Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:54:32 GMT

پژمان جمشیدی: کت و شلوار سیمرغ ندوخته‌ام

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۲۰۰۸

پژمان جمشیدی: کت و شلوار سیمرغ ندوخته‌ام

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست خبری فیلم «بی‌مادر» در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید مرتضی فاطمی به عنوان نویسنده و کارگردان، محمدرضا مصباح و علی اوجی به عنوان تهیه‌کننده، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و میترا حجار به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی در نقش طراح صحنه، حسین قورچیان به عنوان صداگذار و بابک اردلان در نقش صدابردار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مرتضی فاطمی،کارگردان درباره ایده این فیلم گفت: لحظه اولی که ایده این فیلمنامه به ذهنم رسید در حال مطالعه یک کتاب بودم تا این که پرسشی فلسفی در ذهنم شکل گرفت. بچه ای را تصویر می کردم که بین دو مادر، مادر خونی و مادری که همه وظایف مادرانگی را در حق بچه ادا کرده، گیر کرده است و می‌خواستم ببینم این بچه کدام یک را به عنوان مادر خود انتخاب می‌کند. 

فاطمی در ادامه درباره انتخاب امیر آقایی به عنوان بازیگر نقش اول مرد این فیلم نیز تصریح کرد: انتخاب امیر آقایی ربطی به شباهت نقش به کاراکتر او در فیلم بدون تاریخ، بدون امضا نداشت و مجموعه‌ای از پارامترها را در نظر گرفتیم. جهان شخصی آقایی به جهان دکتر امیر علی موذن فیلم ما نزدیک بود و از این جهت برای این کاراکتر انتخاب شد.

کارگردان بی‌مادر درباره همکاری با کودکان خردسال در این فیلم بیان کرد: امیررضا جوکار از بین انبوهی از کودکان انتخاب شد. او یک کودک ۵ ساله واقعی است شیرینی و هوشی که داشت مطمئنم کرد که باید نقش عرفان را بازی کند. اما باید در نظر داشته باشید حتی اگر یک بچه فوق العاده با استعداد باشد هم ممکن است نتواند جلوی دوربین توانایی‌های خود را بروز دهد. با بچه‌ها حسابی دوست بودیم و یادم می‌آید شب‌ها با امیررضا فوتبال بازی می‌کردیم. مجموعه ای از این عوامل باعث شد امیررضا در سن ۵ سالگی انقدر خوب بدرخشد. 

فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره موسیقی فیلم که برعهده بامداد افشار بود، تصریح کرد: وقتی فیلم تمام شد گزینه های زیادی برای موسیقی وجود داشت، اما افشار پیش‌تر در جشنواره فجر خوش درخشیده بود و نبوغ و فهم بسیار خوبی دارد. در سکانسی از فیلم بی‌مادر یک لالایی افغانستانی داریم و بامداد ایده ای از لالایی هراتی داشت و در نهایت موسیقی این فیلم انجام شد.

موضوع فیلم، چیزی فراتر از رحم اجاره ای است

فاطمی درباره تمرکز فیلم روی سوژه رحم اجاره‌ای گفت: این داستان در بستر موضوعی به‌نام رحم اجاره‌ای روایت می‌شود موضوع ما چیزی فراتر از موضوعی مثل یک رحم اجاره ای است. می‌خواستیم نوعی خودپرسشگری مطرح کنیم تا مخاطب از خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت.  

این فیلمساز در ادامه درباره تاثیر تحصیلات خود در رشته فلسفه روی این فیلم گفت: من معتقدم سینما و فلسفه در نقطه با هم تلاقی دارند و بهترین محفل برای ایجاد این پرسش‌ها در بطن قصه‌ها است. نویسندگی یعنی فلسفه را به قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها.

پژمان جمشیدی در پاسخ به این سوال که کت و شلوار سیمرغ دوخته‌اید، گفت: هنوز برای این کار خیلی زود است. هر کسی برنده سیمرغ شود قسم می خورم خوشحال شوم.

گزارش در حال تکمیل است...

برچسب‌ها پژمان جمشیدی سینمای ایران چهلمین‌ جشنواره بین المللی تئاتر فجر میترا حجار پردیس پورعابدینی جشنواره ‌های فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژمان جمشیدی سینمای ایران چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پژمان جمشیدی سینمای ایران چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میترا حجار پردیس پورعابدینی جشنواره های فجر پژمان جمشیدی رحم اجاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود

تصویربرداری سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه کنندگی جواد فرحانی تولید مرکز سیما فیلم با حضور بازیگرانی، چون پژمان بازغی و حمید گودرزی به پایان رسیده و قرار است به زودی از یکی از شبکه‌ها روی آنتن برود.

سروش محمدزاده پیش از این چند سریال ساخته است که آخرین آنها مجموعه «سوران» بود که در حال و هوای تاریخ معاصر ساخته شد و به یکی از قهرمانان کرد کشور پرداخت. او همچنین کارگردانی مجموعه‌های «نوار زرد» و «همبازی» در تلویزیون را بر عهده داشته است.

پژمان بازغی، حمید گودرزی، اسماعیل محرابی از جمله بازیگران این مجموعه هستند. داستان این سریال درباره مصطفی نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های تو در تویی مواجه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود