Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مهمترین اثر تقوا، خودسازی است و خودسازی به معنای تربیت نفس، و مدیریت نفس در روبرو شدن با تهاجمات نفسانی و شیطانی است.

وی عنوان کرد: امام علی علیه السلام فرمود که با ریشه کن کردن بدى از سینه خود، بدى را از سینه دیگران، بیرون کن و امیر المومنین با این بیان به ما می‌آموزد که جد و جهد ابتدا باید در تربیت نفس صورت پذیرد تا در نهایت به تربیت انفاس جامعه ختم بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندر خمیر خاطرنشان کرد: ماه رجب به بهار خودسازی شهرت دارد ومومنان و خدا جویان واقعی این فرصت ارزشمند را مغتنم میشمارند واز برکات و سفره رحمت الهی بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: دوران امامت امام هادی علیه السلام حقیقتا پر تلاطم ترین دوران در دوره حکومت عباسیان است چرا که امام هادی در دوره بغرنج حکومت شش نفر از حاکمان جائر عباسی که سخت ترین دوران آن زمان حکومت متوکل  عباسی که ضدیت علنی با مکتب اهل بیت علیهم السلام داشت که یک نمونه آن تخریب قبر شریف سیدالشهداء حسین ابن علی علیه السلام بود، بیشترین سهم را در سامان دهی کانون وکلای و امناء اهل بیت علیهم السلام وانتشار معارف مهدوی و آماده سازی امت برای مواجهه با مسئله غیبت امام عصر داشت.

وی گفت:تشریح و توضیح این نکته که اساسا چرا انقلاب شد برای اذهان عمومی به خصوص نسل جوان امروز در مواجهه با تمرکز و توزیع خوراک فکری توسط دشمن برای تحریف و ایجاد فاصله بین امت و نظام اسلامی، قطعا مصداقی برای مجاهدت فی سبیل الله در لباس جهاد تبیین است.

صالحی تاکید کرد: ایران اسلامی با توجه به موقعیت فوق العاده و استثنایی که دارد وتسلط بر آن در وسعت ارتباط با شرق و غرب جهان را میسر می‌کند، در طول تاریخ مورد نظر تمامی قدرت‌های غالب و سلطه‌گر بوده وخروج آن از چنگ آنها با مدیریت و راهبرد استکبار ستیزی شاید مهمترین ضربه به آمریکا و دول سلطه جوی عالم است و به اعتراف مسئولین خود این کشورها با انقلاب اسلامی ضربه سختی بر پیکره منابع و انتفاعات حاصله آنها وارد گردیده است.

گلایه امام جمعه شهرستان از عدم حضور مسئولین در کنار مردم برای حضور در نماز جمعه یکی دیگر از موضوعات خطبه امروز نماز جمعه بندر خمیر بود.

وی اطهار کرد: نماز جمعه به عنوان تریبون انقلاب و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.

امام جمعه شهرستان ضمن عذرخواهی از مردم و شهداء به خاطر عدم آذین بندی مناسب و در شأن در ایام دهه فجر از سوی ادارات، گفت: اوج بی توجهی در حق مردم و انقلاب اسلامی این است که زمانی که ما در بین مسئولان شهرستان سخن از تدوین سند توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی  با مشارکت ادارات ونهادها با توجه به شاخص های مهم و وجود ساختار خدادادی در شهرستان به میان می آوریم، باید نگران ابتدائی ترین معمول ترین وظایف مانند پوشش شهر در ایام عید انقلاب باشیم و حقیقتا باید بر این امر خجالت کشید و توبه کرد واز ساحت نورانی شهداء انقلاب اسلامی و مردم عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: بندر خمیر امام جمعه بندر خمیر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت:‌ در آستانه روز خلیج فارس قرار داریم و نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس امروز (هفتم اردیبهت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد:‌ خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ایران نقش بی‌بدیلی دارد و استان هرمزگان به‌دلیل قرارگیری در تنگه هرمز و وجود جزایر متعدد تحت مدیریت و پشتیبانی این استان، در بهره‌برداری از این دریا باید نقش محوری و کلیدی ایفا کند.

وی با بیان این که در آستانه روز ملی خلیج فارس قرار داریم و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این روز و بیان نقش و جایگاه ایران در امنیت و اقتصاد خلیج فارس اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: تحریف نام خلیج فارس از سوی جریانی فرامنطقه‌ای صورت می‌گیرد چرا که همه جهانیان می‌دانند  نام خلیج فارس مربوط به بیش از ۲ تا ۳ هزار سال پیش است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: تاریخچه نام خلیج‌فارس به قبل از اسلام و حتی پیش از میلاد حضرت مسیح باز می‌گردد که در منابع اسلامی به نام خلیج فارس و دریای پارس مشهور بوده و حتی همین کشورهای عربی منطقه نیز در گذشته و حتی اکنون از این نام بهره می‌گیرند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به عنوان معلم انقلاب اسلامی، این روز را به همه معلمان پرتلاش میهن اسلامی‌مان تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: معتقدم که معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند زیرا نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش پرورش را معلمان دارند.

وی پیشنهاد داد با توجه به جایگاه والای مقام معلم، نام آموزش و پرورش به تربیت و تعلیم تغییر داده شود.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران نیز اشاره و اظهار کرد: کارگران کم توقع‌ترین و قانع‌ترین اقشار جامعه‌ هستند و بر مسئولان و متولیان امر واجب است تا حقوق و دستمزد این قشر پرتلاش را به نحوی اصلاح کنند که آنان در برابر تورم و مشکلات اقتصادی،‌ فشار کمتری بر این قشر وارد شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید از سوی جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: هر جا که نظام اسلامی به حضور این عزیزان نیاز داشته،‌ آنان با اقتدار و صلابت در برابر دشمن قد علم کردند و این قشر همواره همراه نظام و کشور بوده‌اند و باید جهت‌گیری مسئولان،‌ حل مشکلات این قشر باشد.

عبادی‌زاده در پایان از آحاد جامعه خواست تا کتابخوانی به‌خصوص مطالعه آثار شهید مطهری را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است