Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@17:32:05 GMT

جزییات اعزام ۴ فضانورد به ایستگاه فضایی + عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۳۱۵۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش دیلی‌میل، ناسا سفر چهار فضانورد غیرنظامی را تایید کرده است که در ماه آوریل به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت تا به مدت یک هفته در آنجا زندگی کنند و به آزمایش‌هایی بپردازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه هوافضا موسوم به "آکسیوم اسپیس"(Axiom Space) که در حال توسعه ماژول خود برای ایستگاه فضایی بین‌المللی است، این برنامه را اجرا خواهد کرد و چهار فضانورد را با کپسول دراگون شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) به فضا خواهد فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مایکل لوپز آلریا"(Michael López-Alegría)، فضانورد ناسا، فرمانده این ماموریت خواهد بود. "لری کانر"(Larry Connor)، به عنوان خلبان و "مارک پاثی"(Mark Pathy) و "ایتن استیب"(Eytan Stibbe)، به عنوان متخصصان ماموریت کار خواهند کرد.

سرنشینان که هر کدام ۵۵ میلیون دلار برای این سفر هزینه کرده‌اند، هشت روز را برای انجام دادن آزمایش‌ها، فعالیت‌های تجاری و برگزاری جلسات آموزشی برای کودکان روی زمین صرف خواهند کرد.

آنها روز چهارشنبه، ۳۰ مارس، از "مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی"(Kennedy Space Center Launch Complex ۳۹) ناسا در فلوریدا، با موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) اسپیس ایکس پرتاب خواهند شد.

این ماموریت "AX-۱" نامگذاری شده است و سرنشینان آن از اوت ۲۰۲۱ در "مرکز فضایی جانسون"(Johnson Space Center) ناسا در هیوستون و سایر تاسیسات ناسا در حال آموزش دیدن هستند. این آموزش به آنها امکان می‌دهد که با سیستم‌های موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، امکانات علمی و اقدامات اورژانسی آشنا شوند.

این چهار نفر علاوه بر آموزش دیدن در ناسا، با "آژانس فضایی اروپا"(ESA) و اسپیس ایکس نیز کار کرده‌اند. آموزش اسپیس ایکس به آنها امکان می‌دهد تا با عملکرد کپسول دراگون آشنا شوند که قرار است آنها را به ایستگاه برساند و بازگرداند.

ناسا کار خود را با گروه عملیاتی ماموریت آکسیوم در دسامبر روی شبیه‌سازی‌هایی آغاز کرد تا نحوه عملکرد نخستین سرنشینان غیرنظامی ایستگاه فضایی بین‌المللی را مورد بررسی قرار دهد. این کار، امکان کنترل زمینی را برای ناسا و آکسیوم فراهم کرد تا با مراحل پویای پرواز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی آشنا شوند.

ناسا تایید کرد که آنها این شبیه‌سازی‌ها را تا چند ماه آینده ادامه خواهند داد تا برای پرتاب در ۳۰ مارس آماده شوند.

"فیل مک‌آلیستر"(Phil McAlister)، مدیر پروازهای فضایی تجاری ناسا گفت: این نقطه عطف مهم دیگری در تلاش‌های ما برای فعالیت در مدار نزدیک زمین است. برای سرنشینان این ماموریت، آرزوی سفرهای ایمن را دارم و امیدوارم که زمان خود در فضا را مفید و لذت‌بخش بیابند.

آکسیوم پیشتر یک مجموعه پژوهش در مورد ریزگرانش را نشان داده بود که سرنشینان Ax-۱ قصد دارند آن را در مدار زمین و با مشارکت سازمان‌های گوناگون روی زمین انجام دهند.

آلریا گفت: هدف سرنشینان Ax-۱ این است که یک استاندارد را برای همه ماموریت‌های فضایی خصوصی آینده از نظر آمادگی و حرفه‌ای بودن خود تعیین کنند. من به عنوان فرمانده، به کاری که این سرنشینان انجام داده‌اند تا برای فعالیت در ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده شوند، افتخار می‌کنم و خوشحالم که می‌بینم استانداردهای لازم برای همه فضانوردانی که از زمان ماموریت "اکسپدیشن ۱"(Expedition ۱) به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده‌اند، برآورده می‌شود. ماموریت Ax-۱ ، بر حجم عظیمی از فعالیت‌های علمی متمرکز است و ما اکنون مشتاقانه منتظر نهایی کردن این ماموریت هستیم.

اکسپدیشن ۱، نخستین پرتاب فضانوردانی از روسیه و آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود که در دوم نوامبر سال ۲۰۰۰ انجام شد. ایستگاه فضایی بین‌المللی از آن زمان به طور مداوم سرنشینانی را به خود دیده است.

آکسیوم این موضوع را نیز فاش کرده است که فضانوردان، فناوری ساخته‌شده توسط شرکت "آلف فارمز"(Aleph Farms) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند برد. این فناوری، تبدیل سلول‌های گاو به گوشت خام را شامل می‌شود که با پرورش سلول‌ها و تبدیل کردن آنها به عضله، چربی و سایر اجزا صورت می‌گیرد.

"زویکا تاماری"(Zvika Tamari)، مدیر پژوهش فضایی این شرکت گفت: هدف کلی آلف فارمز، توانایی فراهم کردن مواد مغذی، خوش‌طعم و بادوام در هر مکان و هر زمانی است. گسترش یافتن این هدف، توانایی فراهم کردن مواد مغذی در فضا را شامل می‌شود.

ایتن استیب، یک سکه باستانی را نیز همراه خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.

ناسا اخیرا اعلام کرد که تنها ۹ سال از عمر عملیاتی ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی مانده است و قصد دارد در ژانویه ۲۰۳۱، آن را در اقیانوس آرام جنوبی فرود بیاورد. در آستانه این رویداد، ناسا قصد دارد از اپراتورهای تجاری در راه اندازی ایستگاه‌های فضایی با بودجه بخش خصوصی استفاده کند و آغاز این کار را با ماژول فضایی آکسیوم متصل به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد.

این پرتاب، یک پیشرفت برای ماژول محسوب می‌شود که انتظار می‌رود تا اواسط این دهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود. این بخشی از تلاش‌های ناسا برای ایجاد یک اقتصاد قوی در مدار پایین زمین است که توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود.

آکسیوم اخیرا طراحی ابتدایی دو ماژول را تکمیل کرده است که در این دهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهند شد.

ناسا به مدت بیش از ۲۱ سال، از حضور مستمر انسان در مدار پایین زمین و در ایستگاه فضایی بین‌المللی پشتیبانی کرده است. یک سخنگوی ناسا گفت: هدف ناسا، ایجاد یک بازار قوی و تجاری در مدار پایین زمین با حمایت بخش خصوصی است.

این راهبرد، خدمات مورد نیاز دولت را با هزینه کمتری ارائه می‌کند و ناسا را قادر می‌سازد تا روی ماموریت‌های "آرتمیس"(Artemis) به ماه تمرکز کند و در عین حال، به استفاده از مدار پایین زمین به‌ عنوان محل آموزش و مأموریت‌های فضایی عمیق ادامه دهد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد فضا ایستگاه فضایی فضانورد بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط نخستین پیاده روی فضایی زنانه انجام شد +تصاویر فضانورد اماراتی با لباس عربی در فضا +عکس سفر ۳فضانورد به ایستگاه فضایی صندلی عجیبی برای سفر به فضا! +تصاویر فضانوردان چگونه موهای خودشان را در فضا می شویند؟ + فیلم آیا امکان ساخت ایستگاه فضایی در ماه وجود دارد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها جزییات اعزام ۴ فضانورد به ایستگاه فضایی + عکس درخت رنگین کمان + عکس سقوط آزاد سهام فیس بوک احتمال افزایش مصرف بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در عید ۱۴۰۱ توییت روابط عمومی بانک مرکزی درباره پرونده بانک های متخلف زندگی در اروپا چقدر گران تر شد؟ طلا و سکه ارزان شد ایران از طریق چین به کره جنوبی نفت صادر می کند تلاش اردوغان برای نزدیکی به اسرائیل دالان باریک توسعه اقتصادی ایران / نسخه نجات یک اقتصاددان برجسته مشکلات اینماد برای نظام مجوز دهی کشور روایت یک نماینده مجلس از وزرایی که برنامه خودشان را یک دور هم نخوانده بودند! مانعی برای رشد شاخص نیست حواشی سفر رییسی به مسکو همچنان بی پاسخ! ایرانسل اپراتور برتر گروه ام تی ان شد بانک ها پول ندارند تا وام بدون ضامن بدهند / همین بلا را سر بورس هم آوردند جدیدترین قیمت های برنج پرحاشیه؛ تا ۱۰۷هزار تومان هم به فروش می رسد! هشدار سازمان هواشناسی برای وقوع کولاک قیمت برنج در مرز ۹۰ هزار تومان (جدول) گوشی ارزان قیمت سامسونگ چند؟ (جدول) سیستم خودران (اتو پایلوت) تسلا جهان ما را اینگونه می‌بیند! به سیمرغ فکر نمی‌ کنم کدام بانک‌ ها وام بدون ضامن می دهند؟ نجات حلزون از یک گیاه گوشتخوار +فیلم لیگ برتر فوتبال / هوادار تهران یک - استقلال تهران یک بهترین زمان اعمال محدودیت در کشور قبل از قله ابتلاست هم صدا شویم؛ احیای بورس از توهم تا واقعیت تماشاگران کدام فیلم های جشنواره را دوست دارند؟ تنها ۲ روز تا پایان مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ پرونده خرید سربازی بسته شد / می‌فروشیم ولی نمی فروشیم! ایستگاه بین المللی فضایی در سال ۲۰۳۱ سقوط خواهد کرد قیمت یخچال فریزر چند؟ (جدول) تجهیز همه مشترکان بزرگ برق به کنتور هوشمند کنایه همتی به رییسی: شاخص های اقتصادی ۶ماه گذشته با دروغ قابل توجیه نیست! افزایش یارانه نقدی تا آخر سال اعمال می شود؟ چین و روسیه خواستار توقف فوری گسترش ناتو شدند قیمت مرغ قطعه بندی تا پایان سال نهایی می شود ذخایر ارزی چه شد؟ آیا آینده خلیج فارس چینی است؟ جنگ ریزتراشه ها / رویارویی با غول چینی به رهبری آمریکا درآمد میلیونی دو پرستار از واکسن کرونا معاوضه حردانی و آغاسی به سود کوین یامگا سفر ارزان به قشم ۱۵ میلیون تومان! + جدول حذفیات منابع کنکور فردا اعلام می شود امکان رفع تعهد ارزی با رمزارز فراهم شد + جزییات افزایش ۵۱۲درصدی اشتغالزایی گروه صنعتی انتخاب در شدیدترین دوره تحریم ها و کرونا سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته سوم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته سوم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی شب و روز ندارد آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۱۵) DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فضا ایستگاه فضایی فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی مدار پایین زمین اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، رسانه‌های دولتی چین پس از دست دادن نسبی نیرو در ایستگاه فضایی تیانگونگ، اعلام کردند، این ایستگاه در اثر برخورد زباله‌های فضایی آسیب دیده و میزان تاثیرپذیری آن در اثر زباله‌های فضایی به مرور افزایش می‌یابد.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ زمستان امسال دو راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند که آخرین آنها در یکم مارس بود. در آن زمان، رسانه‌های چینی نوشتند که پس از آسیب پنل‌های خورشیدی منبع تغذیه آن آسیب دیده است.

آژانس فضایی سرنشین دار چین نیز روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش داد پیاده‌روی‌های فضایی موفقیت آمیز بودند و آژانس قصد دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت از ایستگاه در برابر زباله‌های فضایی در مدار انجام دهد.

رسانه ملی چین مشخص نکرده که این زباله‌ها ناشی از برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها یا فعالیت‌های انسانی در فضا هستند. هر دو نوع زباله، تهدیدی برای تیانگونگ و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی به شمار می‌روند و می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی فضانوردان را مختل کنند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) (North American Aerospace Defense Command)، به تازگی گزارش داده که بیش از ۴۳ هزار جرم فضایی را تاکنون رصد کرده که بیش از ۷ و ۵۰۰ مورد آن مربوط به ماهواره‌های اینترنتی استارلینک می‌شوند.

این حادثه یک نشانه دیگر از مخاطراتی است که در مسائل فضایی وجود دارد. برخورد‌های فضایی یکی از مشکلات شایع فضاپیما‌ها و ایستگاه‌های فضایی است و می‌تواند به آسیب‌های جدی و حتی نابودی ابزار‌های فضایی منجر شود.

ایستگاه فضایی تیانگونگ یک پروژه بزرگ و حیاتی برای چین است که برای تحقیقات علمی و فناوری فضایی استفاده می‌شود و آسیب این ایستگاه ممکن است به توقف تحقیقات و ماموریت‌های آن منجر شود و برنامه‌های فضایی چین را تحت تأثیر قرار دهد.

با توجه به شیوع آسیب‌های فضایی، این حادثه یک بار دیگر تاکید کرد که لازم است برای حفاظت از ایستگاه‌های فضایی و فضاپیما‌ها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود که شامل توسعه تکنولوژی‌های مبارزه با آسیب‌های فضایی، نظارت دقیق‌تر بر شیوع زباله‌ها در فضا و همچنین همکاری بین کشور‌ها برای حفاظت از فضای مشترک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟