Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» روز جمعه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله «سید محمدباقر حکیم» و روز شهید عراقی این مطلب را مطرح کرد.

وی، حاکمیت ملی عراق را در هر شرایطی اولویت اصلی دانست و افزود: امروز توانایی امنیتی و نظامی ما به جایی رسیده که بتوانیم روی پای خود بایستیم و نیازی به نیروی نظامی خارجی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی در عراق ادامه داد: همه آنچه می‌خواهیم اراده واقعی برای فعال‌سازی عناصر قدرت موجود برای ساخت یک دستگاه نظامی کامل و حرفه‌ای و مصون از هرگونه نفوذ است.

حکیم با تکرار اینکه در دولت آینده حضور نخواهد داشت، تصریح کرد: با این حال، به صراحت اعلام می‌کنیم که از برادرانمان که مسئولیت را بر عهده می‌گیرند، حمایت می‌کنیم.

وی بر تلاش جدی دولت آینده برای استفاده از تنوع بخش‌های نظامی شامل ارتش و دستگاه مبارزه با تررویسم و الحشد الشعبی و پیشمرگه برای ایجاد دکترین نظامی ملی یکپارچه و جامع تاکید کرد و نسبت به هرگونه کوتاهی در حق سازمان الحشد الشعبی هشدار داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: این سازمان هرچه در دست داشت در راه میهن و در راه دفاع از ملت فدا کرد.

حکیم، مسئله فلسطین را مسئله مهم پیش‌ رو دانست و اظهار کرد: به پیگیری حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهیم و در همه شرایط در کنارشان می‌مانیم. عراق همواره در برابر هر تلاشی برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، ایمن خواهد ماند.

وی با یادآوری شهید محمد باقر و عزیز حکیم، اظهار کرد: ایمان داریم که فعالیتمان جز با سروکارداشتن مستقیم با ملت و دغدغه‌هایشان و تلاش برای آنان در همه حال به دور از باندبازی، تعصب، حزب‌بازی،وابستگی و به دور از تشتت و تفرقه و اتهام‌زنی کامل نخواهد بود.

این روحانی عراقی یادآور شد: این چیزی است که از رهبرانمان آموختیم. شهید محراب و عزیز عراق، رهبران و نماد وحدت، هم‌بستگی و همکاری بودند و هرگز از این اصول ریشه‌دار عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

حکیم با اشاره به برخی از تلاش‌های غیرمنصفانه در انتخابات گفت: اگر اهتمام فراوان ما به حمایت از روند دموکراسی در عراق و پایبندی به روش میهن‌پرستانه‌مان که در آن منافع عراق بر هر چیز دیگری مقدم دانسته می‌شود نبود، موضعی متفاوت در قبال کل فرایند انتخابات می گرفتیم، اما برای حفظ منافع کشور و ملت در تبریک گفتن نتایج انتخابات پیش‌گام شدیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر وحدت کلمه و یکپارچگی در سراسر عراق، افزود: اگر بزرگ‌ترین طیف اجتماعی کشور متشتت، متفرق، پراکنده، در حال نزاع باشد نمی‌توان انتظار تحقق وحدت ملی را داشت. ما از میهن‌گرایی شیعی دفاع می‌کنیم که شعار آن را سردادیم و معنای آن مبارزه با تفرقه و تشتت در درون به منظور کنار هم نشاندن دیگر طیف‌های اجتماعی به دور از فرقه‌گرایی و نژادپرستی و به حاشیه راندن است.

حکیم، خود را در صف اول مدافعان وحدت سیاسی کردها و اهل سنت توصیف کرد و گفت: می‌خواهیم این وحدت پیش‌زمینه وحدتی بزرگ‌تر در سطح ملی باشد.

وی از جامعه بین‌المللی خواست که بی طرفی پیشه و روند گفت‌وگوهای داخلی عراق و نتایج آن را درک کنند و راهبرد عراق متحد، یکپارچه و قدرتمند را فدای تاکتیک‌های مقطعی و بی فایده‌ای که برای همگان شناخته‌شده است، نکنند.

311311

کد خبر 1599697

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدعمار حکیم حشدالشعبی ملی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دکتر ناصر فخاری مدیرعامل سازمان در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ایثار مبنی بر تحلیل خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری، تصریح کرد: تغییر نگاه جامعه ایثارگری به سازمان اقتصادی کوثر به معنای افزایش رضایتمندی ایشان، چشم انداز فعالیت‌های مدیران کوثر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری بنیاد شهید در انعکاس خدمات سازمان به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: به گواه آمار مستند و سخنان دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی خدمات سازمان به جامعه هدف در دو سال اخیر با کل خدمات سازمان در دهه نود برابری می کند که البته این میزان در بازه ۹۱۲ روز خدمت و پس از گذشت یک سال دیگر از سخنان ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران به دو برابر کل دهه نود افزایش داشته است. با این حال در صورتیکه بنیاد شهید محل تامین مالی خدمات ارائه شده نقش سازمان اقتصادی کوثر را شفاف نکند، تغییر نگاه به سازمان و تحولات آن قابل لمس نخواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: سود خالص سازمان بالغ بر سه و نیم برابر نسبت به گذشته افزایش داشته است. این چند برابری که از طریق ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، کاهش حیف و میل‌ها و پیشگیری از فساد تحقق یافته مستلزم چند برابر شدن خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری در دولت مردمی آیت الله رئیسی بوده است.

فخاری در نهایت در مورد تلاش سازمان برای محسوس شدن خدمات سازمان در جامعه هدف بنیاد اذعان کرد: حتی برخی خدمات سازمان بصورت مستقیم به جامعه ایثارگری (مانند اعطای بن کارت اتکا) در نظر گرفته شد که هنوز بسترهای لازم برای توزیع بن کارت‌های اعتباری فروشگاه‌های اتکا آماده نشده و در حال پیگیری هستیم.

کد خبر 849451 برچسب‌ها شهید ایثارگران

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران