Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:28:34 GMT

حمایت از رویدادهای هنری اولویت استان یزد است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۰۲۸۵

حمایت از رویدادهای هنری اولویت استان یزد است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی در مراسم افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر که به میزبانی استان یزد برگزار شد، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید استان یزد اظهار داشت: یزد دیار آمیختگی هنر و بندگی با کار، زندگی و آداب و رسوم مردم است و از گنجینه بزرگ معماری ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو گرفته تا تار و پود ترمه و دارایی و زیلو و گلیم و جاجیم، از گره های مشبک در نخل عزای سیدالشهدا گرفته تا شیشه کاری پنج دری های اُرسی همه و همه، عرصه هنر مردمان این دیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سبقه تاریخی یزد در پرورش نخبگان و مشاهیر علم، هنر و ادب، بیان کرد: یزد دیار پرورش هنرمندان برجسته ای همچون شادروان استاد محمود مشروطه و استاد روح الله مفیدی و عرصه رویش کارگردانان و بازیگران نام آشنایی است که آثار ارزشمندی از خود در تئاتر و سینما به جا گذاشته اند.

فاطمی با اشاره به جایگاه ویژه هنر نمایش در بین مردمان خطه کویری یزد عنوان کرد: نقالی ها، معرکه گیری ها، تعزیه ها و حتی تخت حوضی ها و سایه بازی ها همه جایگاه ویژه ای در سبد زندگی مردم این دیار داشته، تا به گونه ای هوشمندانه محرومیت خود از طراوت طبیعت را جبران کنند و روحیه خود را در برابر سختی طبیعت خشن، تازه نگه دارند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از دست اندرکاران جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی که وارد چهلمین سال خود شده، جشنواره ای بالغ، رشید و معتبر بشمار می آید که هرساله میزبان آثار فاخر و ماندگاری است.

وی با اشاره به حضور سه اثر از هنرمندان یزدی در بخش رقابتی و غیر رقابتی این جشنواره، برای عموم شرکت کنندگان در این جشنواره و به ویژه هنرمندان یزدی آرزوی موفقیت کرد.

فاطمی با بیان اینکه هنر رهنمود آفریدگار زیبا و پدید آورنده زیبائی است، گفت: جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز نماد زیبایی هاست، این جشنواره نماد زیباترین صحنه های هنری است که در قالب نمایشنامه و در قاب صحنه به تصویر کشیده می شود تا اندیشه های زیبا را انعکاس دهد و به زیباترین وجه ممکن انتقاد کند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه سیاست ما در استان یزد، حمایت از چنین رویدادهای ارزشمند با سابقه روشن است، عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های هر روز ما، نوجوانان و جوانان با استعداد ما هستند به طور قطع رخدادهای این چنینی می تواند تا حدودی تکافوی این مهم را بکند.

وی با بیان اینکه هنر پاک، بستر رشد فرزندان جامعه را فراهم می کند، عنوان کرد: هنر نمایش بخاطر مشخصه های اصیل هنری اش از جمله زنده بودن و ارتباط مستقیم با مخاطب یکی از بهترین گزینه ها برای این امر است.

فاطمی اضافه کرد: تکرار رویدادهای بین المللی مثل این جشنواره، فرصت زرین و مغتنمی است تا ظرفیت های قدیمی خاص بوم های مختلف در تعامل با هنرمندان، اتفاقات ویژه و خاص را خلق کنند لذا بنده امیدوارم با تکرار اینگونه جشنواره ها، هنرِ فاخرِ متعهد وارد متن زندگی مردم شود.

استاندار یزد از دست اندرکاران ستاد استانی برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره که طراحی بسیار ویژه ای انجام داده اند تا رویداد بدیعی را در مقابل دیدگان اساتید هنر تئاتر کشور خلق کنند، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 5416488

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد استاندار یزد مهران فاطمی چهلمین جشنواره تئاتر فجر دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف عکس استانها ایلام همدان زنگ انقلاب گرگان تبریز بین المللی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دبیرخانه ی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در مرحله ی استانی عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد.   عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال ها فعالیت مقام های متعددی را در جشنواره های کشوری و استانی به دست آورده است. 

 

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی