Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، کِنِت مک کنزی، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) مدعی شد سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروهای قدس سپاه پاسداران که در پی به شهادت رسیدن سردار شهید قاسم سلیمانی به این سمت منصوب شد، «همان درجه از کنترل را بر شبه نظامیان متحد وابسته به ایران به کار نمی‌بندد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بدون اشاره به حضور نیروهای کشورش هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آمریکا و نقش آفرینی در ناامن کردن منطقه و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها مدعی شد: این وضع تا حد زیادی بر جاهایی مانند عراق حاکم است، ایران ممکن است با وجود حملاتی که شبه نظامیان تحت حمایت آن علیه نظامیان آمریکایی انجام می‌دهند، در آن‌جا درگیر تقابلی گسترده‌تر با آمریکا شود.

مک کنزی‌ بیان کرد: تهران به خوبی بر خط قرمزهای ما(در عراق) واقف است، با این حال، شواهد به وضوح نشان می‌دهند بسیاری از این گروه‌های شبه نظامی با جدیت تلاش می‌کنند با این حملات آمریکایی‌ها را بکشند. دیر یا زود، موفقیتشان در این امر ناگزیر خواهد بود و ایران دقیقا تحریک به اتفاق افتادن چیزی خواهد کرد که سعی دارد از آن دوری کند.

فرمانده سنتکام ایران را «تهدید اصلی» برای آمریکا تلقی کرده و مدعی شد ایران برای عملی کردن مقاصد خود به آنچه که او "نیروهای نیابتی" خواند، متکی است و به آنها سلاح و دیگر منابع می‌رساند.

او در ادامه مدعی شد: جنگ در یمن تا حد زیادی به دلیل حمایت ایران چندین سال طول کشیده است. حوثی‌ها با هر توانمندی‌ای که ایران در اختیارشان بگذارد، بدون توجه به خطرات انسانی، به دنبال پیروزی خواهند بود.

مک کنزی اما هیچ اشاره‌ای به میلیاردها دلار تسلیحات و بمب و موشک آمریکایی هیچ اشاره ای نکرد که واشنگتن سالانه در اختیار عربستان سعودی قرار می‌دهد تا مردم بی‌دفاع یمن را به خاک خون بکشد.

او خواستار به کار بستن راهبردی یک‌پارچه و منطقه‌ای و البته شامل نقش رژیم‌ صهیونیستی برای مقابله با این خطر شد.

فرمانده سنتکام گفت، تنش‌زدایی و عادی سازی شرایط بیشترین منفعت را برای ایران دارد.

کد خبر 654885 برچسب‌ها ایران و آمریکا سردار اسماعیل قاآنی قاسم سلیمانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا سردار اسماعیل قاآنی قاسم سلیمانی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی /فرمانده، میزبان شد
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند