Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:38:16 GMT

ایجاد امنیت مردم یکی از وظایف اصلی حاکمیت هر کشوری است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۱۸۰۳

ایجاد امنیت مردم یکی از وظایف اصلی حاکمیت هر کشوری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به شهادت یکی از مأموران پلیس در درگیری با اراذل و اوباش در استان فارس اظهار کرد: در آیات و روایات متعددی بر لزوم مبارزه با افرادی که باعث رعب و وحشت مردم می‌شوند تاکید شده و مجلس محترم باید قوانینی را وضع کند که مأموران انتظامی به عنوان حافظان امنیت کشور بتوانند با این افراد برخورد جدی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عدم وضع قوانین مناسب برای مبارزه با اوباش باعث ایجاد نا امنی و جری شدن این افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولان قضائی و انتظامی و نمایندگان مجلس با همکاری یکدیگر فکری برای مبارزه با اوباش کنند.

امام جمعه کرج با تبریک و تسلیت شهادت این مأمور پلیس به مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و مردم انقلابی کشور، تصریح کرد: ایجاد امنیت مردم یکی از وظایف اصلی حاکمیت هر کشوری است و اینکه اراذل و اوباش بیاید با رعب و وحشت امنیت مردم را به خطر بیندازد، زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با جمعی از فعالان اقتصادی و گلایه رهبری از کم کاری یک دهه مسئولان اقتصادی عنوان کرد: همه باید از این فرمایشات درس بگیریم و برای جبران اقدامات بر زمین مانده اقدام عاجل داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مطالبی در مورد کنسرت به بنده نسبت داده شد که جفای به بنده است، متذکر شد: بنده در مورد اجرا و تعطیلی کنسرت‌ها حرفی ندارم و قانون در مورد این موضوع نهادهای متولی تصمیم گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بنده با ایجاد ولنگاری و منکر در این مراسم‌ها مخالف هستم، ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی قطعاً در جایی که خلاف قانون و مقررات وجود دارد ورود کرده و برخورد می‌کنند و داشتن مجوز دلیلی بر برگزاری و رخ دادن منکر در مراسم و کنسرت‌ها نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و متولی این حوزه باید در این زمینه ورود کنند، متذکر شد: در مقابل حرام هر مسلمانی موظف است سکوت نکرده و جلوی حرام را بگیرد و تذکر بدهد.

کد خبر 5416655

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز خطبه های نماز جمعه دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف عکس استانها خطبه های نماز جمعه همدان ایلام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی زنگ انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در ساعت ۱۹ روز جمعه و همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی یک جوان با غیرت کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت با حالتی غیرطبیعی برای سه دختر نوجوان می شود.

این جوان با غیرت برای دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌کند که مورد حمله اراذل و اوباش قرار می گیرد.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی است این جوان کاشمری در جریان درگیری اراذل و اوباش با ضربه چاقو ار ناحیه گردن مصدوم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل می شود. متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت پلیس شده اند.

دیگر خبرها

  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه