Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه حضرت امام(ره) در این انقلاب دستورات خدا را احیا کردند و بر اساس دستور خدا جلو رفته و کار را ادامه دادند، اظهار داشت: اصل انقلاب بر اساس دستور خدا بود، ثمره اخلاص و تقوا و پاکی یک انسان، انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام در چارچوب احکام شرع رفتار کردند نه بر اساس قواعد بازی‌های دولت‌های استعمارگر و ستمگر، افزود: در این انقلاب همبستگی به جای وابستگی و این جناح و آن جناح و این قدرت و آن قدرت رونق پیدا کرد، قدرت‌های استکباری که اعتقاد به خدا نداشته باشند، غیر از ظلم و چپاولگری چیزی ندارند.

صالح با تأکید بر اینکه امروز کشورهایی که با هم همبستگی دارند، جایگاه بلند و رفیع خود را پیدا کردند، گفت: انقلاب اسلامی بهترین اثربخشی را در دنیا داشته است و به یک الگو در بین مسلمانان تبدیل شده است.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه نهاد مرجعیت یک نهاد بسیار ارزشمند است و تأثیرگذاری مرجعیت برای مردم روشن نشده است، عنوان کرد: در تاریخ سیاسی کشورمان مرجعیت شیعه در حفظ هویت ملی این کشور پیشتاز بوده‌اند، مرجعیت شیعه پرچمدار مبارزه با بیگانگان بوده‌اند، استقلال و امنیت و هویت ملی مرهون مرجعیت است.

وی با بیان اینکه امام(ره) آیینه تمام نمای هویت ایران است و اگر هویت ما را با اسلام ناب محمدی(ص) به دنیا معرفی نمی‌کرد، هجوم غرب یک بی‌هویتی از ملت می‌ساخت، بیان کرد: اگر نبود هویت این چهل سال و زمان انقلاب، معلوم نبود امروز ملت ایران در دنیا با چه شناسنامه‌ای معرفی می‌شدند.

صالح با بیان اینکه مراجع تقلید در مقاطع مختلف و حساس تاریخ پیشتاز بودند، خاطرنشان کرد: امروز مسأله تحریف واقعیت‌ها از سوی دشمن یک اصل اساسی است، دشمن، خائن را به جای خادم معرفی می‌کند، وقتی روس‌ها به ایران حمله کردند برای اشغال آذربایجان، مراجع آن زمان پیشتاز مبارزه بودند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه فریادهای شهید مدرس شناسنامه مرجعیت دینی در استقلال دینی این کشور است، افزود: هر جایی کشور در خطر بوده است، مرجعیت شیعه، روحانیت و حوزه‌های علمیه پیشتاز بوده‌اند، بیش از ۳ هزار و ۸۸۰ شهید از حوزه‌های علمیه تقدیم انقلاب شدند که ۹۳ نفر از آن‌ها مفقودالاثر هستند.

وی با اشاره به شهادت یکی از مأموران نیروی انتظامی استان فارس توسط یکی از اشرار گفت: اشرار نباید در کشور آزاد باشند، به عنوان یک مطالبه عمومی از مجلس، دولت و قوه قضائیه تقاضا می‌کنم در راستای اقتدار نیروی انتظامی از لحاظ امکانات و قوانین اختیارات بیشتری به آن‌ها داده شود، معنا ندارد در یک کشور اسلامی دزد مسلح دستش برای دزدی کردن باز باشد.

صالح با انتقاد از ناکارآمدی قوانین در برخورد با اشرار و سارقان خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید با کسانی که امنیت کشور را مختل کرده و ناامنی ایجاد می‌کنند و دست به سرقت می‌زنند، قوانین سخت‌تری داشته باشد و دزد مسلح را باید به اشد مجازات برساند، مجلس، دولت و قوه قضائیه باید اهمیت بیشتری به این مسائل دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرضا برخورد با اشرار اقتدار نیروی انتظامی تأثیرگذاری مرجعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود