Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:31:29 GMT

سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ کارشناسانه بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۳۴۱۳

سکونتگاه غیررسمی گاوازنگ کارشناسانه بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی در کارگروه زیربنایی استان با اشاره به اینکه برای منطقه گردشگری گاوازنگ باید هدف را در نظر گرفت، افزود: این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

استاندار زنجان اضافه کرد: اگر قرار باشد این منطقه سکونتگاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر باشد، حتی ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورت جابه‌جایی هم باید جلسه‌ای با حضور افرادی که در این خصوص کار کرده‌اند، برگزار کنیم و در کارگروه‌های زیربنایی با نظر کارشناسی تمامی طرح‌های ارایه شده بررسی و منتج به بهترین نتیجه شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع منطقه گرشگری گاوازنگ و مسؤولیت تصمیم گیری‌ها در کارگروه زیربنایی انجام می‌گیرد، گفت: در این خصوص ۲ رویکرد وجود دارد که اینکه در گذشته سکونتگاهی غیر رسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هر گونه امکانات است.

مسعود بیات منش با بیان اینکه ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیر بنایی آب شرب و گاز هستند، افزود: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابه‌جایی این سکونتگاه غیررسمی بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شد و با متولی‌گری سازمان همیاری شهرداری‌ها به برخی پلاک‌ها زمین مسکونی واگذار شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل پیگیر این موضوع بوده به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود، اظهار داشت: منتظر هستیم این پرونده بصورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود، تا مباحث شهرک مسکونی و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ را به پیش ببریم.

این مسوول با اشاره به اینکه بحث منطقه سکونتگاه غیر رسمی گاوارنگ مطرح است و در خواست می‌شود که مشخص شود که آیا  تثبیت خواهد شد یا خیر در صورتی که رویکردهای قبلی مبنی بر جابجایی آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحثی وجود دارد و اینکه در صورت تثبیت شدن سکونتگاه غیر رسمی با چه الگویی توسعه خواهد یافت خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از تصمیم گیری باید طرح معبر را برای منطقه طراحی کرد، تا شرکت های خدمات رسان بتوانند بحث زیرساخت‌ها را ارجاع و خدمات لازم را به ساکنان منطقه ارائه دهند.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: سکونت گاه غیر رسمی استان زنجان استانداری زنجان شهری گاوازنگ سکونتگاه غیر رسمی زیرساخت ها ساکنان منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان