Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری بلاروس پس از دیدار با وزیر دفاع روسیه پیش‌نویس توافقنامه دوجانبه بلاروس و روسیه در خصوص اجرای برنامه همکاری‌های نظامی-فنی تا سال ۲۰۲۵ را مورد تایید قرار داد که البته متن این توافقنامه فاش نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس در اواخر سال گذشته (میلادی)، نشست شورای عالی دولت متحد روسیه-بلاروس را برگزار کردند که در جریان آن  ادامه همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و دستور تصویب 28 برنامه مشترک دولتی را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری روسیه در سال جاری در دیدار با همتای بلاروسی خوداعلام کرده بود که در طول ماه فوریه و مارس سال 2022 (بهمن و اسفند ماه) مانورهای نظامی مشترک روسیه-بلاروس برگزار خواهد شد که هدف از آنها تأمین منافع ملی دو کشور است.

خبرگزاری «نووستی» امروز گزارش داد، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس  پیش‌نویس توافقنامه دوجانبه بین بلاروس و روسیه در خصوص اجرای برنامه همکاری‌های نظامی-فنی بین  دو کشور تا سال 2025 را امضا کرد. این مطلب در سندی که امروز جمعه 13 بهمن ماه در پورتال اینترنتی اطلاعات حقوقی ملی بلاروس منتشر شد، آمده است.

در این فرمان آمده است: «تصویب پیش‌نویس توافقنامه بین دولت جمهوری بلاروس و دولت فدراسیون روسیه در خصوص اجرای برنامه همکاری نظامی-فنی دوجانبه تا سال 2025 "به عنوان مبنایی برای مذاکرات" بین دو کشور مورد تایید قرار گرفت». البته متن اصلی این توافقنامه منتشر نشده است.

بر اساس این فرمان، کمیته دولتی نظامی-صنعتی بلاروس مجاز به مذاکره با طرف روسی درباره این توافقنامه خواهد بود. در عین حال، امکان ایجاد تغییراتی در آن وجود خواهد داشت که "ماهیت اساسی ندارند".

الکساندر لوکاشنکو پیشتر در روز پنجشنبه، در دیدار با "سرگئی شایگو"، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد که بلاروس قصد دارد تقریباً تمامی تجهیزات شرکت کننده در مانور نظامی مشترک تحت عنوان "عزم متحد-2022" را از روسیه خریداری کند.  وی یادآور شد که بسیاری از تجهیزات مدرن نظامی از روسیه به بلاروس انتقال یافته و مقامات مینسک مایل هستند تا آنها را در اختیار داشته باشند.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین گفت که مینسک آماده ایجاد مراکز آموزشی رزمی جدید با مسکو برای تسلط نیروهای نظامی بر کار با جدیدترین تسلیحات نظامی روسی است. به گفته وی، توانایی استفاده از این تجهیزات در شرایط کنونی برای این کشور بسیار اهمیت دارد.

روز چهارشنبه، نیروهای منطقه نظامی شرقی روسیه و نیروهای مسلح بلاروس هماهنگی خود در عملیات نظامی مشترک را در مناطق آموزشی در خاک بلاروس به عنوان بخشی از نخستین مرحله از بررسی توانایی رزمی نیروهای واکنش سریع دولت متحد روسیه-بلاروس آغاز کردند. سرگئی شایگو و ویکتور خرنین، وزرای دفاع روسیه و بلاروس نیز در محل این رزمایش حضور یافته و از نحوه اجرای وظایف آموزشی رزمی نظامیان دو کشور بازدید کردند.

اعزام جنگنده‌های روسیه برای شرکت در مانور نظامی مشترک در بلاروسانتقال نیروها و تجهیزات نظامی روسیه به جمهوری بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه رئیس جمهوری بلاروس نظامی مشترک نظامی فنی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان