Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@00:09:40 GMT

ساخت فرهنگسرا مهمترین مطالبه فرهنگی مردم مهریز است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۲۴۷

ساخت فرهنگسرا مهمترین مطالبه فرهنگی مردم مهریز است

محمددهقان بنادکی در خصوص سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان مهریز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: برگزاری رویدادی ملی و بین‌المللی نظیر افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در کاروانسرای تاریخی زین‌الدین مهریز ایده‌ای نو و قابل تقدیر است و حمایت عالی مقام فرهنگی و هنری از این مهم نیز بیانگر توجه مسئولان ارشد به توزیع عادلانه خدمات برای توسعه فرهنگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری رویدادهای فرهنگی ملی و بین‌المللی را در نقاط مختلف کشور را فرصت مناسبی برای بیان ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی دانست و افزود: این مهم باید بیش از پیش برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار مهریز در ادامه با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و هنری این شهرستان در استان یزد، گفت: ساخت فرهنگسرا یکی از مهمترین مطالبات مردم مهریز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود تحقق این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

دهقان با بیان این‌که شهرستان مهریز دارای یک مجتمع فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: نیمی از فضای آن مربوط به اداره کتابخانه‌های عمومی و شامل  مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه  و کتابخانه ویژه کودکان است و نصف دیگر این ساختمان به عنوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن آمفی تئاتر، نگارخانه و چند اتاق دیگر است.

وی با اشاره به جمعیت بیش از پنجاه هزار نفری مهریز، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای پنچ محله بزرگ و روستاهای بسیاری در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده و با توجه به صبغه فرهنگی، هنری و قرآنی که دارد، برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت فرهنگی در این شهرستان حائز اهمیت است.

فرماندار مهریز راه‌یابی انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان در جشنواره واله تهران و مجوز اجرای عمومی به مدت یک ماه در سال ۱۴۰۱ در خانه تئاتر تهران، راه‌یابی گروه نمایشی خیمه شب‌بازی و عروسک گردانی (نمایش خواستگاری) در بیستمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی تهران، فعال بودن انجمن‌های شعر و ادب، قرآن و عترت با بیش از ۵۶۰ عضو قرآنی فعال از جمله ویژگی‌ها و اسناد ظرفیت فرهنگی و هنری در شهرستان مهریز است که باید برای تقویت و حمایت از آنها اقدام شود.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پراکندگی محلات و کم بودن سرانه و فضای‌های فرهنگی در شهرستان مهریز، تأکید کرد: مجتمع فرهنگی و هنری موجود به هیچ عنوان جواب‌گوی نیاز مردم در حوزه قرآن و عترت، فرهنگی و هنری به خصوص در محلات آسیب پذیر را نیست.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی انجام شده یک قطعه زمین با کاربری فرهنگی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع جهت ساخت مجموعه فرهنگی، هنری و قرآنی در محله سلمان ( یکی از محلات آسیب پذیر این شهرستان ) جهت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده و تمام مجوزهای لازم برای ساخت این مجموعه فرهنگی از دستگاه‌های ذیربط  از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اخذ شده است.

فرماندار مهریز در پایان با بیان این‌که خیرین این شهرستان نیز برای ساخت این پروژه فرهنگی اعلام آمادگی کردند و انتظار می‌رود با نظر مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار دولتی نیز برای اجرای این مهم در شهرستان فرهنگی و مذهبی مهریز تأمین شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب