Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:47:44 GMT

اگر به جوانان میدان دهید، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۰۶۲۴

اگر به جوانان میدان دهید، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد

ایسنا/کرمان امام جمعه کرمان خطاب به مسئولین گفت: میدان را برای جوانان باز کنید و اجازه بدهید در این نظام مسئولیت بپذیرند؛ جوانان کارهای بسیاری می‌توانند برای نظام انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) بیان کرد: حضرت علی‌ (ع) می‌فرمایند:«هر کسی تقوا درونش راه پیدا کرد و قلبش در خدمت خدا و عوامل آن قرار گرفت این فرد کارهای نیکش آشکار می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: آدمی طوری است مه وقتی در دلش اعتقادی وجود دارد آن را در زندگی‌ش و رفتار و گفتارش نشان می‌دهد پس وقتی می‌بینیم کسی در رفتارش نیکی وجود دارد یعنی در دلش خدا ترس است.
امام جمعه کرمان ادامه داد: یکی از اصول سعادت که گفته شد خدا ترسی بود که در ذیل آن خداوند سه دستور مهم را به نبی مکرم اسلام صادر کرد که یکی از آن‌ها صبر، دیگری استغفار در پیشگاه خداوند و دستور سوم که مورد بحث امروز ما است تسبیح و حمد خداوند است.
وی اضافه کرد: تسبیح یعنی برای خدای تبارک و تعالی هیچ عیب و نقصی قائل نباشیم؛ تسبیح یک بحث مهم اعتقادی و بخش مهم زندگی‌ یک انسان مومن را تشکیل می‌دهد.
خطیب جمعه کرمان جعنوان کرد: پس از تسبیح نوبت به تحمید یعنی ستایش خداوند پس از اقرار به بی‌عیب و نقص بودن او می‌رسد؛ تحمید باید هم صبحگاه پس از سروکار داشتن مردم و در معرض خطر انحراف قرار گرفتن باشد و هم عصرگاه پس انجام کارهای روزمره.
وی خاطرنشان کرد: در آیات قرآن بحث تسبیح خداوند در عصر و صبح، دل شب، غروب و در همه احوالات آمده‌است؛ معصومین هم به ما یاد دادند که بحث حمد و سپاس از یک طرف و بحث تسبیح را در زندگی هم در رفتار و هم گفتار جدی بگیرید.
علیدادی سلیمانی با اشاره به سخن امام علی (ع) تأکید کرد: هم مصالح ما دست قادر مطلق یعنی خداوند است پس حتی زمانی که چیزی را از ما می‌گیرد باید سپاس و ستایش خداوند را به جا آوریم.
امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن عرض تسلیت رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: روز ارتش نیروی هوایی که مسیر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را هموارتر کرد؛ این خدمت بزرگی است که ارتش از همان روز ۱۹ ام‌ بهمن تا امروز ارتشیان با فداکاری، سلحشوری، غیرت دینی و دفاع از عرور ملی حماسه‌ها خلق کردند. 
وی ادامه داد: ارتشی که امروز یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نیروهای انقلاب و تحت فرمانی ولی امر مسلمین است؛ برای صدق گفتار شهادت و فداکاری ارتشیان شاهد است.
علیدادی سلیمانی با اشاره شهادت مأمور نیروی انتظامی در استان فارس عنوان کرد: تا کی باید شاهد باشیم اراذل و اوباش یه نیروی انتظامی ما حمله کنند؛ امیدواریم هم عوامل این قضیه شناسایی شده و هم کسی اجازه ورود اراذل اوباش به جامعه را ندهد؛ از قوه قضائیه می‌خواهیم به طور جدی با قضیه‌ اراذل و اوباش برخورد کند.
وی با اشاره به ورود به ماه رجب گفت: این ماه به ماه خدا تعبیر شده زیرا ماه ریزش رحمت الهی بر سر بندگان است؛ قدر رجب را بدانید که ماه استغفار است.
امام جمعه کرمان همچنین به قرار داشتن در آستانه ورود به چهل‌وچهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: منتظریم ببینیم آیا مسئولین کشور به خصوص با شرایط خاص کرونا چه تصمیمی برای نحوه بزرگداشت ۲۲ بهمن خواهند گرفت که هر تصمیمی بگیرند ما پیرو آن هستیم.
وی تصریح کرد: مردم در شرایطی امام را یاری کردند که طولی نکشید که شاه خودش فهمید دیگر نمی‌تواند دوام بیاورد و این را در بیانیه‌ای هم اعلام و اقرار کرد که انقلاب اسلامی بدون ظلم و استبداد خواهد بود یعنی اعتراف کرد که تا به حال به مردم ظلم می‌کرده است.
علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: پس پیروزی انقلاب اسلامی دشمن شماره یک ما گفت با انقلاب اسلامی زلزله‌ای در ایران اتفاق افتاد که خاورمیانه را لرزاند و در آینده دنیا را نیز خواهد لرزاند؛ بنابراین به دستگاه‌های امنیتی خودشان هشدار می‌دهند که جلوی صدور این انقلاب به دنیا را بگیرند.
وی با اشاره به سختی‌های اول انقلاب تاکنون گفت: دشمنان ما یک روز فضای کشور را ناآرام می‌کردند، یک روز کودتایی انجام می‌شد و پس از اینکه همه نقشه‌های‌شان نقش بر آب شد جنگ تحمیلی را طراحی کردند اما به همت امام و مردم آن‌چنان از ارزش‌ها دفاع شد که صدور انقلاب و عملیاتی شدن آن در دوران خودشان دیده شد.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در بسیاری از اهداف نظام جمهوری اسلامی پیروز شد اما در بخشی از زمینه‌ها باید بیشتر کار شود که یکی از آن‌ها بحث اقتصادی و معیشت مردم است.
وی تأکید کرد: این دولت، دولت مردمی و تایع رهبری است و شاهد بودیم که ریاست محترم جمهوری به صراحت اعلام کرد که سرباز رهبر انقلاب است؛ اولین اتفاقی که در این دولت باید رقم بخورد ایجاد بسترهای پیاده شدن گام دوم در جامعه است.
امام جمعه کرمان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین محورهای گام دوم توجه به جوانان متخصص و متهعد است و معدل مسئولین طبق توجه به این موضوع مشخص می‌شود.
وی خطاب به مسئولین گفت: میدان را برای جوانان باز کنید و اجازه بدهید در این نظام مسئولیت بپذیرند؛ جوانان کارهای بسیاری می‌توانند برای نظام انجام دهند.
علیدادی سلیمانی عنوان کرد: بحث بعد در خصوص بنگاه‌های اقتصادی است؛ مقام معظم رهبری مدیران و مهندسین را افسران این جبهه و کارگران را رزمندگان این جبهه معرفی کرد که در این بحث هم باید به جوانان اعتماد کرد و اجازه دهیم اتفاقات جدیدی در کشور رقم بخورد.
وی اضافه کرد: تحریم‌ها سخت است اما با روحیه جهادی، تدبیر، برنامه‌ریزی و ایمان به خدا از تحریم‌ها هم‌ می‌توان عبور کرد.
شایان ذکر است پس از نماز جمعه تعدادی از مدیران شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، برق شمال و گاز استان کرمان در انتهای مصلای امام علی (ع) تحت عنوان میز جهادی خدمت پاسخگوی مردم بودند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه معیشت مردم دولت مردمی علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا مظفر در مراسم یادواره ۴۹ شهید فرهنگی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور از وظایف ما در برهه کنونی است، گفت: باید تلاش کنیم فاصله‌ای که بین نسل امروز و نسل گذشته در دفاع‌مقدس افتاده با برگزاری چنین برنامه‌هایی و ارتباط دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تکریم و تحلیل از مقام آنان را پر کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم مصادیق گذشت و ایثار و همچنین ایثارگری شهدا را به نسل جدید تبیین کنیم و مطالبه شهیدان و خانواده شهدا ادامه مسیر شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: شهادت معامله دو جانبه با خداست چرا که خداوند فرموده است هر کس با جان و مال خود در راه خدا با دشمنان بجنگد در مقابل، خداوند به او سعادت ابدی و حیات جاودان عنایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشتری واقعی سرمایه انسان یعنی جان او خداوند است که به بهای بهشت خریداری می‌شود، افزود: خانواده شهدا نیز که صبر بر این مصیبت عظیم دارند نیز برنده‌اند چرا که خداوند در آیه ۱۵۷ سوره بقره بر آنها سلام و درود و رحمت می‌فرستد که این امر بسیار مرتبه بالا و بزرگی است.

مظفر با تاکید بر اینکه خانواده شهدا مانند خود شهید برنده هستند زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نیز نقش ایفا می‌کنند تا خانواده خود را شفاعت کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: خداوند به خانواده شهدا می‌گوید من خلیفه شهید پس از او در خانواده هستم؛ هرکس خانواده شهید را شاد کند مرا خوشحال کرده است و هر کس شهید را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.

وی با بیان اینکه مادران شهدا به خاطر اسلام از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی فرزندان‌شان گذاشتند، یادآور شد: در برابر این موضوع وظیفه ما مسئولان و مردم توسعه و ترویج فرهنگ شهادت است که یکی از اقدامات در این مسیر برگزاری یادمان‌ها و مراسم‌های گرامیداشت شهدا است.

مشاور وزیر آموزش‌و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ حدود ۱۲ سیاست اجرایی مهم را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند، گفت: بند ۶ این سیاست‌های ابلاغی تاکید دارد که در شرایط مساوی مدیریتی، اولویت با فرزندان شهدا و خانواده شهدا باشد که باید تلاش کنیم این بند به خوبی اجرا شود.

مظفر با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش مفتخر است با درصد بالا نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی کشور حتی بنیاد شهید به دلیل ظرفیت استخدام هر ساله میزبان فرزندان شهدا و ایثارگران است، گفت: در آزمون استخدامی که تمام دستگاه‌های اجرایی قرار است در پایان اردیبهشت ماه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود، آموزش‌وپرورش مفتخر است بیش از ۲۰ هزار سهمیه جذب دارد مگر اینکه متقاضی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک نهاد فرهنگی است که وظیفه حضور در جنگ نداشت اما بیش از ۴۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همپای نیروی مسلح و انتظامی و نظامی بوده است، گفت: معلمان حتی در دوران جنگ هم سنگر دانش را رها نکردند و در برهه فعلی نیز فقط پرداختن به آموزش کافی نیست بلکه باید به تربیت نیز توجه شود.

کد خبر 6095152

دیگر خبرها

  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم
  • پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان