Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -  به گزارش حزب محافظه کار انگلیس، النا ناروزانسکی، یکی از مشاوران سیاسی بوریس جانسون اعلام کرده که داونینگ استریت را در بحبوحه رسوایی جاری پیرامون اتهامات «پارتی گیت» ترک خواهد کرد.

تصمیم او برای استعفا از سمتش اندکی پس از آن گزارش شد که چهار دستیار ارشد نخست وزیر انگلیس اعلام کردند که دیگر در داونینگ استریت کار نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله کسانی که تصمیم به استعفا گرفتند، منیره میرزا، دستیار سیاسی نخست وزیر، جک دویل، مدیر ارتباطات، دن روزنفیلد، رئیس دفتر نخست وزیر و مارتین رینولدز، منشی خصوصی بوریس جانسون بودند.

پائول گیون، وزیر اول ایرلند شمالی، نیز با انتشار نامه‌ای در توئیتر از سمت خود استعفا داد.

در روز‌های اخیر درپی درخواست پارلمان و مردم انگلیس برای استعفای نخست‌وزیر پس از رسوایی «پارتی گیت»، بوریس جانسون اعلام کرده بود که به هیچ عنوان از سمت خود استعفا نخواهد داد.

اقدامات جانسون به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی در زمان اعلام قرنطینه سراسری در انگلیس و برگزاری مهمانی واکنش‌های زیادی را در داخل این کشور به دنبال داشته است. در پی انتشار گزارش‌های متعدد از این اقدام جانسون، محبوبیت وی در میان مردم به شدت سقوط کرده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس پس از انتشار این گزارش در پارلمان این کشور گفت: فقط می‌توانم بگویم متأسفم؛ متأسفم برای کار‌هایی که انجام ندادیم و متأسفم برای نحوه رسیدگی به این موضوع.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: دولت باید از انتقاد‌هایی که در این مدت صورت گرفته درس بگیرد. او همچنین قول داد اشتباهات گذشته را جبران و آن‌ها را اصلاح کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس کرونا در انگلیس نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند

بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، به دلیل اینکه کارت شناسایی خود را به همراه نداشت، از رای دادن در انتخابات محلی این کشور باز ماند.

به گزارش یورونیوز، رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که بوریس جانسون روز پنجشنبه برای رای دادن به یکی از حوزه‌های اخذ رای در جنوب آکسفوردشایر مراجعه کرده، اما او الزام داشتن کارت شناسایی عکس دار را رعایت نکرده و به همین دلیل مسئولان انتخابات آن حوزه به نخست وزیر پیشین بریتانیا گفته‌اند که نمی‌توانند بدون اثبات هویت به او اجازه دهند که رای خود را به صندوق بیندازد.

اسکای نیوز البته گزارش داد که بوریس جانسون که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ نخست وزیر بریتانیا بوده بعدا توانسته رای خود را به صندوق بیندازد و به نماینده حزب محافظه کار رای دهد.

بوریس جانسون در سال ۲۰۲۲ قانون انتخابات را ارائه کرد که بر اساس آن رای دادن تنها با داشتن کارت شناسایی عکس‌دار امکان‌پذیر است. این قانون سال گذشته در انتخابات محلی اجرا شده بود، اما این پنجشنبه نخستین باری بود که تعداد زیادی از رای‌دهندگان در سراسر انگلستان و ولز مجبور شدند برای رای دادن، کارت شناسایی عکس‌دار مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی خود را به مسئولان انتخابات ارائه کنند.

بنا به آمار کمیسیون انتخابات بریتانیا، حدود ۱۴ هزار نفر به دلیل این قانون نتوانستند در انتخابات محلی پارسال رای دهند.

به گفته رسانه‌های محلی، در مجموع ۲۲ نوع کارت شناسایی برای رای دادن از جمله گذرنامه و گواهینامه رانندگی، از سوی این کمیسیون اعلام شده است.

افراد واجد شرایط، همچنین می‌توانند برای دریافت کارت «گواهی حق رای» نیز درخواست دهند و در روز انتخابات آن را به‌جای کارت شناسایی به‌همراه داشته باشند.

کمیسیون انتخابات بریتانیا می‌گوید اکثریت قریب به اتفاق مردم توانستند پیش نیاز‌های لازم برای مشارکت در انتخابات را برآورده کنند هرچند به گفته این نهاد برخی از کسانی که قصد رای دادن داشتند، به دلیل نداشتن کارت شناسایی عکس‌دار تصمیم خود برای مشارکت در انتخابات را تغییر دادند.

این نهاد دولتی همچنین اضافه کرده که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه‌هایی مانند افراد معلول و بیکار کار دشوارتری برای ارائه کارت‌های شناسایی عکس‌دار داشته‌اند.

مارک هارپر، وزیر حمل و نقل بریتانیا در واکنش با مساله الزام ارائه کارت شناسایی عکس‌دار گفت: «در کنار میلیون‌ها نفری که توانستند رای بدهند، قطعا مشکلاتی برای گروه اندکی از افراد پیش آمده است.»

دیگر خبرها

  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس