Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - عصمتی‌پور گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۰ هزار تن نهاده دامی بین دامداران عشایر استان توزیع شده که از این مقدار ۲۹ هزار تن یارانه‌ای و ۱۱ هزار تن به‌صورت آزاد البته با قیمت مناسب بوده و به وسیله ۱۱ تشکل امور عشایری توزیع شده است.

او گفت: برای ۸۲ هزار و ۳۵۳ رأس دام در قالب طرح ساماندهی دام مولد عشایر به منظور نگهداری تا پایان سال مقرر شد به ازای هر کیلوگرم وزن دام زنده، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای (با میانگین وزن ۴۰ کیلوگرم) تأمین شود و برای نگهداری این تعداد دام باید ۹ هزار و ۸۸۲ تن جو یارانه‌ای در مجموع تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصمتی پور گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۹۰ تن جو یارانه‌ای بین دام مولد عشایر توزیع شده است و مشکلی در تأمین بقیه نهاده های دامی برای این طرح نخواهیم داشت.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: اداره کل امور عشایر از ابتدای سال به‌طور ویژه ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو یارانه‌ای را بین دام عشایر توزیع کرده که قیمت تمام شده برای عشایر هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

او گفت: توزیع نهاده دامی یارانه‌‎ای از جمله جو و کنسانتره هر ماه به‌صورت مستمر توسط جهاد کشاورزی در بین جامعه عشایری نیز انجام می‌شود و از ابتدای سال از این محل تاکنون بیش از ۲۲ هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای به عشایر تحویل داده شده است.

عصمتی پور گفت: با توجه به اینکه همچنان عشایر با اثرات خشکسالی کم‌سابقه پارسال دست و پنجه نرم می‌کنند درخواست ما این است که توزیع نهاده دامی یارانه‌ای تا فصل بهار ادامه داشته باشد تا بخشی از مشکلات عشایر حل شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی امور عشایر خشکسالی جو یارانه ای نهاده دامی هزار تن بین دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: یک میلیون هکتار از مجموع ۲.۷ میلیون هکتار مراتع استان ییلاقی است که با صدور مجوز دامداران سالانه از این مراتع بهره برداری می کنند.

  مسعود شفیعی   افزود: مراتع استان یا روستایی و یا ییلاقی هستند در مراتع روستایی شروع فصل بهره برداری از ۱۵ اردیبهشت و مراتع ییلاقی از ابتدای تیرماه است که قبل از فرا رسیدن فصل بهره برداری مجوزها تمدید و دامها در عرصه ها مستقر می شوند.

وی اظهار کرد: مراتع روستایی استان از وضعیت بهتری برخوردار هستند چرا که دور از دسترس دامداران و روستاییان هستند و شرایط اب و هوایی اجازه چرای دام زودتر از زمان مقرر را نمی دهد.

شفیعی افزود: اغلب مراتع ییلاقی استان در نوار مرزی واقع شده اندو کنترل براین مراتع توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی نیز انجام می شود و این موجب شده تا ییلاقات فرصات برای بازسازی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سعی می شود تا ظرفیت مراتع به روزرسانی شود و مجوز های صادر شده به نسبت تولید علوفه مدیریت می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از بهره برداران درخواست می شود از چرای زود هنگام در مراتع خودداری کنند چرا که در چرای دام قبل از زمان مقرر مراتع خیس است و باعث می شود تا پوشش گیاهی از ریشه خارج شده و آسیب جدی هم به خاک و هم به پوشش گیاهی وارد شود.

وی اضافه کرد: تعیین حدود مراتع برای دامداران نیز انجام می شود چرا که جمعیت بهره بردار نسبت به سطح مراتع بیشتر است و ۱۲۰ هزار نفر بهره بردار دارای مجوز در این زمینه وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی