Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید محسن حسینی روز جمعه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اقدام در راستای جبران خسارات زیست محیطی منابع ملی مخزن و مولفه های اجرایی سد نرماب توسط آب منطقه‌ای از محل اعتبارات سد انجام شده است.

وی ادامه داد: در طرح درختکاری با هماهنگی و تحت نظارت اداره کل منابع طبیعی انجام شد و از انواع گونه های مثمر و غیرمثمر استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی با بیان این که روند برنامه درختکاری برای ساخت این سد ادامه دارد، افزود: قبل از آبگیری مخزن سد این درختان باید قطع و ریشه های آن و خاک نباتی به طور کامل جمع آوری شود چرا که این سد با هدف ساخته شده است و باید همه موارد مربوط به کیفیت آب در آن به طور کامل رعایت شود.
پیشتر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به ایرنا گفته بود: مخزن این سد ۵۸۰ هکتار وسعت دارد که ۱۷۰ هکتار آن اراضی ملی بوده و مابقی در تملک اشخاص است و درختان ۵۰ هکتار از این اراضی ملی شامل ۲ هزار و ۸۷۷ اصله درخت باید قطع شود.
عبدالرحیم لطفی افزود: از مجموع درختانی که در این محدوده باید قطع شود هزار و ۶۹۰ اصله دارای قطر بالای ۲۰ سانتیمتر و بقیه قطر کمتر از ۲۰ سانتیمتر دارند.
وی تصریح کرد: برآورد خسارت قطع درختان جنگلی واقع در سد نرماب مینودشت افزون بر ۹۰ میلیارد ریال است که وزارت نیرو پیش از قطع باید این مبلغ را به حساب خزانه واریز کند.
به گفته وی برای جبران قطع درختان به ازای هر هکتار باید ۱۰ برابر آن درختکاری شود.

عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال ( ۸۵ درصد فایناس(تامین مالی) داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای مینودشت و خرمالو آزادشهر آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما به علت تخصیص نیافتن کامل اعتبارات موردنیاز هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۸۸ درصد رسیده است.
این سد که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر، عرض تاج سد ۱۰ متر و طول تاج ۸۰۷ متر یکی از طرح زیربنایی گلستان بوده و ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا ۱۹۲ میلیون مترمکعب را دارد علاوه بر رفع کمبود آب آشامیدنی افزون بر ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق استان، تامین آب ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی و کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی را برعهده خواهد داشت.
شهرستان مینودشت با بهره‌مندی از مواهب الهی و خدادادی مانند جنگل‌های هیرکانی، آبشارها، چشم اندازهای زیبا و مناطق مرتفع و روستاهای جنگلی و کوهستانی با ۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت شرکت آب منطقه ای گلستان سد نرماب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت شرکت آب منطقه ای منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت شرکت آب منطقه ای گلستان سد نرماب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است