاع آمریکا دو عکس از خانه‌ای که در جریان عملیات آمریکا برای از بین بردن ابوابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش در سوریه هدف قرار گرفت، منتشر کرد.

پنتاگون اولین عکس را در توییتر منتشر کرد و نوشت: عکس قبل از عملیات از مجتمعی است که میزبان القرشی امیر داعش در شمال غرب سوریه قبل از عملیات نیروهای آمریکایی در ۲ فوریه ۲۰۲۲ بود.


عبدالله قرداش ملقب به " ابوابراهیم الهاشمی القرشی" بعد از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش در اکتبر ۲۰۱۹ به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی انتخاب شد.

وی اصلیتی عراقی دارد که در زمان صدام از افسران ارتش عراق بود و سابقه زندان توسط نیروهای آمریکایی پس از اشغال عراق را نیز در کارنامه خود دارد.

القرشی پس از انتخاب شدن به عنوان رهبر داعش دیگر در انظار عموم ظاهر نشد و آمریکا جایزه‌ای ۱۰ میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ وی شود، در نظر گرفته بود.
او تقریبا در همان منطقه‌ای در شمال غربی سوریه کشته شد که ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ ابوبکر البغدادی در عملیات نظامی آمریکا از پای درآمد.

عصبانیت نیکی هیلی از قرار گرفتن در لیست تحریم ایران

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در مقاله‌ای با توجه به اینکه در فهرست تحریم ایران قرار گرفته توصیه‌هایی را به دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا درباره نحوه تعامل با ایران ارائه کرده است.

نیکی هیلی یکی از افرادی است که نام او به دلیل نقش‌آفرینی در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. ایران، ۱۸ دی‌ماه سال جاری در دومین سالروز ترور سردار سلیمانی اسامی ۵۱ شخص آمریکایی را در فهرست تحریمی خود قرار داده بود.

نیکی هیلی بعد از قرار گرفتن در فهرست تحریم ایران در حساب کاربری خود در توییتر به آن واکنش نشان داده و آن را نشانه افتخار دانسته بود.

هیلی در یادداشتی که چهارشنبه در «واشنگتن‌اگزماینر» منتشر شده بار دیگر بر اینکه تحریم شدن از سوی ایران را برای خودش افتخار می‌داند تأکید کرد اما به انتقاد از سیاست دولت فعلی کشورش علیه ایران پرداخت و نوشت: «اما این مسئله باید همه ما را متوجه نوع رابطه رئیس‌جمهور جو بایدن با ایران بکند.»

او در ادامه نوشته است: «حتی با وجود اینکه ایران آمریکایی‌هایی مانند خود من را هدف قرار می‌دهد بایدن، حامی شماره یک تروریسم را در حمایت از تروریسم خود و تهدیدهایش علیه ایالات متحده آزاد گذاشته است.»

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این یادداشت مدعی شده افزایش فروش نفت ایران طی یک سال گذشته به دلیل عدم اجرای تحریم‌ها از سوی دولت بایدن بوده است. این در حالی است که کارشناسان مسائل تحریم اذعان دارند که آثار تنبیهی تحریم‌ها زمان‌مند است و بعد از گذشت مدتی، اقتصادهای کشورهای هدف راه تنفس و زیستن با آنها را پیدا می‌کنند. بنابراین، آثار تحریم بعد از گذشت مدتی به صورت طبیعی فروکش می‌کند.

نیکی هیلی در واشنگتن‌اگزماینر می‌نویسد: «طی سال‌های گذشته آمریکا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه صادرات نفت ایران اجرا کرد، اما سال گذشته ایران نسبت به یک سال قبل‌تر ۴۰ سال بیشتر نفت صادر کرده است. این مسئله احتمالاً فقط به دلیل امتناع بایدن از اجرای تحریم‌ها است.»

نیکی هیلی از اینکه خریداران نفت ایران کدام کشورها هستند نیز ابراز نگرانی می‌کند. او می‌نویسد: «حالا نفت ایران کجا می‌رود؟ به سمت گروهی از دشمنان آمریکا یعنی چین، روسیه، ونزوئلا و سوریه. این مشکل بزرگی است. دولت بایدن با امتناع از اجرای تحریم‌ها علیه ایران مستقیماً به کشورهایی که قصد تضعیف آمریکا را دارند کمک می‌کند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «یکی از مصداق‌های این موضوع چین است. دولت بایدن به جای آنکه جلوی صادرات نفت ایران به چین را بگیرد ترجیح داد درباره آن گفت‌وگو کند. اسم این ضعف است، به همین سادگی و صراحت و ضعف خطرناک است.»

این مقام پیشین آمریکایی با اشاره به آمارهای یک موسسه ضد ایرانی به نام «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مدعی شده که انتقال نفت ایران به چین تا ماه نوامبر ۶۲ درصد افزایش داشته است. او نوشته است: «چین کمونیست وقتی می‌بیند اقداماتش تبعاتی ندارد حتی در سال جاری نفت بیشتری از ایران وارد خواهد کرد.»

او در ادامه ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران از دولت بایدن خواسته علیه ایران «قدرت و قاطعیت» به خرج دهد. هیلی می‌نویسد: «پاسخ درست به ستیزه‌جویی ایران، قدرت و قاطعیت است- یعنی درست خلاف آنچه بایدن دارد انجام می‌دهد. او به جای کاهش فشارها بایستی اقدامات قدرتمندانه‌تری انجام دهد، یعنی تحریم‌های قوی‌تری وضع کرده و تحریم‌های فعلی را اجرا کند و این را روشن کند که تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد فشار تنها افزایش خواهد یافت.»

موفقت آمریکا با فروش سلاح به سه کشور عربی

وزارت خارجه آمریکا با فروشاحتمالی سلاح به اردن، امارات و عربستان به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق‌ها شامل فروش احتمالی جنگنده‌های اف۱۶ و تجهیزات مرتبط با آن به اردن با ارزش ۴.۲۱ میلیارد دلار است.

این معامله با هدف بهبود توانایی اردن برای مقابله با تهدیدات کنونی و آتی است.

واشنگتن همچنین با فروش ۳۱ سامانه توزیع اطلاعات چندمنظوره در یک معامله ۲۳.۷ میلیون دلاری برای به روزرسانی سامانه‌های دفاع موشکی خود موافقت کرد.

این معامله شامل تجهیزات و آموزش برای حمایت از عربستان و منطقه در برابر تهدیدات است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش ابزارهای یدکی به ارزش ۳۰ میلیون دلار برای سامانه‌های دفاع موشکی هوک و تجهیزات نظامی دیگر و سامانه‌های راداری موافقت کرد.

این معامله در جهت حمایت از قدرت امارات برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

در بیانیه آژانس مذکور آمده است: حمایت از چنین معاملاتی یک مسئله اساسی برای حمایت از اهداف امنیت ملی آمریکا از طریق کمک به بهبود امنیت هم‌پیمانان خارج ناتو و مسئله مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی خاورمیانه است.

در این بیانیه آمده است: عملیات فروش تجهیزات نظامی توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

امضای موافقتنامه امنیتی میان اسرائیل و بحرین

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در بحرین حضور دارد روز (پنج‌شنبه) در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود، توافقنامه امنیتی امضاء کرد.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان سازش میان دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء می‌شود، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد. هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد.»

بنی گانتز نیز مدعی شد که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین ادعا کرد که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

وزیر جنگ رژیم صهیوینستی امروز همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز روز گذشته از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین نیز دیدن کرده و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم دریایی به گفت‌وگو نشسته بود.

درخواست نماینده سازمان ملل برای توقف خشونت‌ها در یمن

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه از طرف‌های درگیری در این کشور خواست تا خشونت‌ها را متوقف کنند و به یک راه حل پایدار برای این بحران دست‌یابند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هانس گروندبرگ در توئیتی بر لزوم برداشتن گام‌های مشخص برای توقف خشونت و مشارکت در تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل پایدار برای جنگ یمن تاکید کرد.

گروندبرگ همچنین گفت که به مسقط، پایتخت عمان سفر و با محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره انصارالله و مقامات عمانی دیدار کرده است.

در همین خصوص عبدالسلام نیز در توئیتی نوشت: با هانس گروندبرگ دیداری داشتیم و با او درباره اوضاع وخیم انسانی در یمن و اهمیت رفع محاصره علیه مردم یمن صحبت کردیم.

وی افزود: در خصوص توقف تجاوز به یمن و شتاب درباره پیشبرد موضوع اسرا و مفقود شدگان گفت وگو کردیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا عربستان امارات اسرائیل داعش مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد

رئیس دولت سیزدهم گفت: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و… دستورکار ما خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

آنگونه که مهر روایت کرده، وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس دولت سیزدهم افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور است، افزود: برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل در تولید هستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است، تصریح کرد: در این نمایشگاه هدف صرفاً دیدن یک محصول نیست، بلکه در کنار آن مذاکره و تحکیم قراردادها است، لذا از دست اندرکاران این نمایشگاه می‌خواهم در مذاکرات و پیگیری‌ها مجدانه کار را دنبال کنند.

وی گفت: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد. امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند کشور ما به فناوری‌های نوین دسترسی پیدا نکند، اما به لطف خداوند و به برکت تلاش نیروهای ما این دانش در کشور ما بومی شده است. تصور نشود اگر دو دانشمند و متخصصان را تحت فشار قرار دهند، می‌توانند ما را از دسترسی به دانش بازدارند.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: آنجا که بیشترین فشار دشمن وجود دارد، ما بیشترین موفقیت‌ها را داشتیم؛ برای مثال، در صنایع هسته‌ای و نظامی بیشترین فشار دشمن را داشتیم، در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها در همین صنایع اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و… دستورکار ما خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم و دولت‌های مستقل را از پیشرفت بازبدارد، تصریح کرد: دنیا بداند علی رغم خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد، لذا جوانان می‌توانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری برای ملت خود و کشورهای منطقه و جهان مؤثر باشند.

وی گفت: قدرت نظامی بسیار مهم است، اما قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند یک کشور را قدرتمند کند، قدرت تولید، اقتصاد و توانایی برای صادرات است، لذا به تولید کنندگان تاکید می‌کنم امروز در جایگاه تولید قدرت هستید. خط ترانزیتی ایران بسیار به صرفه و مطمئن و با زمان بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای حمل و نقل باشد.

رئیسی با بیان اینکه باید مسأله تجارت با ارزهای ملی گسترش یابد، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود. امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: خداوند همه امکانات را به صورت عادلانه در اختیار بشر قرار داده و می‌توان با فکر و اندیشه، همکاری و همگرایی و هم‌اندیشی، نیاز بشر را رفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند، اما متأسفانه جریان تحریم‌ها نمادهای ظلم به دولت‌ها و ملت‌ها است، نه فقط ظلم به یک ملت بلکه ظلم به تمام ملت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر با ایجاد تنگنا ملتی را از رسیدن به هدف و دستیابی به امکانات محروم کرد، این ظلم به یک اقلیم نیست بلکه به همه ملت‌ها و اقلیم‌ها است، اظهار داشت: تحریم نوعی جنگ است اما نه جنگ نظامی، جنگی که با این ابزار ملتی را از آنچه می‌تواند به آن دست یابد، محروم کند.

رئیسی گفت: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل بر خدا و با اتکا به داشته‌ها و توانایی‌های ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد، به نحوی که نه ما بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند فشارهای حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران