Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با انتقاد شدید از بالا بودن قیمت زمین واگذار شده در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل از مسئولان خواست این نرخ را تعدیل کنند.

حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: تسهیل صدور مجوز کسب و کار در دستور جلسه شورای گفتگو قرار گرفته و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مسئولان کشوری و استانی سعی دارند تا در بهبود فضای کسب و کار ساده سازی صدور مجوزهای کسب و کار را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گله مندی بخش خصوصی را از طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها و استعلامات متعدد برای کارآفرینی و اشتغالزایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تعدد قوانین و تاخیر در صدور مجوزها آسیب جدی به بخش خصوصی وارد کرده و انتظار می رود در دولت سیزدهم با تاکید رئیس جمهور اقدامات موثر در زدودن قوانین مخل و مزاحم تولید انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: در دولت گذشته پنجره واحد در این زمینه مصوب شده بود که متاسفانه به شکل درست اجرا نشد و ما نتوانستیم در بهبود محیط کسب و کار رتبه مناسبی را به دست آوریم.

پیرموذن رتبه سه رقمی کشورمان را در محیط کسب و کار یادآور شد و بیان کرد: در بین 190 کشور دنیا و رنگینک انجام شده جایگاه کشورمان 127 است.

وی ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز نتوانستیم زیرساخت ها و مشوق های لازم را مهیا کنیم و با کمترین سرمایه گذاری خارجی در استان و حتی کشورمان روبرو هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: از طرف بخش خصوصی هفته گذشته ماموریت یافتیم تا در تاجیکستان حضور پیدا کنیم که مسئولان این کشور بسته های حمایتی را براساس آمایش سرزمینی برای کارآفرینان در نظر گرفتند که در این بسته زمین رایگان به سرمایه گذاران واگذار و قیمت تمام شده پروژه ها نیز مشخص شده است.

پیرموذن تصریح کرد: حتی بانک ها تسهیلات بدون بهره و با درصد پائین برای سرمایه گذاران پرداخت می کنند تا در کنار آورده خود سرمایه گذاران اجرای پروژه سرعت گیرد.

وی گفت: متاسفانه قیمت زمین وگذاری در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل هر متر 760 هزار تومان تعیین شده در حالی که در استان همجوار این رقم کمتر از 230 هزار تومان است که بهتر است مسئولان در این زمینه دستور تعدیل قیمت صادر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: متاسفانه در شهرک صنعتی اردبیل دیگر زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود ندارد و بهتر است از طریق جهاد کشاورزی و امور اراضی زمین مورد نیاز تامین شود.

پیرموذن رتبه اول استان را در وصول مطالبات از سوی کارآفرینان و سرمایه گذاران یادآور شد و بیان کرد: در پرداخت تسهیلات در جایگاه های پائین کشوری قرار داریم.

وی اظهار کرد: اگر دولت بیشترین درآمد مالیاتی را از کارمندان دریافت می کند این نشان از شرایط نامناسب محیط کسب و کار است چرا که اگر رونق تولید اتفاق بیفتد بیشترین مالیات از تولید دریافت می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما در کشور به اندازه کل بلوک شرق کارمند داریم و در نقطه مقابل بهبود محیط کسب و کار ما با تاخیر و تعلل روبرو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني قانون بهبود فضای کسب و کار واگذاری زمین منطقه ویژه اقتصادی استانی اقتصادی صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل رئیس اتاق بازرگانی محیط کسب و کار سرمایه گذاران بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است