Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان جمعه شب در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که ایران کشوری معدن خیز است و یکی از سیاستهای مهم دولت نیز توسعه صنایع معدنی و افزایش اکتشافات جدید معدنی است و وزارت صمت با یک برنامه منسجم مبتنی بر ظرفیتهای داخلی به این سمت و سو حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نیاز بالایی در کشور برای تولیدات بخش صنعتی و فلزی وجود دارد، افزون بر این بازارهای خوبی در کشورهای همسایه ایران برای این نوع تولیدات مهیاست و برگزاری این نمایشگاه و نمایش قابلیتهای صنعتی و معدنی کشور می تواند به افزایش صادرات، تولید داخلی و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

او اظهار داشت: خوشبختانه شرکتهای خوبی به ویژه شرکتهای دانشگاه در نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد حضور یافته اند به ویژه تولیدکنندگان حوزه صنایع معدنی از جمله فولاد، دوربین های مداربسته و سایر فناوریهای نوین که از توان بالایی برخوردار بودند قابلیتهای ارزنده ای از خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عمومی قرار داده بودند.

معاون وزیر صمت با اظهار خرسندی از تلاش شرکتهای دانش بنیانی که نسبت به افزایش عمق داخلی سازی کالاهای وارداتی اهتمام داشتند گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از این نوع شرکتها حمایت کرده و حتی منابع مالی در اختیارشان قرار می دهد.

رسولیان در پاسخ به سوالی در خصوص نوع حمایت سازمان صنایع کوچک از حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه های خارجی از کشور گفت: از نمایشگاه هایی که مورد حمایت ما باشد و بتواند صادرات تولیدات داخلی را افزایش دهد یا به توسعه فناوری داخلی  کمک کند، حمایت کرده و ۸۰ درصد از هزینه های حضور آنها در نمایشگاه های خارج از کشور را تامین می کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته به همراه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی و بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت با حضور ۱۰۰ شرکت در ۹ هزار مترمربع تا ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین امروز در سفر یک روزه خود به مشهد  با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

رسولیان به همراه سایر مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پس از شرکت در نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی، در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی در محل دفتر ایشان گزارشی از وضعیت ایجاد کارگاه های تولیدی و اختصاص زمین به شرکتهای دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی ایران به ویژه خراسان رضوی ارایه کرد.

امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این دیدار بر توسعه ایجاد کارگاه های تولیدی و اختصاص زمین در شهرکها و نواحی صنعتی استان به صاحبان مشاغلی که تمایل به احداث کارگاه دارند تاکید نمود.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فولاد علی رسولیان دولت صمت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فولاد دولت صمت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه بین المللی سازمان صنایع کوچک صنعتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی