Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: در پاسخ به این سوال مهم که چرا انقلاب شد باید بگوییم ایران را بشناسید؛ ایران سرزمینی است که به لحاظ استراتژیک و موقعیت حساس جغرافیایی جزو چند منطقه کم‌نظیر دنیاست.

وی اضافه کرد: ایران با سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا و اقیانوس هند مرتبط است و هر دولتی که در ایران حکومت کند، روی این سه قاره و اقیانوس هند تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در طول قرن‌های گذشته، برای قدرت‌ها، تسلط بر ایران جزو اهداف اساسی و به‌اصطلاح جزو اهداف استراتژیک بوده است.

امام جمعه دشتستان افزود: آنها می‌دانستند که با تسلط بر ایران به لحاظ ارتباطی با سرزمین‌های وسیعی مرتبط می‌شوند و می‌توانند تأثیرگذار باشند؛ به همین جهت به‌گواهی تاریخ پرتغالی‌ها، تزارها، فرانسوی‌ها، عثمانی‌ها، انگلیس، آمریکا و هر قدرتی که در دنیا غالب شده است، تسلط بر ایران جز اهدافش بوده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی اهمیتی بسیار فوق‌العاده و استثنایی دارد، زیرا قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به‌هیچ‌عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

مصلح ادامه داد: یکی از وزرای خارجه‌ی آمریکا در همان ایام پیروزی انقلاب می‌گوید: «با سقوط پهلوی آمریکا خسارتی دید که دیگر قابل جبران نیست و ما از امکان بسیار بزرگی در منطقه مهمی از دنیا محروم شدیم.»

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان سیای آمریکا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید: «آنچه در ایران اتفاق افتاد یک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود، بلکه یک واقعیت عجیب و باورنکردنی بود. ما ایران را به‌گونه‌ای ساخته بودیم که قرار بود برای همیشه در ایران باشیم و نمی‌دانستیم اینگونه ما را از ایران بیرون می‌کنند.»

امام جمعه دشتستان افزود: چرا که ایران سرزمینی سرشار از منابع است و آمریکا به‌عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان نمی‌تواند از این منابع صرف‌نظر کند و حتی به‌جرأت می‌توان گفت شاید تا صد سال دیگر قدرت‌های بزرگ از تسلط بر ایران صرف‌نظر نمی‌کنند.

وی گفت: از این رو زمانی که مردم ایران شعار استقلال را می‌دادند، قدرت‌های بزرگ می‌گفتند مگر امکان دارد که مردم در دوران ما بتوانند مستقل باشند؟! اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که این شعار را داد و تا امروز آن را حفظ کرد؛ به‌گونه‌ای که حتی بزرگ‌ترین دشمنان ایران هم اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است و این واقعیتی است که اصلاً قابل‌انکار نیست. این نکته هم دلیل انقلاب است و هم دستاورد انقلاب.

مصلح اظهار داشت: علاوه بر این، در ایران، اسلام شیعی حکم‌فرماست که با قدرت‌های استعماری و استکباری سازش نمی‌کند. قدرت شیعی زیر بار سلطه دائمی و همیشگی نمی‌رود.

وی افزود: مکتب شهادت در فرهنگ شیعه به عنوان یک اصل تغییرناپذیر و اساسی متخذ از عاشوراست و قدرتی را ایجاد می‌کند که طبیعتاً با دولت‌های استعماری و استکباری سازش نمی‌کند. به همین دلیل انقلاب در ایران پیروز شد. وزیر خارجه وقت اسرائیل گفت: «زلزله‌ای در ایران شد که خاورمیانه را لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید.»

مصلح ادامه داد: علاوه بر این‌ها عملکرد رژیم پهلوی طی ۵۷ سال نیز آن‌چنان برای مردم ایران زیان‌بار، تحقیرکننده، توهین‌آمیز و خسارت‌بار بود که مردم دنبال فرصتی برای سرنگون کردن سلطنت پهلوی می‌گشتند. در دوره رضاخان به‌صورت مختصر ولی در دوره محمدرضا پهلوی چندین‌بار اراده این کار شد ولی به نتیجه نرسید اما با تحولاتی که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ اتفاق افتاد، زمینه ظهور بروز پیروزی این انقلاب پدید آمد.

لزوم کمک به همنوعان

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید افزود: انتظار می‌رود مردم نوع دوست و مهربان همچون گذشته به یاد مستمندان باشند و خوشی و شادی خود را با نیازمندان تقسیم کنند و با شرکت خود در جشن نیکوکاری که توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) برگزار می‌شود مهرورزی و نوع دوستی خود را به منصه ظهور برسانند.

امام جمعه دشتستان خواستار نظارت و کنترل بر بازار و ارزاق عمومی شد و اضافه کرد: امروزه استفاده از شیوه‌های غیرعادلانه و فریبنده در عرضه کالا و خدمات مانند گران فروشی، تقلب، کم فروشی و واسطه گری بلای جان بازار شده است.

وی تاکید کرد: عمده ترین علت گرانی‌ها، ضعف نظارت بر قیمت‌ها است. تعلل و بلاتکلیفی در نرخ گذاری کالا و خدمات در اغلب صنوف باعث شده که افراد اجناس خود را به هر قیمتی که می‌خواهند عرضه کنند.

مصلح ادامه داد: متأسفانه قیمت‌ها لحظه‌ای شده و ضعف مدیریت و نظارت به وضوح دیده می‌شود.

وی گفت: باید نهایت نظارت و دقت بر قیمت گذاری ها و عرضه کالاها اعمال شود تا مردم دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند ولی متأسفانه در شرایط کنونی هیچ دستگاهی پاسخگو نیست.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: ادارات صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات باید احساس مسئولیت کنند و بی تفاوت از این قضایا نباشند.

کد خبر 5416564

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر برازجان حسن مصلح دشتستان خطبه های نماز جمعه دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف عکس استانها همدان ایلام زنگ انقلاب گرگان تبریز امام جمعه دشتستان تسلط بر ایران قدرت های بزرگ قدرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره

قانون‌گذار با پیگیری طرح اجاره‌بهای املاک مسکونی اهدافی همچون ساماندهی مشاوران املاک، اشتراک‌گذاری اطلاعات زمین و املاک، کشف قیمت عادلانه اجاره املاک، تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش عرضه مسکن استیجاری را در دستور کار دارد که کارشناسان معتقدند می‌تواند اثر کاهشی بر بازار اجاره داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی که در شش فصل و ۱۵ ماده تنظیم شده پس از رفت و برگشت‌هایی که بین مجلس و شورای نگهبان صورت گرفت هم‌اکنون مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. به تازگی نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان ایرادات مواد ۸، ۱۱، بند «و» و تبصره ۲ ماده ۱۳ را رفع و این طرح را تصویب کردند. نمایندگان مجلس و برخی کارشناسان بر این باورند که این برنامه با طرح مکمل «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» می‌تواند به بهبود نسبی وضعیت بازار مسکن و اجاره منجر شود.

با توجه به نوسانات بازار اجاره و محدود بودن توان مستاجران، از ۲۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس با هدف ساماندهی وضعیت بازار اجاره طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را در دستور کار قرار دادند.

به دلیل اثرپذیری بازار اجاره از متغیر‌هایی همچون قیمت مسکن، تعداد واحد‌های موجود در بازار اجاره، نرخ تورم عمومی، بازار‌های موازی، نرخ سود بانکی، میزان نقدینگی در گردش و ظرفیت طرف تقاضا، نمایندگان طرحی را به صورت جامع در دستور کار قرار دادند تا به نوعی اثر شوک‌های درونی و بیرونی را بر بازار اجاره کاهش دهند.

از جمله مهم‌ترین مفاد طرح اجاره بهای املاک مسکونی می‌توان به ساماندهی مشاوران املاک، اشتراک‌گذاری اطلاعات زمین و املاک و اطلاعات هویتی، کشف قیمت عادلانه اجاره املاک، تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش عرضه مسکن استیجاری اشاره کرد. برخی از این برنامه‌ها همچون پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن که هم‌اکنون به سقف ۲۰۰ میلیون تومان رسیده یا دریافت کد رهگیری رایگان در سامانه «خودنویس» هم‌اکنون در حال اجرا است.

بازار اجاره در سال‌های اخیر نوساناتی را سپری کرده است. پایان سال گذشته نرخ رشد اجاره بها در تهران ۴۴.۵ درصد و در کل کشور ۵۱.۶ درصد اعلام شد. این میزان افزایش در شرایطی رقم خورد که قیمت مسکن در تهران ۲۴.۸ درصد افزایش یافته بود. با این اوصاف نرخ افزایش اجاره بها حدود دو برابر رشد قیمت مسکن و ۷ تا ۸ درصد بیش از نرخ تورم عمومی بوده است. این در حالی است که مطابق دستورالعمل دولت در چهار سال گذشته مالکان نمی‌بایست در تهران بیش از ۲۵ درصد و در دیگر شهر‌ها بیش از ۲۰ درصد اجاره بها را افزایش دهند.

بررسی ادواری بازار مسکن نشان می‌دهد در زمان توقف یا کاهش نرخ‌ها در بخش فروش، بازار اجاره با فاصله‌ی زمانی خوود را با قیمت مسکن همتراز می‌کند.

برخی کارشناسان معتقدند وزن اثرات بیرونی بر بازار اجاره به قدری است که قوانینی همچون اجاره بهای املاک مسکونی تاثیر چندانی در جلوگیری از تلاطمات این بازار نخواهد داشت. در سوی مقابل عده‌ای معتقدند مواردی همچون مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بها، ایجاد مشوق برای ثبت قرارداد در سامانه املاک و اسکان و محرومیت از خدمات دولتی در صورت استنکاف از این موضوع می‌تواند در کنترل بازار اجاره موثر باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح، تعیین عوارض برای خانه‌های خالی و زمین‌های رها شده است. با اجرای این برنامه‌ها می‌توان به افزایش عرضه و کنترل قیمت‌ها در بازار اجاره امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است