Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:27:49 GMT

وعده امام جمعه خیلی زود عملی شد/تبدیل بخشی از مصلی کرج به گرمخانه

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۰۴۳۱

وعده امام جمعه خیلی زود عملی شد/تبدیل بخشی از مصلی کرج به گرمخانه

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کلانشهر کرج که با توجه به مهاجرپذیر بودن در معرض آسیب‌های اجتماعی متعددی است تنها ۲ گرمخانه آقا و خانم دارد؛ متاسفانه این تعداد گرمخانه برای تعداد بالای افراد بی‌سرپناه کوچه و خیابان کافی نیست و در فصل سرما این نیاز تشدید می‌شود.

 

 

با توجه به این مهم و نیاز کرج، آیت‌الله محمدی حسینی همدانی، در خطبه‌های اخیر نماز جمعه کرج گفت: با توجه به فصل سرما و گرفتاری‌هایی که سرما در بین مردم ایجاد میکند در جامعه که بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانه هایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، آن قسمتی که در مصلی برای کرونا در نظر گرفته شده بود و الان قسمت بانوان هست برای نماز، در روزهای دیگر از دوستان مصلی و کسانی که در مصلی مشغول کار هستند تقاضا می‌کنیم که ان‌شاءالله آنجا را فراهم کنند و به صورت گرمخانه درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول شبانه روز آن مقداری که مقدور هست را فراهم کنند و آخر هفته هم که نماز است در اختیار نماز باشد تا فصل سرما تمام شود.

درپی اعلام امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در خصوص مهیا شدن بخشی از مصلی کرج برای افرادی که سرپناه ندارند ظرف ۳_۴ روز یکی از شبستان‌های مصلی کرج به این امر اختصاص یافت؛ این وعده امام جمعه خیلی زود محقق شد و بخشی از مصلی به گرمخانه تغییر شکل یافت.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه در حاشیه راه‌اندازی و افتتاح این گرمخانه،‌ گفت: مسئله مساجد نباید یک بعدی باشد، یکی از مسائل مهمی که باید در دستورکار قرار بدهند ارائه خدمات اجتماعی است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر نیز در این خصوص کار می‌کنند و فعالیت دارند، یادآور شد: بحث مواسات و همدلی بخشی از اقدامات اجتماعی در مساجد است، یکی دیگر از نکات آسیب‌های اجتماعی است که باید مدنظر قرار بگیرد، برای مثال استفاده از این فضا برای ایجاد گرمخانه است.

 

 

گفتنی است؛ این گرمخانه که پیش از این برای درمان و بستری بیماران کرونایی در زمان اوج کرونا درنظر گرفته شده بود از ساعت ۲۰ هر شب تا هشت صبح روز بعد در اختیار افراد بی‌سرپناه است.

این فضا به مساحت ۶۰۰ متر مربع تجهیز شده و علاوه بر تامین غذای گرم برای مراجعین لباس مناسب نیز برای افراد تهیه می‌شود؛ همچنین در روزهای بارانی به صورت ۲۴ ساعت در اختیار بی‌سرپناهان قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است در این راستا گروه پزشکان جهادی هم پای کار آمدند و به مراجعین خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند