Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@23:35:17 GMT

برگزاری وبینار بین المللی "بررسی ابعاد تجاوز به یمن"

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۱۹۴۲

برگزاری وبینار بین المللی 'بررسی ابعاد تجاوز به یمن'

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، متن بیانیه دبیرخانه وبینار "بررسی  ابعاد تجاوز به یمن" به شرح زیر است:

تجاوزات ۸ ساله قوای متجاوز ائتلاف به سرکردگی رژیم سعودی و تحت امر آمریکا و با حمایت گسترده رژیم صهیونیستی و  انگلستان به یمن  و دفاع مشروع  مردم یمن در دفاع از تمامیت سرزمین و وطن خود نقشه های توسعه طلبانه و تانین منافع غرب با شکست مواجه شد و متجاوزان با یاس از سلطه بر مردم مقاوم یمن  انواع جنايات جنگی  و نقض تمامی  معاهدات بین المللی در انظار نهادهای جهانی حقوق بشری و  مدافعان حقوق کودکان و زنان و مردم بیگناه مرتکب شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امروز نتیجه این ظلم و تجاوز آشکار به حقوق ملت یمن ، تخریب همه زیر ساخت های کشور، کشتار هزاران کودک و مجازات جمعی مردم شریف یمن با محاصره ظالمانه و غیر انسانی  و انتقام سخت از آنان است که میلیونها انسان بیگناه در اثر این تجاوزات و محاصره ددمنشانه با گرسنگی و قحطی و فقدان دارو و امکانات  درمان حداقلی و سوخت در معرض مرگ و  تلف شدن قرار دارند . تخریب مدارس و تعطیلی چند ساله آموزش و  از بین رفتن همه زیر ساخت های خدماتی و بهداشتی یک کشور را  سالها به تعطیلی کشانده و دهها هزار زن و کودک و بیمار را با کام مرگ کشانده است و دریا از صدایی از مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی!
 
در چنین وضعیتی که یک ملت در دفاع از حق مسلم خود تصمیم به دفاع در مقابل هجوم دشمنان متجاوز که به پیشرفته ترین سلاح ها ، حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی را به همراه  دارد و ازحمایت  کارتل های نفتی و رسانه ای  در اقدامات  ضد انسانی خود برخودار است ، لازم است همه شخصیت های مستقل و  آزادیخواه جهان بویژه علما ی جهان اسلام و کنشگران مسلمان در عرصه ای مختلف با تمام توان به حمایت از مردم شریف و مقاوم و مظلوم یمن بپا خیزند و با محکومیت تجاوزات غیر انسانی رزیم قرون وسطایی آل سعود و هم دستان و شرکای پیدا و پنهان آن در این جنایات به تبیین حقانیت مردم یمن و ظلم و ستمی که در حق کودکان و زنان و ملت یمن می رود قیام کنند.
 
امروز سکوت در مقابل این جنایات و کشتار کودکان و زندانیان و بیماران و محاصره ظالمانه و کشتار دسته جمعی مردم  به هر بهانه ای نزد خداوند سبحان و افکار عمومی ملتهاي آزاده و مسلمان پذیرفته نیست.
 
بر همین اساس و با درک این مسئولیت و شرایط خطیر سازمان‌ها و گروه‌های و جمعیت هایی از کشورهای مختلف با رایزنی ها و مشورت هایی تصمیم به حمایت از مردم مقاوم و مظلوم یمن و تبیین فجایع متجاوزان ائتلاف شوم پرداخته تا سازمان ها و نهادهای بین المللی را متوجه کوتاهی ها و سکوت خسارت بارشان نماید و با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و گروه‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد بتوانیم صدای مظلومیت مردم شریف و مقاوم و ناله های کودکان گرسنه و زنان و بیماران بیمار که بدون دارو و درمان رها شدند و چند میلیون انسانی که به دلیل محاصره ظالمانه از غذا و دارو و مایحتاج اولیه زیستی محروم هستند را به گوش جهانیان برسانیم تا با فشار بر متجاوزان و صاحبان قدرت و زور و سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری حامی و همراه متجاوزان وا دار به پذیرش واقعیت ها و حقایق فاجعه آمیز صحنه یمن بشوند و برای نجات این ملت متجاوزان را مجبور به رعایت معاهدات بین المللی نمایند.
 
اقدام های متعددی برنامه ریزی و تدارک شده است از جمله آنها برگزای نشست‌ها و وبینارها با حضور علما و اندیشمندان و فعالان حقوقی و اجتماعی  در سراسر جهان است.
 
برگزاری وبینار "بررسی ابعاد تجاوز به یمن" به همین منظور است که  به  همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری و مشارکت سازمان ها و نهادهای همانند مرکز ارتباطات بین الملل حوزه علمیه،  مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام،  جامعه المصطفی العالمیه، جمیعت علمای اهل سنت عراق،  موسسه کوثر و حزب سعادت از ترکیه ، کمیسیون حقوق بشر از انگلستان،کمیسیون حقوق بشر کانادا ، مرکز امت واحده از لبنان ، بنیاد بین المللی اربعین برگزار می شود.
 
الحمدلله این وبینار با استقبال خیلی خوبی همراه شد که علاوه بر سخنرانی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، و جناب شیخ زکزاکی، شخصیت هایی از علما و اساتید از  ۱۲ کشور از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عراق، فلسطین،  لبنان، اندونزی، انگلستان، کانادا، بحرین ، یمن  استرالیا و نیجریه سخنرانی خواهند کرد.
 
این وبینار در روز شنبه ۱۶ بهمن برابر ۵ فوریه 2022 از شبکه های اینترنتی در کشورهای  مختلف پخش خواهد شد و از شبکه اینترنتی عبرات با ترجمه هم زمان نیز پخش می شود.

دبیرخانه همایش
   
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وبینار یمن بین المللی سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است

به گزارش جماران؛ امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس:اهانت به بانوان در ابعاد بین‌المللی قابل پیگیری است
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • انتشار تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی | رد قاطع ادعای تجاوز | ماجرای ادعای رها شدن جسد در اتوبان یادگار امام (ره) چیست؟!
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است