Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:23:16 GMT

واکنش وزارت خارجه روسیه به کشته شدن رهبر داعش

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۴۴۵

واکنش وزارت خارجه روسیه به کشته شدن رهبر داعش

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر داعش توسط آمریکا در سوریه گفت: روسیه نقش سرنوشت سازی در از بین بردن کانون تروریسم بین المللی در خاک سوریه داشته است و این موضع ما درباره لزوم مبارزه با این پدیده جهانی بسیار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از تلاش‌های کشورهای دیگر از جمله اعضای ائتلاف آمریکا برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم و آماده همکاری با تمام کشورها برای مقابله با این خطر مشترک هستیم.

زاخارووا تاکید کرد: در عین حال باید درباره اهدافی که قرار است مورد حمله قرار گیرند و حین برنامه‌ریزی برای عملیات دقیق برای ممانعت از کشته شدن غیر نظامیان اطمینان حاصل کرد و ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم این کار را بکنند. درصورتی که درباره کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات آمریکا اطمینان حاصل شود باید تحقیقات دقیقی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مخفی شدن رهبر داعش در ادلب دلیل دیگری برای این مسئله است که این منطقه که تحت سیطره نیروهای دولتی سوریه نیست همچنان از سوی تروریست‌های بین المللی به عنوان یک پناهگاه امن استفاده می‌شود. این نشان می‌دهد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن مخفیگاه تروریست‌ها در ادلب براساس توافقی که با ترکیه در این باره داریم از بین برود. ادامه وضعیت کنونی به نفع گروه‌های تروریستی است. تنها راه برای تضمین امنیت در سوریه این است که دولت این کشور کنترل تمام خاک سوریه را در دست بگیرد.

از سوی دیگر یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور برای برنامه‌ریزی جهت عملیات شمال غرب سوریه برای کشتن رهبر داعش از قبل با نیروهای روسیه هماهنگ کرده بود.

این مسئول اعلام کرد آمریکا به روسیه اطلاع داده بود که برای یک مدت مشخصی در منطقه وسیعی از شمال غرب سوریه فعالیتی را خواهد داشت و نیروهای روسیه باید از آن منطقه دور شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی روسیه آمریکا رهبر داعش سوریه ادلب مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر آیت الله صافی گلپایگانی رهبر داعش کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد: از ماه «ژانویه» سال جاری میلادی تا ماه «مارس» امسال ۱۵۴ نفر براثر حملات داعش در افغانستان کشته یا زخمی شدند، شمار تلفات حملات داعش در این مدت ۳۶ نفر و تعداد مجروحان، ۱۱۸ نفر اعلام شده است.
سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این حملات، عمدتا شیعیان افغانستان هدف حملات داعش قرار گرفته اند، افزود: سه انفجار بمب دستی در این مدت باعث کشته و زخمی شدن هفتاد و نه نفر شد.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد با اشاره به جان باختن پنج غیرنظامی براثر انفجار مین کارگذاشته شده در مینی بوس مسافربری در غرب شهر کابل و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در این انفجار اعلام کرد: حمله انتحاری در برابر شعبه «کابل بانک» در شهر قندهار در جنوب افغانستان نیز بیست و پنج کشته و پنجاه زخمی برجای گذاشت.
سازمان ملل با بیان اینکه مسئولیت همه انفجار‌های یاد شده را داعش برعهده گرفته است افزود: قربانیان این حملات، زنان، مردان و کودکان بوده اند.
این درحالی است که هفته جاری نیز نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات هدف حمله داعش قرارگرفتند که بر اثر آن هشت نفر به شهادت رسیدند.
دفترنمایندگی سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان در بیانیه‌های خود بر حفاظت از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه