Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، ابراهیم انصاری دادستان شهرستان لاهیجان طی نامه‌ای سگ گردانی را ممنوع کرد و شهرداری و نیروی انتظامی را موظف کرد تا در راستای پیگیری حقوق عامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم اقدامات لازم را انجام دهند. 

متاسفانه امروز می‌توان گفت پدیده سگ گردانی به تفریح جدید برخی جوانان شهرهای مختلف تبدیل شده و بسیاری از آن‌ها با نگهداری‌های لاکچری و فانتزی از حیوانات خود این کار را نشانه شیک بودن خودشان می‌دانند و همیشه یکی از مشکل خانواده‌ها به خصوص در گیلان، جولان سگ‌ها در مراکز تفریحی و عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگر تا چند وقت پیش نگه داشتن سگ فقط مربوط به افراد با خانه‌های بزرگ، ویلاها و باغ‌های دور از شهر که محل نگهداری از حیوان را دارا هستند بود، ولی اکنون این مساله به دارندگان آپارتمان‌ها هم سرایت کرده است.

افرادی که حتی یک حیاط کوچک اختصاصی هم ندارند و مجبورند برای اینکه حیوان بیگناه هوایی به سرش بخورد آن‌ها را راهی فضاهای مشترک با سایر انسان‌ها از جمله کوچه و خیابان و پارک‌ها کنند که گاهی این رفتار سبب ایجاد آزار و اذیت و سلب آرامش از سایر شهروندان به خصوص کودکان می‌شود.

شاهد این مطلب حملات حیوانات به افراد مختلف به خصوص کودکان است که موارد بسیار زیادی را می‌توان از این نمونه بر شمرد و روزانه هم مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌کند. 

جدای از این برخی از افراد فوبیای سگ دارند و هر چند سگ هیچ آزاری هم نداشته باشد و صرفاً پارس کند، دچار وحشت فراوانی شده به گونه‌ای که تا چند روز برای خروج از خانه دچار استرس می‌شوند یا شب‌ها کابوس می‌بینند. 

در متن نامه دادستان لاهیجان خطاب به دستگاه‌های مربوطه آمده است: 
با نظر به این که گزارش‌های متعدد مردمی در خصوص موضوع سگ گردانی در سطح خیابان‌های شهر و همچنین در مراکز تفریحی و پارک‌ها و استخر واصل شده که این امر موجب از بین بردن آرامش اولیه و ترس و گاهی اوقات وحشت اشخاص مراجعه کننده به این محل‌ها به ویژه کودکان و بانوان نیز شده به نحوی که حتی در برخی از موارد به جهت حمله و یا اقدامات ایذایی این نوع از سگ‌ها صدمه‌های جسمی و روحی شدیدی نیز برای برخی شهروندان وارد شده است که پیگیری قضایی پیرامون آن در حال انجام می‌باشد.

بر همین اساس در راستای ماده ۲ و ۵ از دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم مرتبط ضرورت دارد تا اولا شهرداری از طریق مامورین مستقر در پارک‌ها از جمله در استخر لاهیجان و همچنین متولیان امر در سایر مراکز تجاری و تفریحی از طریق قسمت ورودی ابلاغ نمایند تا از ورود این قبیل سگ‌ها به این محوطه‌ها موکدا خودداری نموده و در صورت مواجه شدن با مقاومت صاحبان این سگ ها، مراتب به مرجع انتظامی اعلام تا نسبت به انتقال آنان به مرجع انتظامی در جهت پیگیری قضایی اقدام به عمل آید. 

در عین حال در خصوص سگ‌های ولگرد نیز ضرورت دارد تا شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم را بر حسب دستورالعمل ابلاغی پیرامون موضوع به عمل آورد. (تصاویر فوق واقعی و مربوط به چند وقت اخیر می‌باشد).

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان لاهیجان لاهیجان سگ گردانی سگ گردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر

امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت.

به نقل از ورزش سه منوچهری گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود. این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد. بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد. باز خدا را شکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

دیگر خبرها

  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد