Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:46:28 GMT

اولین مسابقه ملی ایده پردازی شیمی در شهرری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۱۶۱۴

اولین مسابقه ملی ایده پردازی شیمی در شهرری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، اولین دوره مسابقه ملی ایده پردازی شیمی ویژه دانشجویان و دانش آموزان کشور با هدف جریان سازی و ایده پروری و تبدیل آنها به فرصت‌های جدید شغلی با همکاری انجمن علمی شیمی در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد.

۲۹۱ ایده در مسابقه شرکت کردند

مریم قلی زاده رییس دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه دانشگاه آزاد یادگار امام خمینی(ره) اظهار کرد: این مسابقات با محورهایی از جمله مدلسازی مولکولی و برنامه نویسی درشیمی، بیوشیمی، شیمی باتری ها، شیمی نفت و گاز و شیمی نساجی، شیمی دارویی و شیمی پلیمر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات را شناخت افراد دارای ایده در حوزه شیمی عنوان کرد و افزود: این مسابقه فرصت خوبی برای جوانانی است که ایده دارند ولی نحوه استفاده و کسب درآمد از آن را ندارند.

دبیر اجرایی مسابقه با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این مسابقه به صورت انفرادی و گروهی ایده های خود را به نمایش گذشته اند، بیان داشت: ۳۶۲ دانشجو و دانش آموز با ۲۹۱ ایده طی چهار ماه گذشته در این دوره از مسابقه شیمی شرکت کردند.

قلی زاده ابراز کرد: اساتید مجرب رشته شیمی دانشگاه یادگار امام(ره) پس از بررسی ایده های وارد شده به دبیرخانه در نهایت ۷۰ ایده را در حوزه های عملی و نظری شناسایی  کردند و سپس ۱۰ ایده برتر را به مسابقات نهایی معرفی کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت سه ایده برگزیده در این مسابقات شناسایی شد که کارگاه های مختلف برای ایده پردازان آن توسط اساتید برگزار شده است.

عضو شورای سیاستگذاری مسابقه با بیان اینکه مسابقات شیمی دانشگاه یادگار امام(ره) براساس اصول مهارت محوری و کارآفرینی منطبق است، گفت: این مسابقه یک نقطه آغازین برای خلق یک کسب و کار جدید برای دانشجویان و دانش آموزان است.

قلی زاده یادآور شد: افراد برگزیده در این مسابقه که در رشته های کاغذ زیستی، بیوپلاستیک و داروی سرکوب آنزیم انتخاب شده اند تحت حمایت واحدهای رشد فن آوری و پارک های علم و فن آوری خواهند رفت.

نفرات برتر از حمایت مرکز رشد دانشگاه برخوردار خواهند شد

اشرف سادات شاه ولایتی دانشیار شیمی آلی دانشگاه و دبیر علمی مسابقه با بیان اینکه استارت این مسابقه از اسفند ماه سال گذشته زده شد، گفت: اولین مسابقه ای است که به این شکل در کشور رقم می خورد و از اوایل آذر ماه ثبت نام شروع شد.

وی با بیان اینکه ایده ها به دو شکل مقدماتی اولیه و عملیاتی هستند، افزود: مشارکت دانش آموزان در این مسابقه بیشتر از دانشجویان بود لذا ۳۰ ایده عملیاتی و ۴۰ ایده مقدماتی انتخاب شدند و ۱۰ ایده برتر به مسابقات نهایی معرفی شدند و در نهایت 3 نفر برگزیده شدند که علاوه بر جوایز نقدی از حمایت مرکز رشد دانشگاه برخوردار خواهند شد.

دبیر علمی مسابقه با اشاره به اینکه از همه شهرستان ها و دانشگاه ها در این مسابقه شرکت کرده بودند، تاکید کرد: با تشکیل دبیرخانه مسابقه ملی ایده پردازی شیمی در شهرری، این مسابقه هر سال در کل کشور برگزار خواهد شد و تلاش داریم ایده ها را به سرانجام تولید برسانیم.

ایده های برتر به جشنواره سراسری معرفی می شوند

محسن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یادگار امام خمینی(ره) اظهار داشت: مسابقه ملی شیمی یادگار با اهتمام معاونت پژوهش و فناوری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد، با هدف توانمندسازی و آشنایی دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به حوزه کسب و کار شیمی و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این ایده ها تبدیل به محصول خواهد شد افزود: مسابقه در راستای سیاست دانشگاه مهارتی یادگار امام شکل گرفت و این ایده ها برای برنامه گام دوم توسعه دانشگاه در جشنواره سراسری اردیبهشت ماه معرفی می شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد واحد یادگار امام ره شهرری دانش آموزان یادگار امام مسابقه ملی برگزار شد ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی