Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت سالروز شهادت سردار تهرانی مقدم، تسلیت رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی، تاکید بر لزوم  اصلاح عملکرد سیستم اقتصادی کشور، خواستار رسیدگی به برخی مناطق استان شدند.

 حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با تسلیت شهادت حضرت امام هادی (ع) اظهار داشت: امام هادی (ع) با بیان عدم مشروعیت خلفای عباسی، تقویت سیستم اقتصادی و کمک به شیعیان و تقویت تشکیلاتی شبکه وکالت، زمینه برای تقویت تشیع را تقویت و مبارزات آنان را جهت‌دهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امام جمعه خرمدره با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی گفت: دیدار با فعالان اقتصادی، آن هم به صورت حضوری، نشان از جایگاه مهم فعالان اقتصادی در جنگ اقتصادی است و دولت باید برنامه‌ریزی اقتصادی دقیق داشته باشد. 
وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از آمارهای اقتصادی دهه 90 افزود: مسؤولان به ویژه مسؤولان اقتصادی دولت و مجلس باید با آسیب‌شناسی فعالیت اقتصادی دهه 90، نسبت به اصلاح عملکرد سیستم اقتصادی کشور اقدام کنند. 
زاهدی پور با بیان اینکه نارضایتی مردم و حتی بدبینی به اصل انقلاب و نظام، و لطمه به حیثیت بین المللی کشور، کارنامه نمایان خودروسازان در وضعیت فعلی است، تصریح کرد: انحصار و نبود رقابت در بازار تولید خودرو و قطعات آن، به کارگیری مدیران فرصت طلب، موجب ایجاد مافیا در بازار خودرو شده و کیفیت را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است. 
خطیب جمعه خرمدره با رد دلایل اعلامی برای افزایش پلکانی هزینه ثبت سند ازدواج: بالا بردن تعرفه ثبت سند ازدواج، به بهانه پایین آوردن میزان مهریه، نوعی فریبکاری است که در حقیقت نه تنها موجب کاهش مهریه نخواهد شد، بلکه به دلیل بالا بردن هزینه‌های ازدواج, موجب کاهش آمار ازدواج خواهد شد.  تأسف‌بار است که هر مسئولی به نوبه خود با ترفندهای خاص در صدد ایجاد تورم در جامعه است.

 

گلایه امام جمعه سلطانیه از نبود آب و برق در برخی مناطف شهرستان

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت دهه فجر و با بیان اینکه دهه فجر فراز برجسته تاریخ انقلاب و ثمره مبارزه ۱۵ ساله مردم انقلابی است، بر سهیم شدن مردم در جشن ملی ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: رهبری بعنوان پرچمدار قیام، مردم بعنوان پشتوانه و پیش برنده قیام و هدف قیام، سه عنصر پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مردم بابصیرت و ولایتمدار بارها با حضور در صحنه نشان داده‌اند که همچون جان، پاسدار انقلاب اسلامی هستند، اما مطالباتی هم دارند، گفت: نباید با هر مساله کوچک و بزرگ مردم را دلسرد کرد.

وی با بیان اینکه برخی از مردم در شهرستان با برخی مشکلات کوچک و جزئی روبرو هستند و با همه پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام، حل نشده است، افزود: از جمله نبود آب، برق و گاز در برخی منازل و بارها هم گفته‌ام اگر بخاطر ساخت و ساز و عدم رعایت استانداردها از خدمات محرومند از همان اول جلوی تخلفات گرفته شود تا بعدا مردم دچار مشکل نشوند.

حسینی نسب اضافه کرد: در جلسه ستاد فجر هم گفته‌ام و در نماز جمعه هم تکرار می‌کنم، بهترین خدمت به مردم در دهه فجر حل مشکلات حل نشده آنان است و با این کار دهه فجر برای مردم شیرین خواهد شد.

حسین نسب با بیان اینکه همانطور که بارها از سرگردانی مردم در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات خُرد گلایه کرده بودم، امروز از اقدام دولت در حذف ضامن از وام های خرد تشکر می‌کنم، افزود: بانک‌ها باید طبق سیاست دولت که به نفع مردم است، عمل کنند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بارقه امید که با روحیه و مدیریت جهادی رئیس جمهور در جامعه ایجاد شده، باید به بدنه میانی دولت هم سرایت کند اما ماشین دولت با موتور معیوب حرکت می‌کند، گفت: با مدیریت بانیان وضع موجود سیاست‌های دولت اجرا نخواهد شد و  نمی‌توان از این وضعیت خارج شد.

وی با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با بیان اینکه ایشان از برجستگان حوزه و مرجع بصیر و انقلابی و دلسوز انقلاب بود، گفت: آیت الله صافی گلپایگانی حاکمیت ولایت فقیه را حکومت شرع بر مردم می دانست و در عمل هم جایگاه ولایت فقیه را حفظ می کرد بطوری که در همایش بزرگداشت حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی حاضر نشد قبل از قرائت پیام مقام معظم رهبری سخنرانی کند.

 

ماه رجب آماده شدن برای میهمانی خداوند متعال است 

حجت‌الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به اینکه ماه رجب از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و با فرا رسیدن این ماه پر برکت، بهار خودسازی و بارش رحمت خدا آغاز می شود، اظهار داشت: ماه رجب بهترین فرصت برای خودسازی، توبه و بازگشت به بندگی خداست.
امام جمعه قیدار افزود: ماه رجب آغاز سیر و سلوک الی الله و آماده شدن برای میهمانی خداوند متعال است و باید در این ماه رحمت و مغفرت تلاش کنیم و تمرین کنیم و از خدای متعال مسئلت کنیم که امیر نفس خود باشیم نه اسیر نفس.

وی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ادامه داد: رحلت عالم مجاهد، فقیه متقی و مرجع بصیر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی را محضر حضرت بقیه الله، محضر رهبر معظم انقلاب، شیعیان جهان، حوزه‌های علمیه، شاگردان و بیت مکرم آن مرجع عالیقدر شیعه تسلیت عرض می‌کنم.

موسوی با اشاره به سالگرد شهادت پدر موشکی ایران سردار تهرانی مقدم گفت: ایام سالگرد شهید تهرانی مقدم است، این سردار رشید اسلام و دانشمند بزرگ که حق بزرگی بر گردن ما و جبهه مقاومت دارد و نقش بالائی در اقتدار و امنیت دارد تسلیت عرض می‌کنم.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم جان بر کف و نستوه با عزم راسخ همواره به پیشواز خطر می‌رفت و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگی نکرد، و شهادت بی شک برترین آرزوی او و بهترین پاداش و مزد مجاهدت او بود.

وی با اشاره به اعلام همبستگی همافران با انقلاب اسلامی و بیعت با حضرت امام(ه) گفت: این بعت از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی، حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی در نوزدهم بهمن ماه 1357 ش بود  در این روز، عده زیادی از هُمافَران و پرسنل نیروی هوایی ارتش، در لبیک به دعوت امام از نظامیان برای پیوستن به ملت، به محل اقامت امام رفته و پس از رژه در مقابل آن حضرت و دیدار تاریخی خود با امام، همبستگی خود را با انقلاب اسلامی ملت ایران اعلام کردند. 

موسوی با بیان اینکه در 22 بهمن‌ماه اسلام از افق فجر طلوع کرد و تولد دوباره پیدا کرد و دهه فجر پایان تحقیر و مقطع رهایی ملت بزرگ ایران از سلطه و یوغ استکبار جهانی و شیطان اعظم است، ادامه داد: شب قدر انقلاب زمانی است که تقدیر انقلاب به دست امام زمان رقم خورد و با اشاره الهی او این معجزه الهی، پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد و طاغوت کهنه و قدرتمند از بین رفت.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه جبهه انقلاب و طلایه‌داران و نخبگان و فرماندهان آن، «تبیین» است، افزود: باید حقیقت را بیان کنند، آن‌ چیزی که موجب گمراهی انسان‌ها می‌شود نشناختن حقیقت است. پس باید همه غمخواران ملّت و غمخواران انقلاب و کشور نهضت تبیین را راه‌اندازی کنند و این دستاوردهای عظیم انقلاب را باز گو کنند.

 

ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت گسترده و متنوع اقتصادی کشور

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب که حاوی نکات و آموزه‌های بسیار گران قیمتی است، اظهار داشت:  یکی از ابعاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب وجود یک بشارت بزرگ و آن، اینکه دنباله مسیر انقلاب به دشواری گذشته نیست که نشان از امید ورزی دارد و یک انذار و هشدار عبارت است از اینکه انقلاب در معرکه سرنوشت جنگ اراده‌ها قرار گرفته که با توکل و اعتماد به خدا و با اراده قوی و مستحکم پیروز خواهیم شد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به رحلت غمبار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی و تسلیت به مناسبت رحلت این فقیه بزرگوار متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری را یکی از بهترین متون در شناخت این شخصیت کم‌نظیر جهان اسلام دانستند.

 وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارآفرینان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و تاکید معظم‌له بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت گسترده و متنوع اقتصادی کشور گفت: مقام معظم رهبری فعالان اقتصادی و کارآفرینان را افسران اقتصادی و کارگران را رزمندگان اقتصادی دانستند و از تمام کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستانی خواستند در این عرصه و نبرد اقتصادی با قوت وارد شوند.

علی اکبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ناخرسندی رهبر انقلاب از نابسامانی‌های اقتصادی در دهه ۹۰ از جمله آمار مربوط به رشد تولید ناخالص ملی، آمار مربوط به تشکیل سرمایه در کشور، آمار مربوط به تورم ،آمار مربوط به رشد نقدینگی و ماشین‌آلات و مسکن و با بیان اینکه بخش مهمی از این مشکلات و ناخرسندی‌ها تصمیم‌گیری‌های غلط یا کم کاری‌ها و امثال اینهاست و نوع نگاه به اقتصاد و مشکلات آن است، گفت: شرطی کردن اقتصاد کشور و گره زدن به متغیرهای خارجی که به هیچ عنوان در اختیار مسئولان نبود، مورد بی‌مهری قرار گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ناهماهنگی‌های تیم اقتصادی دولت در دوره قبل و همچنین فقدان روحیه جهادی و مدیریت جهادی، این مطالب برای مسئولان کنونی باید مسئولیت آفرین و الزام‌آور باشند و قوای سه گانه به خصوص دولت سیزدهم باید دغدغه‌های مردم و رهبری را به درستی تلقی کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی در پایان با عرض تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه سرگرد علی اکبر رنجبر در شیراز و با محکوم کردن شهادت این شهید، از قوه قضائیه برای صدور اجازه برای استفاده جان برکفان نیروی انتظامی از سلاح گرم جهت مقابله با اشرار و مخلان امنیت را خواستار شد.

 

مسؤولان شهرستان طارم نسبت به جمع‌آوری سلگ‌های ولگرد اقدام کنند

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، در خطبه‌های نماز جمعه آب‌بر با تقدیر از فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان طارم و راه‌اندازی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه از مردم خواست که اصل بهداشتی را رعایت و نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات روستای «قارقلی جم» و نبود  آب و گاز در این روستا با توجه به سرمای هوا، خواستار رفع مشکلات اهالی آن شد.امام جمعه آب بر ضمن هشدار در مورد سگ‌های ولگرد و خطرات آنها برای خانواده‌‌ها و به ویژه کودکان، خواستار مدیرت سگ‌های ولگرد شد.

منصوری در ادامه با اشاره به کناره‌گیری سعد الحریری از فعالیت‌های سیاسی که بعد از فتنه جدید در لبنان صورت گرفت اظهار داشت: کشورهای غربی، عبری و عربی به دنبال ایجاد تنش در کشور لبنان هستند.

وی با به شدت یافتن تنش میان روسیه و اوکراین، گفت: غرب و امریکا به دنبال جدا کردن اوکراین و گرجستان و دور کردن آنها از روسیه هستند.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: طارم ماهنشان زنجان ائمه جمعه سگهای ولگرد سگ تنش تنش میان روسیه و اوکراین گازرسانی آبرسانی خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری فعالان اقتصادی صافی گلپایگانی انقلاب اسلامی سیستم اقتصادی آمار مربوط حضرت آیت الله اقتصادی کشور حجت الاسلام تهرانی مقدم جمعه قیدار امام جمعه ماه رجب دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان سمنان با حضور نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز است.

وی ضمن بیان اینکه واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده است، افزود: می‌بایست کوشید تا در زمینه‌های فرهنگی نیز از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان نیز دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی و فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی است، ابراز داشت: باید کوشید تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری موفق و اثر گذاری را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

وی یکی از دغدغه‌های جدی استان سمنان را موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه برشمرد و افزود: باید در این خصوص اقدامات مؤثر و راهبردی صورت گیرد.

کد خبر 6095033

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان